Rok 1973. Na rajdowych odcinkach specjalnych trwa zaciekła rywalizacja pomiędzy kierowcami takich aut jak Ford Escort RS 1600, Fiat 124 Abarth, czy Saab 96 V4. Na koniec sezonu triumf w ogólnej klasyfikacji z niemal dwukrotną przewagą święci jednak inna marka – Alpine-Renault z modelem A110 1800.
Wydawało się, że to czasy minione – tym bardziej, że Alpine w kolejnych latach stworzyło raptem kilka nowych modeli, a pod koniec lat ’90 zupełnie zniknęło z rynku. Aż do roku 2017 – wtedy poznaliśmy Alpine A110 w nowoczesnej interpretacji.
To samochód, który przeczy wszystkim trendom. Dwudrzwiowe, małe coupe, w którym nie chodzi o cyferki, a o jak najniższą masę i idące za nią wrażenia z prowadzenia. To auto, które pokazuje, że w dzisiejszych czasach nadal jest miejsce na opracowany od zera sportowy samochód z krwi i kości. Zobaczcie nasz materiał, w którym Maciek opowiada, dlaczego to tak ważne i fantastyczne auto.
Technikalia
Serce: | benzynowy, turbodoładowany |
Skrzynia biegów: | 7-stopniowa, automatyczna, dwusprzęgłowa |
Napęd: | na tylne koła |
Liczba i układ cylindrów: | 4, rzędowy |
Pojemność: | 1798 cm3 |
Moc: | 300 KM (221 kW) przy 6300 obr./min |
Moment obrotowy: | 340 Nm przy 2400-6000 obr./min |
Prędkość maksymalna: | 250 km/h |
Sprint 0-100km/h | 4,2 s |
Spalanie (dane producenta): | 6,8 - 7 l/100km średnie |
Wydychanie CO2 | 153 - 160 g/km |
Hamulce (przód/tył) | tarczowe wentylowane/tarczowe wentylowane |
Struktura zawieszenia (przód/tył) | podwójny wahacz poprzeczny/podwójny wahacz poprzeczny |
Rozmiar opon | 205/40 R18 |
Gwarancja | mechaniczna: 2 lata; na lakier: 3 lata; perforacyjna: 12 lat |
Jak duże?
Długi? | 4181 mm |
Szeroki? | 1798 mm |
Wysoki? | 1252 mm |
Rozstaw osi: | 2420 mm |
Ile drzwi? | 2 |
Ile miejsc? | 2 |
Ciężki? | 1119 - 1140 kg |
Ładowność: | 220 - 241 kg |
Bagażnik: | 95 l (przód)/100 l (tył) |
Średnica zawracania: | 11,4 m |
Pojemność baku: | 45 l |
A ile to kosztuje?
Cena bazowa: | 279 900 PLN (A110) |
Cena testowanej wersji: | 329 900 PLN |
Cena testowanego egzemplarza: | ok. 350 000 PLN |
Kilometrówka
Ile przejechaliśmy? | 2073 km |
Tagi: a110, a110 modele, a110 opinia, a110 osiagi, a110 sound, a110 test, a110 test pl, alpine, alpine a110, alpine a110 0-100, alpine a110 cena, alpine a110 dane techniczne, alpine a110 dźwięk silnika, alpine a110 gt, alpine a110 gt test, alpine a110 gt test pl, alpine a110 jazda próbna, alpine a110 masa, alpine a110 onboard, alpine a110 rywale, alpine a110 test, alpine a110 test pl, alpine a110 test polska, alpine a110 wideo, alpine a110 wideotest, alpine a110 zdjęcia, alpine cars, alpine cars polska, alpine polska, alpine project automotive, alpine test, alpine test polska, project automotive, samochody sportowe, test alpine, test alpine a110, test alpine a110 gt, testy samochodów, wideotest alpine, wideotesty samochodów