Choć Peugeot 308 jest z nami na rynku już od dobrych paru lat, a wielu już prawie zapomniało o tytule Car of the Year z 2014 roku, to pozostaje wciąż całkiem popularną propozycją. Na rynku pojawiła się właśnie dyskretnie odświeżona wersja, ale my spotkaliśmy się ponownie z odmianą przed liftingiem.
Tym razem na tapecie mamy wersję hatchback z dobrym wyposażeniem, ale zaledwie trzema cylindrami pod maską. Czy warto zainteresować się właśnie taką konfiguracją francuskiego kompakta? Zapoznał się z nią Janek.
Technikalia
Serce: 1.2 PureTech 130 - benzynowy, turbodoładowany, wtrysk bezpośredni
Skrzynia biegów: EAT6 - automatyczna, 6-biegowa
Napęd: na przednie koła
Liczba cylindrów i układ cylindrów: 3, rzędowy
Pojemność: 1199 cm3
Moc: 130 KM (96 kW) przy 5500 obr./min
Moment obrotowy: 230 Nm przy 1750 obr./min
Prędkość maksymalna: 200 km/h
Sprint 0-100km/h: 9,8 s
Spalanie (dane producenta):
Nasza średnia: 5,9 / 4,3 / 4,9 l/100 km
7,5 / 5,0 / 6,5 l/100km
Miasto / trasa / średnie
Wydychanie CO2: 112 g/km
Hamulce (przód/tył): tarczowe wentylowane/tarczowe
Struktura zawieszenia (przód/tył): kolumny MacPhersona/belka skrętna
Rozmiar opon: 225/40 R18
Gwarancja mechaniczna: 2 lata; na lakier: 3 lata; perforacyjna: 12 lat
Jak duże?
Długi? 4253 mm
Szeroki? 1804 mm
Wysoki? 1457 mm
Rozstaw osi: 2620 mm
Ile drzwi? 5
Ile miejsc? 5
Ciężki? 1270 kg
Ładowność: 450 kg
Bagażnik: 398 (max 1206) l
Średnica zawracania: 10,8 m
Pojemność baku: 53 l
A ile to kosztuje?
Cena bazowa: 59 900 PLN (1.2 PureTech 82 KM Access)
Cena testowanej wersji: 86 600 PLN
Cena testowanego egzemplarza: około 90 000 PLN
Co dostajemy w bazowej wersji?
Zewnątrz
- Reflektory przednie halogenowe + światła do jazdy dziennej LED
- Lusterka boczne sterowane i podgrzewane elektrycznie + zintegrowane migacze
- Szyby barwione
- Klamki zewnętrzne i lusterka boczne w kolorze czarnym
- Przedni zderzak z chromowanym obramowaniem atrapy chłodnicy
- Lakier niemetalizowany
- Felgi stalowe 15" z kołpakami Ambre i opony 195/65 R15
Wewnątrz
- Regulacja kolumny kierownicy manualna w dwóch płaszczyznach
- Elektrycznie sterowane szyby boczne przednie (sterowanie sekwencyjne z blokadą
przycięcia)
- Fotele przednie:
– manualna regulacja wzdłużna foteli
– manualna regulacja pochylenia oparć foteli
– manualna regulacja wysokości foteli
- Zagłówki przednich foteli z regulacją wysokości położenia
- Tylna kanapa ze składanym i dzielonym asymetrycznie oparciem
- Zagłówki w drugim rzędzie siedzeń (x3) z regulacją wysokości
- Uchwyty (x4) do mocowania bagażu w bagażniku
- Kierownica 3-ramienna z tworzywa sztucznego
- Klamki wewnętrzne satynowe
- Tablica zegarów:
– cyferblaty z białym podświetleniem i czerwonymi wskazówkami
– satynowe wykończenie zegarów
– monochromatyczny wyświetlacz numeryczny
– wskaźnik zmiany biegów GSI
- Tapicerka siedzeń tkaninowa
Bezpieczeństwo i prowadzenie
- ABS ze wspomaganiem hamowania awaryjnego (AFU)
- ESP – system stabilizacji toru jazdy
- ASR – system kontroli trakcji
- REF – elektroniczny rozdzielacz siły hamowania oś przednia/tylna
- Poduszki czołowe dla kierowcy i pasażera (pasażera z możliwością dezaktywacji)
- Poduszki boczne w pierwszym rzędzie foteli
- Poduszki kurtynowe dla pierwszego i drugiego rzędu foteli
- Pasy bezpieczeństwa w pierwszym rzędzie z napinaczami i ogranicznikami siły napięcia
- Pasy bezpieczeństwa w drugim rzędzie (3-punktowe dla wszystkich siedzeń)
- Mocowania fotelika dziecięcego Isofix (x2) w drugim rzędzie siedzeń
- System tylnego oświetlenia z funkcją ostrzegania innych użytkowników drogi przy
nagłym hamowaniu pojazdu
- Centralny zamek sterowany pilotem:
– jeden pilot zdalnego sterowania
– blokowanie drzwi podczas ruszania
- Immobiliser
- Wspomaganie kierownicy elektryczne
- Tempomat z ogranicznikiem prędkości
- Czujnik spadku ciśnienia w oponach
- Koło zapasowe stalowe dojazdowe
Elektronika i bajery
- Gniazdo 12V w dolnej części deski rozdzielczej przy dźwigni zmiany biegów
- Klimatyzacja manualna jednostrefowa:
– filtr przeciwpyłkowy
– klimatyzowany schowek przed pasażerem
- Komputer pokładowy
- WIP Sound:
– radio CD z MP3 + 6 głośników (4 przednie + 2 tylne)
– gniazdo AUX
– monochromatyczny wyświetlacz numeryczny A+
– sterowanie z kolumny kierownicy
Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?
Zewnątrz
- Felgi aluminiowe 16" Topaz i opony 205/55 R16
- Chromowane listwy okienne
- Przedni zderzak z chromowanym wykończeniem atrapy chłodnicy
- Klamki zewnętrzne i lusterka boczne w kolorze nadwozia
- Lusterka boczne składane elektrycznie z oświetleniem podłoża przy drzwiach auta
- Reflektory przednie przeciwmgłowe
- Reflektory przednie Full LED:
– światła do jazdy dziennej, pozycyjne, mijania i drogowe w technologii LED
– automatyczna regulacja położenia świateł
Wewnątrz
- Kierownica 3-ramienna skórzana z lakierowanym wykończeniem
- Podłokietnik tylnej kanapy:
– 2 uchwyty na napoje
– otwór do przewożenia długich przedmiotów
- Fotele przednie sportowe:
– manualna regulacja wzdłużna foteli
– manualna regulacja pochylenia oparć foteli
– manualna regulacja wysokości foteli
– manualna regulacja lędźwiowa fotela kierowcy
– kieszeń na mapę w oparciach foteli
- Oświetlenie wnętrza (dla Active i Style z opcją Szklany dach panoramiczny Cielo):
– 1 lampka LED główna + 2 lampki LED do czytania w konsoli sufitowej z przodu
– 1 lampka LED główna + 2 lampki LED do czytania w konsoli sufitowej w drugim rzędzie foteli
– podświetlenie miejsca na nogi z przodu (Allure)
– oświetlenie bagażnika
- Podłokietnik centralny z przodu + schowek
- Elektrycznie sterowane szyby boczne tylne:
– sterowanie sekwencyjne z blokadą przycięcia wszystkich szyb
– domykanie okien przy zamykaniu samochodu
– elektryczna blokada otwarcia tylnych drzwi i okien przez dzieci
Bezpieczeństwo i prowadzenie
Pakiet Widoczność:
– automatyczny włącznik reflektorów
– wycieraczki z czujnikiem deszczu
– lusterko wewnętrzne elektrochromatyczne
- Czujniki parkowania przód + tył + Reflektory przednie przeciwmgłowe
- Hill Assist – system wspomagający pokonywanie podjazdów
- Hamulec postojowy elektryczny (FSE)
Elektronika i bajery
- Multimedialny Ekran Dotykowy:
– kolorowy dotykowy ekran LCD 9,7" (wyświetlacz 7")
– radio z MP3 + 6 głośników (4 przednie + 2 tylne)
– gniazdo USB i AUX
– sterowanie z kierownicy
– zestaw głośnomówiący Bluetooth
– funkcja przesyłania muzyki Streaming Audio
- Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa:
– sterowanie poprzez Multimedialny Ekran Dotykowy
– funkcje Soft Auto, Auto, Fast Auto
– filtr przeciwpyłkowy z węglem aktywnym
– klimatyzowany schowek przed pasażerem
Kilometrówka
Ile przejechaliśmy? 1054 km
Tagi: 1.2 , 130 KM , 2016 , 308 , automat , eat6 , hatchback , Peugeot , peugeot , peugeot 308 , puretech , Test , wideo