MENU
Mercedes-Benz GLC 220d 4MATIC | fot. Marcin Pakulski

Mercedes-Benz GLC 220d 4MATIC – pierwszy kontakt

Toyota Auris 1.2T 116 KM Comfort – test

25 grudnia 2015 Testy, Wideo Autor:

Infiniti Q50 2.2D Sport Tech – test

Tak już się utarło, że jeśli poszukujemy samochodu wpisującego się w pojęcie premium najpierw spoglądamy na propozycję tej samej niemieckiej trójki. Audi, BMW i Mercedes dominują w większości segmentów, ale nasz wybór oczywiście nie musi ograniczać się do tego trio zza naszej zachodniej granicy. Alternatyw jest sporo i coraz częściej stają się one ciekawsze od dyktujących warunki konkurentów.

Jeśli szukasz bardziej ekskluzywnego auta klasy średniej to poza standardowymi opcjami takimi jak BMW 3, Audi A4 czy Mercedes klasy C, warto od teraz zainteresować się także propozycją z Japonii. Mowa o Infiniti i modelu Q50, który już na pierwszy rzut oka wydaje się interesującą odskocznią od niemieckiej motoryzacji. Czy przyciągający design i kilka oryginalnych rozwiązań wystarczą, by przekonać do siebie klientów?

Na to pytanie szukamy odpowiedzi w naszym najnowszym teście, gdzie Maciek sprawdza Infiniti Q50 z wysokoprężnym silnikiem 2.2D.

 


2015-infiniti-q50-test-1 2015-infiniti-q50-test-2 2015-infiniti-q50-test-3 2015-infiniti-q50-test-4 2015-infiniti-q50-test-5 2015-infiniti-q50-test-6 2015-infiniti-q50-test-7 2015-infiniti-q50-test-8 2015-infiniti-q50-test-9 2015-infiniti-q50-test-10 2015-infiniti-q50-test-11 2015-infiniti-q50-test-12 2015-infiniti-q50-test-13 2015-infiniti-q50-test-14 2015-infiniti-q50-test-15 2015-infiniti-q50-test-16 2015-infiniti-q50-test-17 2015-infiniti-q50-test-18 2015-infiniti-q50-test-19 2015-infiniti-q50-test-20 2015-infiniti-q50-test-21 2015-infiniti-q50-test-22 2015-infiniti-q50-test-23 2015-infiniti-q50-test-24 2015-infiniti-q50-test-25 2015-infiniti-q50-test-26


Nudne technikalia

Serce:2.2d - wysokoprężny, turbodoładowany, wtrysk bezpośredni Common Rail
Skrzynia biegów:7-biegowa automatyczna
Napęd:tył
Liczba i układ cylindrów:4, rzędowy
Pojemność:2143 cm3
Moc:170 KM (125 kW), przy 3200-4000 obr./min
Moment obrotowy:400 Nm przy 1600-2800 obr./min
Prędkość maksymalna:230 km/h
Sprint 0-100km/h8,5 s
Spalanie producent:5,7 / 4,0 / 4,6 l/100km
Miasto / trasa / średnie
Wydychanie CO2123 g/km
Hamulce (przód/tył)tarczowe wentylowane/tarczowe wentylowane
Struktura zawieszenia (przód/tył)niezależne dwuwahaczowe/niezależne wielowahaczowe
Rozmiar opon245/40 R19
Gwarancjamechaniczna: 3 lata/100 tysięcy kilometrów, perforacyjna: 12 lat, na lakier: 3 lata

Jak duże?

Długi?4800 mm
Szeroki?1820 mm
Wysoki?1445 mm
Rozstaw osi:2850 mm
Ile drzwi?4
Ile miejsc?5
Ciężki?1810 kg
Ładowność:425 kg
Bagażnik:500 l
Średnica zawracania:11,4 m
Pojemność baku:74 l

A ile to kosztuje?

Baza:153 000 PLN (Q50 2.2d MT)
Cena bazowa naszego egzemplarza:225 700 PLN
Cena testowanego egzemplarza:233 900 PLN

 
 
 

Co dostajemy w bazowej wersji?

Zewnątrz
- Lusterka zewnętrzne w kolorze nadwozia z kierunkowskazami LED
- Światła przeciwmgielne LED
- Przednie i tylne światła LED
- Podwójne rury wydechowe z chromowaną końcówką
Wewnątrz
- Wielofunkcyjna kierownica
- Kierownica i dźwignia zmiany biegów pokryte skórą
- Przedni podłokietnik ze schowkiem
- Aluminiowe wykończenie progów
- Gniazdo 12V w konsoli centralnej
- Elektryczne szyby we wszystkich drzwiach z obsługą z kluczyka
- Przycisk zapłonu
- Osłony przeciwsłoneczne z przedłużeniami i podświetlanymi lusterkami
- system ISOFIX na tylnej kanapie

Bezpieczeństwo i prowadzenie
- Automatyczne reflektory
- System Stop-Start
- Aktywna kontrola śladu
- Układ ułatwiający ruszanie pod górę
- 6 poduszek powierznych
- Ogranicznik prędkości
- Układ zapobiegający blokowaniu się kół podczas hamowania, kontrola trakcji, elektroniczny rozdział siły hamowania
- Alarm z immobiliserem

Elektronika i bajery
- Przełącznik trybu jazdy Infiniti
- Infiniti InTouch
- Podwójne ekrany dotykowe
- Technologia Bluetooth
- System rozpoznawania głosu
- System wyłączania oświetlenia z opóźnienie
- Infiniti InTuition
- Radio AM/FM z odtwarzaczem płyt CD i 6 głośnikami
- Gniazda USB i AUX
- System aktywnej redukcji hałasu

Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?

Zewnątrz
- 19-calowe felgi aluminiowe
- Sportowy wygląd przedniego zderzaka
- Lakier Moonlight White (+3008 zł)
- Okno dachowe otwierane elektrycznie (+3659 zł)

Wewnątrz
- Fotele obite skórą
- Aluminiowe nakładki na pedały
- Lusterko wsteczne z funkcją automatycznego przyciemniania
- Nawiew klimatyzacji na tył
- Podgrzewane przednie fotele
- Sportowe fotele
- Składana i dzielona tylna kanapa z otworem do przewozu nart

Bezpieczeństwo i prowadzenie
- Pakiety "Kierowanie", "Tarcza Bezpieczeństwa" i "Widoczność"

Elektronika i bajery
- Pakiety "Komfort", "Powitanie" i multimedialny

Kilometrówka

Ile przejechaliśmy?1508 km

Tagi: , , , ,

2 Responses to Infiniti Q50 2.2D Sport Tech – test

  1. Natalia Polkowicz pisze:

    W teście wcale nie pokazano prawdziwych atutów tego auta, może dynamikę i brzmienie tak, ale nic poza tym. Infiniti Q50 to auto wyjątkowe pod względem możliwości personalizacji ustawień, wyjątkowo bezpieczne i przede wszystkim komfortowe, odpowiednim podsumowaniem do tego testu byłoby pokazanie jak po zakończeniu jazdy odsuwa się fotel kierowcy i unosi kierownica umożliwiając wygodne wysiadanie z auta.

Jeżeli chcesz posiedzieć na naszej stronie, niestety musisz zaakceptować nasze ciastka... Więcej info

Prawa EU wymagają od nas poproszenia żebyście akceptowali nasze ciastka... nie chcemy wam oddawać naszych ciastek, bo je bardzo lubimy. I są bardzo smaczne. Ale jak was nie poprosimy o ich akceptację, to jakiś student prawa znajdzie naszą stronę i potem nas wydoi na hajs za brak tej informacji...

Zamknij