MENU

Volkswagen Amarok z V6 po liftingu

Renault Koleos

Renault Koleos – poważny gracz

3 maja 2016 Great news! Autor:

Kiedy trzy sprężarki to za mało… BMW umieszcza cztery.

Tak, to nie żart. BMW znudziło się swoim flagowym dieslem i postanowiło go lekko zmodyfikować.

Poprzednia konstrukcja, 3 litrowa rzędówka, wspierana była przez 3 turbosprężarki. Nowa dostanie jeszcze jedną, przez co będzie w tej samej klasie (na szczęście tylko ilością turbin) co Bugatti Veyron czy też Bugatti EB110.

Dlaczego aż 4 sprężarki? 2 odpowiedzialne będą za moc na niskich obrotach, a pozostałe 2 za wysokie obroty. Dzięki temu pojęcie turbo-dziury nie istnieje, a same turbosprężarki nie są nadmiernie wysilone. Pojemność silnika i moc nie zmieni się, natomiast moment obrotowy to 760 Nm w zakresie 2.000-3.000 RPM. Pozwala to na osiągnięcie setki w 4.5 sekundy, co sprawia że radośnie klekocząca seria 7 będzie mogła spod świateł wystartować szybciej niż nowe Porsche 911.

BMW N57S Diesel

Całość sprzężona jest z ośmiobiegową skrzynią ZF i napędem xDrive. W teorii, silnik mógłby osiągać jeszcze większy moment obrotowy, ale wtedy skrzynia biegów byłaby jednorazowa. Silnik trafi do BMW oznaczonych emblematami M50d/M550d, nowej 7, a także do nadchodzącego flagowego suva – X7.

Tagi: , , , , , ,

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Jeżeli chcesz posiedzieć na naszej stronie, niestety musisz zaakceptować nasze ciastka... Więcej info

Prawa EU wymagają od nas poproszenia żebyście akceptowali nasze ciastka... nie chcemy wam oddawać naszych ciastek, bo je bardzo lubimy. I są bardzo smaczne. Ale jak was nie poprosimy o ich akceptację, to jakiś student prawa znajdzie naszą stronę i potem nas wydoi na hajs za brak tej informacji...

Zamknij