MENU

Volvo XC90 D5 AWD 235 KM R-Design – test

Citroën C4 Picasso 1.2 PureTech 130 KM EAT6 More...

12 maja 2017 Testy, Wideo Autor:

Ford Edge 2.0 TDCi 210 KM Twin-Turbo Sport – test

Jaka jest amerykańska motoryzacja? Jedni powiedzą, że fascynująca, inni – nieco eufemistycznie – użyją słowa „specyficzna”. Na pewno za Oceanem jest trochę inaczej, więc Ford Edge stoi przed dość trudnym zadaniem.

Wielki, pojemny, wygodny, ostentacyjny i z ogromnym apetytem na paliwo. Taki powinien być stereotypowy rodzinny SUV w Stanach. Po tej stronie Atlantyku wymagania chyba są bardziej wygórowane, więc pomysł Forda polegający na przeniesieniu auta z amerykańskiego rynku na europejski wydaje się dość karkołomny. Edge przeszedł jednak szereg zmian i jak pokaże Maciek w swoim teście – może namieszać także w Polsce.

 


2016-ford-edge-sport-test-1 2016-ford-edge-sport-test-2 2016-ford-edge-sport-test-3 2016-ford-edge-sport-test-4 2016-ford-edge-sport-test-5 2016-ford-edge-sport-test-6 2016-ford-edge-sport-test-7 2016-ford-edge-sport-test-8 2016-ford-edge-sport-test-9 2016-ford-edge-sport-test-10 2016-ford-edge-sport-test-11 2016-ford-edge-sport-test-12 2016-ford-edge-sport-test-13 2016-ford-edge-sport-test-14 2016-ford-edge-sport-test-15 2016-ford-edge-sport-test-16 2016-ford-edge-sport-test-17 2016-ford-edge-sport-test-18 2016-ford-edge-sport-test-19 2016-ford-edge-sport-test-20 2016-ford-edge-sport-test-21 2016-ford-edge-sport-test-22 2016-ford-edge-sport-test-23 2016-ford-edge-sport-test-24 2016-ford-edge-sport-test-25 2016-ford-edge-sport-test-26 2016-ford-edge-sport-test-27 2016-ford-edge-sport-test-28 2016-ford-edge-sport-test-29 2016-ford-edge-sport-test-30 2016-ford-edge-sport-test-31 2016-ford-edge-sport-test-32 2016-ford-edge-sport-test-33 2016-ford-edge-sport-test-34


Technikalia

Serce:2.0 TDCi Twin-Turbo - wysokoprężny, turbodoładowany
Skrzynia biegów:Powershift 6 - automatyczna
Napęd:na cztery koła
Liczba i układ cylindrów:4, rzędowy
Pojemność:1997 cm3
Moc:210 KM (154 kW) przy 3750 obr./min
Moment obrotowy:450 Nm przy 2000 obr./min
Prędkość maksymalna:211 km/h
Sprint 0-100km/h9,4 s
Spalanie (dane producenta):
Nasza średnia:
6,4 / 5,4 / 5.8 l/100 km
9,7 / 7,2 / 8,5 l/100 km
Miasto / trasa / średnie
Wydychanie CO2149 g/km
Hamulce (przód/tył)tarczowe wentylowane/tarczowe
Struktura zawieszenia (przód/tył)kolumny MacPhersona/wielowahaczowe
Rozmiar opon255/45 R20
Gwarancjamechaniczna: 2 lata;
perforacyjna: 12 lat;
na lakier: 2 lata.

Jak duże?

Długi?4808 mm
Szeroki?1928 mm
Wysoki?1692 mm
Rozstaw osi:2848 mm
Ile drzwi?5
Ile miejsc?5
Ciężki?1949 kg
Ładowność:606 kg
Bagażnik:602 l
Średnica zawracania:12 m
Pojemność baku:68 l

A ile to kosztuje?

Cena bazowa:168 100 zł (Trend, 2.0 TDCi 180 KM 6MT)
Cena testowanej wersji:203 500 zł (Sport)
Cena testowanego egzemplarza:239 550 zł

 
 
 

Co dostajemy w bazowej wersji?

Zewnątrz
- Reflektory halogenowe
- Przednie światła przeciwmgielne
- Światła do jazdy dziennej
- Tylne światła - w technologii LED
- Lusterka boczne - sterowane, podgrzewane i składane elektrycznie, obudowy lakierowane w kolorze nadwozia, ze zintegrowanymi kierunkowskazami i lampkami oświetlającymi podłoże
- Lusterka boczne – lusterko kierowcy ściemniające się automatycznie
- Lusterka boczne - z pamięcią położenia
- Układ wydechowy - 2 końcówki z polerowanej stali nierdzewnej
- Dolny pas zderzaka przedniego i tylnego oraz listwy progowe - w kolorze tworzywa, nielakierowane
- Obudowy przednich świateł przeciwmgielnych - w kolorze tworzywa, nielakierowane z chromowanym
pierścieniem
- Dolna krata wlotu powietrza - w kolorze tworzywa, nielakierowana
- Górna krata wlotu powietrza - lakierowana w kolorze srebrnym, z chromowanymi listwami i chromo- wanym obramowaniem
- Tylny spojler - lakierowany w kolorze nadwozia
- Dodatkowo przyciemniane szyby w tylnej części nadwozia

Wewnątrz
- Kolumna kierownicy - z ręczną regulacją pochylenia i odległości
- Klimatyzacja - dwustrefowa z automatyczną regulacją temperatury (DEATC)
- Lusterko wsteczne - ściemniające się automatycznie
- Szyby w przednich i tylnych drzwiach - sterowane elektrycznie
- Active Noise Control - system aktywnej redukcji hałasu
- Ford Power - przycisk rozrusznika
- Kierownica i uchwyt dźwigni zmiany biegów - wykończone skórą
- Nakładki na progi przednich drzwi - z tworzywa
- Konsola centralna - z podłokietnikiem, schowkiem i uchwytami na kubki
- Konsola sufitowa - ze schowkiem na okulary
- Oświetlenie wnętrza - lampki LED do czytania w 2. rzędzie foteli
- Dywaniki podłogowe - welurowe w 1. rzędzie foteli
- Pakiet dla palących
- Zaczepy do mocowania bagażu
- Siatka podłogowa do bagażnika - mocowana do zaczepów
- Roleta zasłaniająca przestrzeń bagażową
- Przednie fotele - styl komfortowy
- Przednie fotele - z ręczną regulacją położenia w 4. kierunkach
- Przednie fotele - z regulacją położenia zagłówków w 4. kierunkach
- Fotel kierowcy - z ręczną regulacją podparcia odcinka lędźwiowego
- Tylna kanapa – składana na płasko, dzielona w proporcji 60:40

Bezpieczeństwo i prowadzenie
- Inteligentny System Bezpieczeństwa (IPS)
- System ABS z elektronicznym układem podziału siły hamowania (EBD)
- Elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy (ESC)
- System zapobiegający wywróceniu pojazdu (RSC)
- Układ ułatwiający ruszanie na wzniesieniach (HSA)
- Elektryczny hamulec postojowy
- Poduszki powietrzne - czołowe, dla kierowcy i pasażera z przodu oraz poduszka kolanowa dla kierowcy
- Poduszki powietrzne - boczne, dla kierowcy i pasażera z przodu
- Kurtyny powietrzne - boczne, chroniące osoby w 1. i 2. rzędzie siedzeń
- Wyłącznik przedniej poduszki powietrznej pasażera
- Pre-Collision Assist
- Tempomat
- Lane Keeping Alert
- Traffic Sign Recognition z Intelligent Speed Limiter
- Układ kierowniczy - ze wspomaganiem elektrycznym (EPAS)
- Reflektory automatyczne
- Wycieraczki przedniej szyby – sterowane automatycznie, z czujnikiem deszczu
- Kamera ułatwiająca parkowanie tyłem
- Centralny zamek sterowany pilotem (zawiera 2 zespoły kluczyka)
- System elektrycznej blokady tylnych drzwi

Elektronika i bajery
- Radioodtwarzacz CD/MP3 z Ford SYNC 3® (Ford SYNC 2® w testowanym modelu)
- Wyświetlacz na tablicy zegarów - 4.2” kolorowy
- Ford MyKey® funkcja programowania i przypisania do kluczyka ograniczenia: prędkości maksymalnej i maksymalnej głośności systemu audio oraz możliwość zablokowania deaktywacji systemów wspomagających bezpieczeństwo

Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?

Zewnątrz
- Dolny pas zderzaka przedniego i tylnego oraz listwy progowe - lakierowane w kolorze nadwozia
- Obudowy przednich świateł przeciwmgielnych - w kolorze tworzywa, lakierowane na czarno z chromowanym pierścieniem
- Górna krata wlotu powietrza - lakierowana w kolorze czarnym, z chromowanymi listwami i chromowanym
obramowaniem

Wewnątrz
- Manetki na kierownicy do zmiany biegów
- Podgrzewana kierownica
- Podgrzewana przednia szyba (Quickclear)
- Nakładki na progi przednich drzwi - z tworzywa, ze wstawką w kolorze aluminium, z podświetlanym napisem „EDGE"
- Aluminiowe nakładki na pedały
- Konsola centralna - gniazdko 230V
- Oświetlenie wnętrza - diody LED z elementami nastrojowego oświetlenia w wybranym kolorze z 7. dostępnych
- Dywaniki podłogowe - welurowe o podwyższonej jakości w 1. i 2. rzędzie foteli
- Przednie fotele - styl sportowy
- Przednie fotele - podgrzewane, z regulacją temperatury

Bezpieczeństwo i prowadzenie
- Zawieszenie sportowe
- Czujniki parkowania z przodu i z tyłu
- Ford KeyFree - system centralnego zamka z kluczem elektronicznym

Elektronika i bajery
- System nawigacji satelitarnej Sony CD/SD z DAB+ i Ford SYNC 3® (ICFCA) (Ford SYNC 2® w testowanym modelu)
- Wyświetlacz na tablicy zegarów - 10.1” kolorowy

Kilometrówka

Ile przejechaliśmy?1403 km

Zobacz również:

Tagi: , , , , , , , , , , , , , ,

Jeżeli chcesz posiedzieć na naszej stronie, niestety musisz zaakceptować nasze ciastka... Więcej info

Prawa EU wymagają od nas poproszenia żebyście akceptowali nasze ciastka... nie chcemy wam oddawać naszych ciastek, bo je bardzo lubimy. I są bardzo smaczne. Ale jak was nie poprosimy o ich akceptację, to jakiś student prawa znajdzie naszą stronę i potem nas wydoi na hajs za brak tej informacji...

Zamknij