Project Automotive

jeździmy samochodami

Testy Wideo

Volvo XC90 D5 AWD 235 KM R-Design – test

Dawno nie było takiej rewolucji w obrębie jednej marki, jaka miała miejsce niedawno w Volvo. A wszystko zaczęło się od tego auta – flagowego SUVa XC90.

Skala inwestycji w nowy model jest potężna, ale nie powinno to dziwić, bo od podstaw zaprojektowano niemal wszystko. Efektem tego jest przede wszystkim zupełnie odmieniony wizerunek marki, która z drugiego planu może przebić się na pozycję producenta rozdającego karty. O fascynującym Volvo XC90 opowie Wam Marcin.

 


Volvo-XC90-D5-R-Design-01 Volvo-XC90-D5-R-Design-06 Volvo-XC90-D5-R-Design-04 Volvo-XC90-D5-R-Design-07 Volvo-XC90-D5-R-Design-02 Volvo-XC90-D5-R-Design-03 Volvo-XC90-D5-R-Design-08 Volvo-XC90-D5-R-Design-11 Volvo-XC90-D5-R-Design-09 Volvo-XC90-D5-R-Design-10 Volvo-XC90-D5-R-Design-17 Volvo-XC90-D5-R-Design-16 Volvo-XC90-D5-R-Design-12 Volvo-XC90-D5-R-Design-13 Volvo-XC90-D5-R-Design-14 Volvo-XC90-D5-R-Design-19 Volvo-XC90-D5-R-Design-22 Volvo-XC90-D5-R-Design-24 Volvo-XC90-D5-R-Design-20 Volvo-XC90-D5-R-Design-21 Volvo-XC90-D5-R-Design-25 Volvo-XC90-D5-R-Design-28 Volvo-XC90-D5-R-Design-29 Volvo-XC90-D5-R-Design-31 Volvo-XC90-D5-R-Design-32 Volvo-XC90-D5-R-Design-34 Volvo-XC90-D5-R-Design-18 Volvo-XC90-D5-R-Design-15


Technikalia

Serce:D5 - wysokoprężny, turbodoładowany
Skrzynia biegów:Geartronic - automatyczna, 8-biegowa
Napęd:na cztery koła
Liczba i układ cylindrów:R4
Pojemność:1969 cm3
Moc:235 KM przy 4250 obr./min
Moment obrotowy:480 Nm przy 1750-2250 obr./min
Prędkość maksymalna:220 km/h
Sprint 0-100km/h7,8 s
Spalanie (dane producenta):
Nasza średnia:
6,2 / 5,4 / 5,7 l/100 km
9,0/7,0/8,0 l/100 km
Miasto / trasa / średnie
Wydychanie CO2149 g/km
Hamulce (przód/tył)tarczowe wentylowane/tarczowe wentylowane
Struktura zawieszenia (przód/tył)kolumny McPhersona/niezależne wielowahaczowe
Rozmiar opon275/45 R20
Gwarancjamechaniczna: 2 lata; perforacyjna: 12 lat

Jak duże?

Długi?4950 mm
Szeroki?2008 mm
Wysoki?1776 mm
Rozstaw osi:2984 mm
Ile drzwi?5
Ile miejsc?7
Ciężki?2078 kg
Ładowność:672 kg
Bagażnik:314 l (wersja 7-osobowa, max. 1868 l)
Średnica zawracania:11 m
Pojemność baku:71 l

A ile to kosztuje?

Cena bazowa:258 100 PLN (D4 FWD Momentum)
Cena testowanej wersji:294 900 PLN
Cena testowanego egzemplarza:374 110 PLN

Kilometrówka

Ile przejechaliśmy?1672 km

Możliwość komentowania została wyłączona.

Dawniej chciał być kolejarzem, ale że na kolei strajkowano, a w pociągach śmierdziało, przerzucił się na motoryzację. Wielbiciel brzmienia klasycznych V12tek, wysokoobrotowych V8mek, oraz pieczonej pizzy.

Jeżeli chcesz posiedzieć na naszej stronie, niestety musisz zaakceptować nasze ciastka... Więcej info

Prawa EU wymagają od nas poproszenia żebyście akceptowali nasze ciastka... nie chcemy wam oddawać naszych ciastek, bo je bardzo lubimy. I są bardzo smaczne. Ale jak was nie poprosimy o ich akceptację, to jakiś student prawa znajdzie naszą stronę i potem nas wydoi na hajs za brak tej informacji...

Zamknij