W Project Automotive nareszcie wchodzimy na najwyższy szczebel – poziom zarezerwowany dla najważniejszych i najbogatszych. Segment luksusowych limuzyn, w którym oczekiwania są bardzo wysokie, a auta zdają się być pozbawione wad, poza oczywiście metką z ceną. To niekoniecznie musi kojarzyć się z propozycjami z Kraju Kwitnącej Wiśni.
Nie oznacza to jednak, że Japończycy nie mają w zanadrzu groźnej alternatywy dla niemieckich dominatorów. Na szczycie oferty Lexusa znajduje się bowiem model LS, który spokojnie możemy nazwać najważniejszym w historii tej marki – to od niego wszystko się zaczęło. W swoim ostatnim wydaniu (nowy pojawi się na rynku dopiero później) wciąż ma w sobie wiele wyjątkowych cech, zwłaszcza w hybrydowej wersji LS 600h L , którą miał przyjemność przetestować dla Was Maciek, z drobną pomocą Wiktora.
Technikalia
Serce: 600H - benzynowy, wolnossący + elektryczny
Skrzynia biegów: E-CVT - automatyczna, bezstopniowa
Napęd: na cztery
Liczba cylindrów i układ cylindrów: 8, widlasty
Pojemność: 4969 cm3
Moc: 445 KM (327 kW) przy 6400 obr./min
Moment obrotowy: 520 Nm przy 4000 obr./min
Prędkość maksymalna: 250 km/h
Sprint 0-100km/h: 6,1 s
Spalanie (dane producenta):
10,5 / 7,5 / 8,6 l/100km
Miasto / trasa / średnie
Wydychanie CO2: 208 g/km
Hamulce (przód/tył): tarczowe wentylowane/tarczowe wentylowane
Struktura zawieszenia (przód/tył): wielowahaczowe/wielowahaczowe
Rozmiar opon: 245/45 R19
Gwarancja mechaniczna: 3 lata; perforacyjna: 12 lat; na lakier: 3 lata.
Jak duże?
Długi? 5210 mm
Szeroki? 1875 mm
Wysoki? 1475 mm
Rozstaw osi: 3090 mm
Ile drzwi? 4
Ile miejsc? 4
Ciężki? 2320 kg
Ładowność: 465 kg
Bagażnik: 370 l
Średnica zawracania: 11,8 m
Pojemność baku: 84 l
A ile to kosztuje?
Cena bazowa: 545 500 PLN (LS 600h, Elite)
Cena testowanej wersji: 633 500 PLN (LS 600h L, Elite)
Cena testowanego egzemplarza: około 750 000 PLN
Co dostajemy w bazowej wersji?
Zewnątrz
- 19-calowe, 15-ramienne obręcze kół z lekkiego stopu (245/45 R19)
- Reflektory przednie w technologii LED z systemem AFS
- Światła do jazdy dziennej wykonane w technologii LED
- Pionowe światła przeciwmgielne przednie wykonane w technologii LED
- Tylne lampy zespolone wykonane w technologii LED
- Lusterka boczne fotochromatyczne, elektrycznie składane i podgrzewane, zespolone z lampami kierunkowskazów
- Lakier odporny na drobne zarysowania
- Wielowarstwowe (laminowane) szyby boczne oraz szyba przednia i szyby drzwi przednich z powłoką hydrofobową odprowadzającą wodę
Wewnątrz
- Dwustrefowa automatyczna klimatyzacja z filtrem przeciwpyłkowym i generatorem jonów nanoe
- 3-ramienna skórzano-drewniana kierownica z panelem sterującym systemem audio, telefonem, wyświetlaczem oraz sterowaniem głosowym
- Elektryczna regulacja wysokości i wysunięcia kierownicy z pamięcią ustawień i systemem ułatwionego wsiadania i wysiadania
- System Inteligentny kluczyk: otwieranie i uruchamianie pojazdu bez użycia klucza
- Elektryczna regulacja fotela kierowcy: 16 kierunków regulacji (w tym odcinka lędźwiowego i biodrowego
- Elektryczna regulacja fotela pasażera: 12 kierunków regulacji (w tym odcinka lędźwiowego)
- Pamięci ustawienia fotela kierowcy, kierownicy, lusterek i wysokości przednich pasów bezpieczeństwa
- Pamięci ustawienia fotela pasażera i wysokości mocowania pasa bezpieczeństwa
- Elektryczna regulacja podparcia odcinka lędźwiowego i biodrowego foteli przednich: kierowcy (4 kierunki) i pasażera (2 kierunki)
- Elektryczna regulacja przednich zagłówków (z pamięcią zagłówka kierowcy) i pasów bezpieczeństwa
- Podgrzewane i wentylowane przednie fotele
- Podgrzewanie tylnych siedzeń
- Konfiguracja z trzema miejscami dla pasażerów z tyłu
- Lusterko wewnętrzne wsteczne elektrochromatyczne
- Dwie popielniczki w tylnej części kabiny pojazdu
- Roleta przeciwsłoneczna szyby tylnej regulowana elektrycznie
- Elektryczne zamykanie pokrywy bagażnika
- Automatyczne domykanie drzwi
- Dodatkowe wejście USB i AUX do obsługi zewnętrznych urządzeń audio
- Tapicerka skórzana foteli i podłokietnika
- Zegar analogowy z korekcją czasu przez GPS
- Elementy ozdobne drewniane
- Dywaniki
- Dodatkowe drewniane elementy wykończeniowe tylnej części konsoli centralnej
- System oświetlenia ułatwiający wsiadanie z funkcją Follow Me Home
- Zaawansowany system oświetlenia wnętrza kabiny w technologii LED
- 3-punktowe pasy bezpieczeństwa dla każdego miejsca siedzącego
- Aktywne zagłówki przednich foteli
- Zaczepy do mocowania fotelika dziecięcego w systemie ISOFIX
Bezpieczeństwo i prowadzenie
- Stały napęd na wszystkie koła AWD
- E-CVT przekładnia planetarna z sekwencyjnym trybem pracy
- Selektor trybu jazdy: 5 trybów jazdy
- Zawieszenie pneumatyczne
- Układ korekcji sztywności zawieszenia AVS
- Tempomat (cruise control)
- Wycieraczki szyby przedniej z czujnikiem deszczu i regulacją prędkości pracy
- Czujniki parkowania (6 umieszczonych z przodu i 4 z tyłu)
- Pełnowymiarowe koło zapasowe
- Wyłącznik czasowy ogrzewania tylnej szyby
- System antypoślizgowy (ABS)
- System kontroli trakcji (TRC) z odłączanym system stabilizacji toru jazdy (VSC)
- Światła awaryjnego hamowania (EBS)
- System elektronicznej kontroli hamulców (ECB) z systemem elektronicznego rozdziału siły hamowania (EBD)
- Elektronicznie sterowany hamulec postojowy (EPB)
- Układ hamulcowy Brembo (przód: 19”, tył: 17”)
- System kontroli ciśnienia powietrza w oponach (TPWS) z informacją o ciśnieniu w każdym kole
- Zintegrowany system zarządzania dynamiką pojazdu (VDIM)
- Elektryczne wspomaganie kierownicy uzależnione od prędkości jazdy (EPS) z systemem zmiennych przełożeń układu kierowniczego (VGRS)
- Adaptacyjny system świateł drogowych (AHS)
- Dwustopniowe poduszki powietrzne kierowcy i pasażera (przednie)
- Poduszka powietrzna pasażera przedniego fotela z możliwością deaktywacji
- Przednie boczne poduszki powietrzne
- Boczne kurtyny powietrzne na całej długości wnętrza pojazdu
- Poduszka powietrzna chroniąca kolana kierowcy i pasażera
- Sygnalizacja niezapiętych pasów bezpieczeństwa
- Centralny zamek z podwójną blokadą i automatycznym zamykaniem pojazdu po rozpoczęciu jazdy
- System antykradzieżowy z syreną, czujnikiem wtargnięcia i czujnikiem przechyłu
- Immobilizer
Elektronika i bajery
- System głosowego sterowania systemami audio i nawigacji
- System audio Mark Levinson z systemem Surround (7.1): radio, DAB, RDS, DVD, 19 głośników
- System nawigacji satelitarnej GPS z mapami na twardym dysku HDD, z Asystentem parkowania (monitor + kamera) oraz systemem Bluetooth TM
- Ekran komputera pokładowego 5,8” na tablicy przyrządów
- Ekran multimedialny o przekątnej 12,3” z interfejsem Remote Touch
Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?
Zewnątrz
-
Wewnątrz
- Czterostrefowa automatyczna klimatyzacja z filtrem przeciwpyłkowym i generatorem jonów nanoe oraz asystentem Climate Concierge
- Nawiewy klimatyzacji w podsufitce
- 3-ramienna, skórzano-drewniana kierownica z panelem sterującym oraz częścią środkową wykończoną skórą
- Elektryczna regulacja fotela pasażera: 14 kierunków regulacji (w tym odcinka lędźwiowego i podparcia łydek)
- Elektryczna regulacja tylnych siedzeń z pamięcią ustawień
- Komfortowe zagłówki tylne z elektryczną regulacją i pamięcią ustawień
- Wentylacja tylnych foteli
- Fotele tylne z funkcją regulacji podparcia i masażu odcinka lędźwiowego
- Tapicerka skórzana foteli i podłokietnika o podwyższonym standardzie - skóra półanilinowa
- Podsufitka, daszki przeciwsłoneczne i słupki wewnętrzne wykonane z Alcantary
- Dodatkowe drewniane elementy wykończeniowe tylnej części konsoli centralne
Bezpieczeństwo i prowadzenie
-
Elektronika i bajery
-
Kilometrówka
Ile przejechaliśmy? 2471 km
Tagi: 2017 , awd , cvt , elite , hybryda , Lexus , lexus , lexus ls , limuzyna , long , ls , ls 600h , ls 600h l , ls600h , Test , wideo