Project Automotive

jeździmy samochodami

Testy Wideo

Hyundai i30 N Performance – test

Z segmentem hot hatchy związany jest pokaźny fragment historii motoryzacji. Umownie wszystko zaczęło się od Golfa GTI, ale podobny, niemal kultowy status zyskało wiele innych modeli, jak choćby produkty Renault Sport, Civic Type R, czy nawet szybkie propozycje od Peugeota. Do tego towarzystwa dobić próbuje kolejny kandydat, którego dotąd nikt nie utożsamiał ze sportowymi kompaktami. To Hyundai i pierwszy model nowej dywizji koreańskiej marki – i30 N.

Czy ot tak można stworzyć hot hatcha bijącego się o najwyższe cele z najbardziej uznanymi modelami w segmencie? To nie pierwsza tego typu próba ze strony nieoczywistych marek, ale tym razem rzeczywiście jest coś na rzeczy. Kto wie – może literę N na Hyundaiu za chwilę będziemy traktować z podobnym respektem jak emblematy od lat kojarzące się ze sportowymi emocjami. Szybka wersja i30tki to debiut, którego chcieliśmy. Jak jeździ się ostrym Hyundaiem? Swoje wrażenia z testu przedstawia Marcin.

 



Technikalia

Serce:2.0 T-GDI - benzynowy, turbodoładowany
Skrzynia biegów:6-stopniowa, manualna
Napęd:na przednie koła
Liczba i układ cylindrów:4, rzędowy
Pojemność:1998 cm3
Moc:275 KM (202 kW) przy 6000 obr./min
Moment obrotowy:
overboost:
353 Nm przy 1500-4000 obr./min
378 Nm przy 1750-4200 obr./min
Prędkość maksymalna:250 km/h
Sprint 0-100km/h6,1 s
Spalanie (dane producenta):
12,2 / 7,0 / 8,3 l/100 km
Miasto / trasa / średnie
Wydychanie CO2188 g/km
Hamulce (przód/tył)tarczowe wentylowane/tarczowe wentylowane
Struktura zawieszenia (przód/tył)kolumny McPhersona/wielowahaczowe
Rozmiar opon235/35 R19
Gwarancjamechaniczna: 3 lata; na lakier: 3 lata; perforacyjna: 12 lat

Jak duże?

Długi?4335 mm
Szeroki?1795 mm
Wysoki?1447 mm
Rozstaw osi:2650 mm
Ile drzwi?5
Ile miejsc?5
Ciężki?1429-1509 kg
Ładowność:441-521 kg
Bagażnik:381 l
Średnica zawracania:11,6 m
Pojemność baku:50 l

A ile to kosztuje?

Cena bazowa:126 400 PLN (i30 N Base 250 KM)
Cena testowanej wersji:148 400 PLN
Cena testowanego egzemplarza:150 700 PLN

Kilometrówka

Ile przejechaliśmy?1014 km

Dawniej chciał być kolejarzem, ale że na kolei strajkowano, a w pociągach śmierdziało, przerzucił się na motoryzację. Wielbiciel brzmienia klasycznych V12tek, wysokoobrotowych V8mek, oraz pieczonej pizzy.