Po notującej dobre wyniki sprzedaży Almerze i dość niemrawym modelu Tiida, Nissan po raz trzeci w ostatnich latach próbuje swoich sił w klasie aut kompaktowych. Tym razem do walki staje Pulsar – zupełnie nowy projekt, który przed sobą ma wyjątkowo trudne zadanie. Musi zmierzyć się nie tylko z silną konkurencją w swoim segmencie, ale także z rynkowymi trendami faworyzującymi crossovery nad klasyczne hatchbacki.
O dobrych i złych stronach Nissana Pulsara w naszym teście opowiada Maciek, zapraszamy.
Nudne technikalia
Serce: | 1.5 dCi |
Skrzynia biegów: | 6-biegowa manualna |
Napęd: | przód |
Liczba cylindrów: | 4 |
Pojemność: | 1461 cm3 |
Moc: | 110 KM (81 kW), przy 4000 obr./min |
Moment: | 260 Nm przy 1750-2500 obr./min |
Kiedy się szafa zamyka?: | 190 km/h |
Sprint 0-100km/h | 11,5 s |
Spalanie (dane producenta - miasto/trasa/średnie) | 4.1 / 3.3 / 3.6 |
Wydychanie CO2 | 94 g/km |
Hamulce (przód/tył) | tarczowe wentylowane/tarczowe |
Struktura zawieszenia (przód/tył) | kolumny McPhersona/belka skętna |
Rozmiar opon | 205/50 R17 |
Gwarancja | mechaniczna: 2 lata; na lakier: 3 lata; perforacyjna: 12 lat |
Jak duże?
Długi: | 4387 mm |
Szeroki: | 2017 mm |
Wysoki: | 1520 mm |
Rozstaw osi: | 2700 mm |
Ile drzwi?: | 5 |
Ile miejsc?: | 5 |
Ciężkie to?: | 1307 kg |
A dużo wejdzie?: | 478 kg |
No to dużo wejdzie czy nie?: | 385 l |
Średnica zawracania: | 10,2 m |
Pojemność baku: | 46 l |
A ile to kosztuje?
Wersja goła: | 59 900 PLN (DIG-T 115 VISIA) |
Cena bazowa naszego egzemplarza: | 94 000 PLN (dCi 110 TEKNA) |
Testowany egzemplarz: | 104 117 PLN |
Co dostajemy w bazowej wersji?
- Elektronicznie regulowane przednie szyby - Ręczna regulacja wysokości fotela kierowcy | - Tempomat z ogranicznikiem prędkości - System kontroli ruchów nadwozia - ISOFIX na tylnych zewnątrznych siedzeniach |
|
Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?
- 17-calowe felgi aluminiowe - Przednie lampy przeciwmgłowe z chromowanymi obwódkami - Lusterka w kolorze nadwozia, podgrzewane i elektrycznie składane - Lakier metalik biały 1000 zł | - Koło zapasowe - Schowek na okulary - Dzielone, składane oparcie tylnej kanapy (60/40) - Kierownica i gałka skrzyni biegów pokryte skórą - Kolumna kierownicy z regulacją w dwóch płaszczyznach - Ręcznie regulowana wysokość fotela kierowcy - Skórzane siedzenia 4000 zł - Podgrzewane przednie siedzenia 4000 zł | - ESP z systemem kontroli trakcji - Immobiliser - Przednie i boczne poduszki powietrzne oraz boczne kurtyny (kierowcy i pasażera) - System kontroli ruchów nadwozia - System Start/Stop - System pomiaru ciśnienia w oponach - Układ Brake Assisant - Zestaw systemów Safety Shield: ostrzeżenie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, o pojeździe w martwym polu lusterek bocznych, o poruszających się obiektach; elektryczny hamulec awaryjny - Pakiet Auto: automatyczne wycieraczki, czujnik zmierzchu, samościemniające się lusterko wsteczne, system I-Key - Elektrycznie składane lusterka - Dwustrefowa automatyczna klimatyzacja - Elektrycznie opuszczane szyby przednie - Czujniki parkowania przodem 844 zł |
- NissanConnect 2.0 |
Kilometrówka
Ile przejechaliśmy? | 1410 km |