Jaka jest amerykańska motoryzacja? Jedni powiedzą, że fascynująca, inni – nieco eufemistycznie – użyją słowa “specyficzna”. Na pewno za Oceanem jest trochę inaczej, więc Ford Edge stoi przed dość trudnym zadaniem.
Wielki, pojemny, wygodny, ostentacyjny i z ogromnym apetytem na paliwo. Taki powinien być stereotypowy rodzinny SUV w Stanach. Po tej stronie Atlantyku wymagania chyba są bardziej wygórowane, więc pomysł Forda polegający na przeniesieniu auta z amerykańskiego rynku na europejski wydaje się dość karkołomny. Edge przeszedł jednak szereg zmian i jak pokaże Maciek w swoim teście – może namieszać także w Polsce.
Technikalia
Serce: 2.0 TDCi Twin-Turbo - wysokoprężny, turbodoładowany
Skrzynia biegów: Powershift 6 - automatyczna
Napęd: na cztery koła
Liczba i układ cylindrów: 4, rzędowy
Pojemność: 1997 cm3
Moc: 210 KM (154 kW) przy 3750 obr./min
Moment obrotowy: 450 Nm przy 2000 obr./min
Prędkość maksymalna: 211 km/h
Sprint 0-100km/h 9,4 s
Spalanie (dane producenta):
Nasza średnia: 6,4 / 5,4 / 5.8 l/100 km
9,7 / 7,2 / 8,5 l/100 km
Miasto / trasa / średnie
Wydychanie CO2 149 g/km
Hamulce (przód/tył) tarczowe wentylowane/tarczowe
Struktura zawieszenia (przód/tył) kolumny MacPhersona/wielowahaczowe
Rozmiar opon 255/45 R20
Gwarancja mechaniczna: 2 lata;
perforacyjna: 12 lat;
na lakier: 2 lata.
Jak duże?
Długi? 4808 mm
Szeroki? 1928 mm
Wysoki? 1692 mm
Rozstaw osi: 2848 mm
Ile drzwi? 5
Ile miejsc? 5
Ciężki? 1949 kg
Ładowność: 606 kg
Bagażnik: 602 l
Średnica zawracania: 12 m
Pojemność baku: 68 l
A ile to kosztuje?
Cena bazowa: 168 100 zł (Trend, 2.0 TDCi 180 KM 6MT)
Cena testowanej wersji: 203 500 zł (Sport)
Cena testowanego egzemplarza: 239 550 zł
Co dostajemy w bazowej wersji?
Zewnątrz
- Reflektory halogenowe
- Przednie światła przeciwmgielne
- Światła do jazdy dziennej
- Tylne światła - w technologii LED
- Lusterka boczne - sterowane, podgrzewane i składane elektrycznie, obudowy lakierowane w kolorze nadwozia, ze zintegrowanymi kierunkowskazami i lampkami oświetlającymi podłoże
- Lusterka boczne – lusterko kierowcy ściemniające się automatycznie
- Lusterka boczne - z pamięcią położenia
- Układ wydechowy - 2 końcówki z polerowanej stali nierdzewnej
- Dolny pas zderzaka przedniego i tylnego oraz listwy progowe - w kolorze tworzywa, nielakierowane
- Obudowy przednich świateł przeciwmgielnych - w kolorze tworzywa, nielakierowane z chromowanym
pierścieniem
- Dolna krata wlotu powietrza - w kolorze tworzywa, nielakierowana
- Górna krata wlotu powietrza - lakierowana w kolorze srebrnym, z chromowanymi listwami i chromo- wanym obramowaniem
- Tylny spojler - lakierowany w kolorze nadwozia
- Dodatkowo przyciemniane szyby w tylnej części nadwozia
Wewnątrz
- Kolumna kierownicy - z ręczną regulacją pochylenia i odległości
- Klimatyzacja - dwustrefowa z automatyczną regulacją temperatury (DEATC)
- Lusterko wsteczne - ściemniające się automatycznie
- Szyby w przednich i tylnych drzwiach - sterowane elektrycznie
- Active Noise Control - system aktywnej redukcji hałasu
- Ford Power - przycisk rozrusznika
- Kierownica i uchwyt dźwigni zmiany biegów - wykończone skórą
- Nakładki na progi przednich drzwi - z tworzywa
- Konsola centralna - z podłokietnikiem, schowkiem i uchwytami na kubki
- Konsola sufitowa - ze schowkiem na okulary
- Oświetlenie wnętrza - lampki LED do czytania w 2. rzędzie foteli
- Dywaniki podłogowe - welurowe w 1. rzędzie foteli
- Pakiet dla palących
- Zaczepy do mocowania bagażu
- Siatka podłogowa do bagażnika - mocowana do zaczepów
- Roleta zasłaniająca przestrzeń bagażową
- Przednie fotele - styl komfortowy
- Przednie fotele - z ręczną regulacją położenia w 4. kierunkach
- Przednie fotele - z regulacją położenia zagłówków w 4. kierunkach
- Fotel kierowcy - z ręczną regulacją podparcia odcinka lędźwiowego
- Tylna kanapa – składana na płasko, dzielona w proporcji 60:40
Bezpieczeństwo i prowadzenie
- Inteligentny System Bezpieczeństwa (IPS)
- System ABS z elektronicznym układem podziału siły hamowania (EBD)
- Elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy (ESC)
- System zapobiegający wywróceniu pojazdu (RSC)
- Układ ułatwiający ruszanie na wzniesieniach (HSA)
- Elektryczny hamulec postojowy
- Poduszki powietrzne - czołowe, dla kierowcy i pasażera z przodu oraz poduszka kolanowa dla kierowcy
- Poduszki powietrzne - boczne, dla kierowcy i pasażera z przodu
- Kurtyny powietrzne - boczne, chroniące osoby w 1. i 2. rzędzie siedzeń
- Wyłącznik przedniej poduszki powietrznej pasażera
- Pre-Collision Assist
- Tempomat
- Lane Keeping Alert
- Traffic Sign Recognition z Intelligent Speed Limiter
- Układ kierowniczy - ze wspomaganiem elektrycznym (EPAS)
- Reflektory automatyczne
- Wycieraczki przedniej szyby – sterowane automatycznie, z czujnikiem deszczu
- Kamera ułatwiająca parkowanie tyłem
- Centralny zamek sterowany pilotem (zawiera 2 zespoły kluczyka)
- System elektrycznej blokady tylnych drzwi
Elektronika i bajery
- Radioodtwarzacz CD/MP3 z Ford SYNC 3® (Ford SYNC 2® w testowanym modelu)
- Wyświetlacz na tablicy zegarów - 4.2” kolorowy
- Ford MyKey® funkcja programowania i przypisania do kluczyka ograniczenia: prędkości maksymalnej i maksymalnej głośności systemu audio oraz możliwość zablokowania deaktywacji systemów wspomagających bezpieczeństwo
Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?
Zewnątrz
- Dolny pas zderzaka przedniego i tylnego oraz listwy progowe - lakierowane w kolorze nadwozia
- Obudowy przednich świateł przeciwmgielnych - w kolorze tworzywa, lakierowane na czarno z chromowanym pierścieniem
- Górna krata wlotu powietrza - lakierowana w kolorze czarnym, z chromowanymi listwami i chromowanym
obramowaniem
Wewnątrz
- Manetki na kierownicy do zmiany biegów
- Podgrzewana kierownica
- Podgrzewana przednia szyba (Quickclear)
- Nakładki na progi przednich drzwi - z tworzywa, ze wstawką w kolorze aluminium, z podświetlanym napisem „EDGE"
- Aluminiowe nakładki na pedały
- Konsola centralna - gniazdko 230V
- Oświetlenie wnętrza - diody LED z elementami nastrojowego oświetlenia w wybranym kolorze z 7. dostępnych
- Dywaniki podłogowe - welurowe o podwyższonej jakości w 1. i 2. rzędzie foteli
- Przednie fotele - styl sportowy
- Przednie fotele - podgrzewane, z regulacją temperatury
Bezpieczeństwo i prowadzenie
- Zawieszenie sportowe
- Czujniki parkowania z przodu i z tyłu
- Ford KeyFree - system centralnego zamka z kluczem elektronicznym
Elektronika i bajery
- System nawigacji satelitarnej Sony CD/SD z DAB+ i Ford SYNC 3® (ICFCA) (Ford SYNC 2® w testowanym modelu)
- Wyświetlacz na tablicy zegarów - 10.1” kolorowy
Kilometrówka
Ile przejechaliśmy? 1403 km
Tagi: 2.0 , 2017 , awd , edge , Ford , ford , ford edge , ford polska , powershift , sport , suv , tdci , Test , twin turbo , wideo