Kolejny segment pada ofiarą wszechobecnych crossoverów. Dziś minivany mają wyjątkowo trudne zadanie – muszą być nie tylko zdroworozsądkowe, ale też mieć w sobie odrobinę charakteru. Temu wyzwaniu próbuje sprostać Citroen C4 Picasso.
Kto inny, jak nie Francuzi, mógłby stworzyć auto rodzinne z nutką awangardy? W naszym teście najnowsza odmiana po drobnej modernizacji, z trzycylindrowcem pod maską. Opowiada o niej Janek.
Technikalia
Serce: | 1.2 PureTech 130 KM - benzynowy, turbodoładowany |
Skrzynia biegów: | EAT6 - automatyczna |
Napęd: | na przednie koła |
Liczba i układ cylindrów: | 4, rzędowy |
Pojemność: | 1199 cm3 |
Moc: | 130 KM (95 kW) przy 5500 obr./min |
Moment obrotowy: | 230 Nm przy 1750 obr./min |
Prędkość maksymalna: | 204 km/h |
Sprint 0-100km/h | 10,2 s |
Spalanie (dane producenta): Nasza średnia: | 6,4 / 4,4 / 5,1 l/100 km 8,0 / 6,2 / 7,0 l/100 km Miasto / trasa / średnie |
Wydychanie CO2 | 115 g/km |
Hamulce (przód/tył) | tarczowe wentylowane/tarczowe |
Struktura zawieszenia (przód/tył) | typu MacPhersona/belka skrętna |
Rozmiar opon | 205/55 R17 |
Gwarancja | mechaniczna: 2 lata; perforacyjna: 12 lat; na lakier: 3 lata |
Jak duże?
Długi? | 4428 mm |
Szeroki? | 1826 mm |
Wysoki? | 1610 mm |
Rozstaw osi: | 2785 mm |
Ile drzwi? | 5 |
Ile miejsc? | 5 |
Ciężki? | 1280 kg |
Ładowność: | 625 kg |
Bagażnik: | 537 l |
Średnica zawracania: | 10 m |
Pojemność baku: | 57 l |
A ile to kosztuje?
Cena bazowa: | 71 990 zł (Live, 1.2 PureTech 110 S&S) |
Cena testowanej wersji: | 91 990 zł (More Life, 1.2 PureTech 130 S&S EAT6) |
Cena testowanego egzemplarza: | około 106 000 zł |
Co dostajemy w bazowej wersji?
- Reflektory przednie halogenowe - Światła do jazdy dziennej LED przód - Obręcze kół stalowe 16" | - Pasy bezpieczeństwa w II rzędzie z ogranicznikami napięcia, (x2; nie dotyczy miejsca centralnego) - Blokada drzwi mechaniczna - Klimatyzacja manualna dwustrefowa - Szyba przednia akustyczna - Szyba wsteczna podgrzewana - Lusterka boczne regulowane elektrycznie i podgrzewane - Lusterko wewnętrzne z funkcją dzień/noc - Gniazdo 12V w konsoli centralnej - Gniazdo 12V w II rzędzie - Gniazdo 12V w przestrzeni bagażowe - Schowek podświetlany i wentylowany - Konsola centralna w I rzędzie - Fotel kierowcy regulowany manualnie - Fotel pasażera regulowany manualnie - Fotele w II rzędzie niezależne (x3) - Tapicerka materiałowa Milazzo Grey / Gris Ardoise | - System stabilizacji toru jazdy (ESP) - System inteligentnej kontroli trakcji (ASR) - Elektroniczny rozdział siły hamowania (REF) - System wspomagania nagłego hamowania (AFU / brake Assist) - System ostrzegania o nagłym hamowaniu (ARS) - Wspomaganie ruszania na wzniesieniu (Hill Assist) - Hamulec postojowy elektryczny - Poduszki powietrzne czołowe, boczne i kurtynowe - Regulator prędkości z ogranicznikiem (programowany) - Czujnik ciśnienia w ogumieniu - Zestaw naprawczy |
- Radio z bitunerem + bT + 6 głośników - Zestaw głośnomówiący bluetooth - Złącze jack - Port USB |
Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?
- Obręcze aluminiowe 16" Notos | - Szyba przednia akustyczna i atermiczna - Latarka - Lusterka boczne składane elektrycznie - Konsola centralna w I rzędzie (wyjmowana) - Stolik w oparciach przednich foteli - Fotele przednie podgrzewane - Podłokietniki w I rzędzie - Regulacja wzdłużna II rzędu siedzeń | - Światła do jazdy dziennej automatyczne - Czujnik deszczu |
- Citroën Connect box: Połączenie alarmowe z lokalizacją + połączenie z assistance z lokalizacją |
Kilometrówka
Ile przejechaliśmy? | 1043 km |
Tagi: 1.2, 1.2 puretech, 130 KM, 2017, 3 cylindry, automat, benzyna, c4, c4 picasso, citroen, citroen-test, eat6, facelift, minivan, more life, mpv, picasso, puretech, Test, wideo