Chociaż włoska marka została niemal zapomniana w Europie, to mamy dobre wieści dla jej fanów – jej popularność nie słabnie.
Przyszłość Lancii stoi pod ogromnym znakiem zapytania. Od kilku lat włoska marka z bardzo bogatą tradycją jest niemal nieobecna na światowym rynku motoryzacji. Obecnie Lancię możemy kupić jedynie na rodzimym rynku. Co więcej, klienci mogą wybierać nie pomiędzy modelami a jedynie wersjami wyposażenia jednego modelu – Ypsilon.
Pomimo takiego stanu rzeczy, jak wynika z oficjalnych komunikatów prasowych producenta, Lancia jest w Unii Europejskiej marką popularniejszą od szeroko promowanej… Alfy Romeo. Chociaż brzmi to nieprawdopodobnie, to faktycznie Lancia w tym roku może się pochwalić liczbą ponad 34 000 sprzedanych samochodów, podczas gdy należąca do tego samego koncernu Alfa Romeo sprzedała na tym samym runku “jedynie” około 27 700 pojazdów.
Nie zmienia to faktu, że Lancia jest marką całkowicie wygaszoną na rynkach innych niż włoski. Model Ypsilon to natomiast wiekowa konstrukcja, która lata świetności ma za sobą i pod względem technologicznym wyraźnie zaczyna przegrywać z konkurencją. Na korzyść modelu działa fakt, że Włosi bardzo przychylnie patrzą na małe samochody miejskie, które w zatłoczonych miastach zwyczajnie łatwiej zaparkować.
Tagi: alfa romeo, lancia, lancia ypsilon, popularność, rynek, włochy