MENU

Lexus RX 450h Prestige – test

Ford Edge 2.0 TDCi 210 KM Twin-Turbo Sport –...

1 maja 2017 Testy, Wideo Autor:

Volvo XC90 D5 AWD 235 KM R-Design – test

Dawno nie było takiej rewolucji w obrębie jednej marki, jaka miała miejsce niedawno w Volvo. A wszystko zaczęło się od tego auta – flagowego SUVa XC90.

Skala inwestycji w nowy model jest potężna, ale nie powinno to dziwić, bo od podstaw zaprojektowano niemal wszystko. Efektem tego jest przede wszystkim zupełnie odmieniony wizerunek marki, która z drugiego planu może przebić się na pozycję producenta rozdającego karty. O fascynującym Volvo XC90 opowie Wam Marcin.

 


Volvo-XC90-D5-R-Design-01 Volvo-XC90-D5-R-Design-06 Volvo-XC90-D5-R-Design-04 Volvo-XC90-D5-R-Design-07 Volvo-XC90-D5-R-Design-02 Volvo-XC90-D5-R-Design-03 Volvo-XC90-D5-R-Design-08 Volvo-XC90-D5-R-Design-11 Volvo-XC90-D5-R-Design-09 Volvo-XC90-D5-R-Design-10 Volvo-XC90-D5-R-Design-17 Volvo-XC90-D5-R-Design-16 Volvo-XC90-D5-R-Design-12 Volvo-XC90-D5-R-Design-13 Volvo-XC90-D5-R-Design-14 Volvo-XC90-D5-R-Design-19 Volvo-XC90-D5-R-Design-22 Volvo-XC90-D5-R-Design-24 Volvo-XC90-D5-R-Design-20 Volvo-XC90-D5-R-Design-21 Volvo-XC90-D5-R-Design-25 Volvo-XC90-D5-R-Design-28 Volvo-XC90-D5-R-Design-29 Volvo-XC90-D5-R-Design-31 Volvo-XC90-D5-R-Design-32 Volvo-XC90-D5-R-Design-34 Volvo-XC90-D5-R-Design-18 Volvo-XC90-D5-R-Design-15


Technikalia

Serce:D5 - wysokoprężny, turbodoładowany
Skrzynia biegów:Geartronic - automatyczna, 8-biegowa
Napęd:na cztery koła
Liczba i układ cylindrów:R4
Pojemność:1969 cm3
Moc:235 KM przy 4250 obr./min
Moment obrotowy:480 Nm przy 1750-2250 obr./min
Prędkość maksymalna:220 km/h
Sprint 0-100km/h7,8 s
Spalanie (dane producenta):
Nasza średnia:
6,2 / 5,4 / 5,7 l/100 km
9,0/7,0/8,0 l/100 km
Miasto / trasa / średnie
Wydychanie CO2149 g/km
Hamulce (przód/tył)tarczowe wentylowane/tarczowe wentylowane
Struktura zawieszenia (przód/tył)kolumny McPhersona/niezależne wielowahaczowe
Rozmiar opon275/45 R20
Gwarancjamechaniczna: 2 lata; perforacyjna: 12 lat

Jak duże?

Długi?4950 mm
Szeroki?2008 mm
Wysoki?1776 mm
Rozstaw osi:2984 mm
Ile drzwi?5
Ile miejsc?7
Ciężki?2078 kg
Ładowność:672 kg
Bagażnik:314 l (wersja 7-osobowa, max. 1868 l)
Średnica zawracania:11 m
Pojemność baku:71 l

A ile to kosztuje?

Cena bazowa:258 100 PLN (D4 FWD Momentum)
Cena testowanej wersji:294 900 PLN
Cena testowanego egzemplarza:374 110 PLN

 

Co dostajemy w bazowej wersji?

Zewnątrz
- Reflektory przednie w technologii LED
- Koła ze stopów lekkich 19", 10-ramienne, Silver Bright
- Elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne
- Elektrycznie składane lusterka zewnętrzne
- Podwójne, pogrubione (80mm) końcówki rur wydechowych)
- Światła do jazdy dziennej LED
- Barwione szyby
- Krata wlotu powietrza z pionowymi żebrami w kolorze czarnym
- Chromowane obramowanie szyb bocznych
- Relingi dachowe podwyższone

Wewnątrz
- System mocowania fotelika ISOFIX dla zewnętrznych miejsc tylnej kanapy
- Fotele komfortowe z tapicerką skórzaną XAX0
- Elektryczna, 4-stopniowa regulacja odcinka lędźwiowego foteli przednich
- Wykończenie wnętrza aluminium CROSS BRUSHED
- Pakiet oświetlenia wnętrza poziom II
- Pólautomatyczna roleta bagażnika
- Automatycznie przyciemniane lusterko wsteczne
- Skórzana, wielofunkcyjna kierownica z wykończeniem aluminium
- Dywaniki tekstylne
- Trójdzielna kanapa tylna (dzielona w proporcjach 40/20/40)
- Gniazdo 12V w tylnej części konsoli centralne
- Podłokietnik przedni
- Schowek pod podłogą bagażnika
- Lampki do czytania z przodu i z tyłu
- Ręcznie składane zagłówki tylnej kanapy

Bezpieczeństwo i prowadzenie
- 7 poduszek powietrznych: dla kierowcy i pasażera, dwie poduszki boczne (dwukomorowe), kurtyny powietrzne (IC), poduszka chroniąca kolana kierowcy
- CITY SAFETY - Układ wspomagania hamowania dla różnicy prędkości pomiędzy pojazdami sięgającej 50 km/h
- Unikanie lub łagodzenie skutków zderzeń z innymi samochodami na skrzyżowaniach
- Unikanie lub łagodzenie skutków zderzeń z pieszymi i rowerzystami do prędkości 40km/h
- Active Cruise Control (ACC) - aktywny tempomat
- Pilot Assist II generacji - wspomaganie kierowania przy prędkości do 130 km/h, nie wymagające obecności pojazdu z przodu
- Lane Keeping Aid (LKA) - układ utrzymania pasa ruchu
- Queue Assist - funkcjonalność ACC wspomagająca jazdę w korkach: samodzielne zatrzymanie i ruszenie za pojazdem
- Distance Alert - układ ostrzegania o zbyt małej odległości od poprzedzającego pojazdu
- DRIVER ALERT CONTROL - układ ostrzegający o dekoncentracji kierowcy
- LDW (LANE DEPARTURE WARNING) - system ostrzegania o niekontrolowanej zmianie pasa ruchu
- RSI (ROAD SIGN INFORMATION) - układ informowania o znakach drogowych
- ESC (ELECTRONIC STABILITY CONTROL) - układ elektronicznej kontroli stabilności i trakcji
- SIPS (SIDE IMPACT PROTECTION SYSTEM) system zabezpieczeń przed skutkami uderzeń bocznych
- WHIPS (WHIPLASH PROTECTION SEATING SYSTEM) system zabezpieczeń przed urazami kręgosłupa szyjnego
- ABS (ANTI-LOCK BRAKE SYSTEM) z elektronicznym układem rozdziału sił hamowania (EBD – Electronic Brake Distribution)
– CTC (CORNER TRACTION CONTROL) - kontrola trakcji w zakręcie
- TSA (TRAILER STABILITY ASSIST) system stabilizacji pojazdu w czasie holowania przyczepy
- EBA (EMERGENCY BRAKE ASSISTANCE) - układ wspomagania nagłego hamowania
- EBL (EMERGENCY BRAKE LIGHTS) - ostrzeganie innych użytkowników drogi o gwałtownym hamowaniu
- RSC (ROLL STABILITY CONTROL) - układ stabilizacji przechyłu
- Fotele pochłaniające energię zderzenia
- Zwalnianie pedału hamulca
- Tempomat
- Autoalarm Volvo Guard z czujnikiem przechyłu oraz ruchu
- Zdalnie sterowany zamek centralny
- Centralna blokada schowka
- Funkcja Auto Hold
- System monitorowania ciśnienia w oponach
- Czujniki parkowania - tył (PARK ASSIST)

Elektronika i bajery
- Czujnik deszczu
- System Audio High Performance
- 9" centralny ekran dotykowy o dużej powierzchni
- moc 330W
- 10 głośników
- złącze AUX / USB
- Sensus Connect Infotainment System wraz z zestawem głośnomówiacym Bluetooth.
Udostępnianie połączenia internetowego poprzez Wi-Fi lub Bluetooth
- 8" graficzny wyświetlacz zegarów
- CLEAN ZONE - Pakiet czystego wnętrza z systemem wstępnej wentylacji auta w momencie otwarcia
samochodu
- AQS (AIR QUALITY SYSTEM) - system recyrkulacji, kontroli i poprawy jakości powietrza
- ECC (ELECTRONIC CLIMATE CONTROL) - kilimatyzacja elektroniczna 2-strefowa
- Komputer pokładowy z komunikatami w języku polskim
- Elektrycznie otwierana klapa bagażnika

Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?

Zewnątrz
- 20" obręcze ze stopów lekkich R DESIGN, 5-ramienne, Diamond Cut/Matte Tech Grey
- Podwójne, zintegrowne końcówki układu wydechowego R DESIGN
- Zintegrowane relingi dachowe
- Lusterka zewnętrzne w kolorze Silk Metal
- Listwy wokół szyb bocznych w kolorze Silk Metal
- Elementy stylizacji nadwozia R DESIGN
- Kolor Bursting Blue (+5 700 PLN)
- Pakiet LIGHT (+4000 PLN; Aktywne światła drogowe w technologii Full LED, Wysokociśnieniowy układ oczyszczania lamp, Automatycznie przyciemniane lusterko wsteczne oraz lusterka boczne)
- Przyciemniane szyby tylne (+1970 PLN)
-

Wewnątrz
- Fotele sportowe z tapicerką Nubuck/textil R DESIGN
- Elektryczna regulacja fotela kierowcy i pasażera z pamięcią ustawień
- Elektryczna regulacja podparcia ud fotela kierowcy i pasażera
- Pakiet oświetlenia wnętrza poziom III
- Trójramienna, skórzana kierownica R DESIGN z łopatkami zmiany biegów
- Listwy progowe R DESIGN
- Skórzane pokrycie drążka zmiany biegów R DESIGN
- Sportowe pedały R DESIGN
- Dywaniki tekstylne R DESIGN
- Wykończenie wnętrza Włókno węglowe CARBON FIBRE (+3280 PLN)
- Pakiet WINTER PRO (+10400 PLN; Podgrzewane siedzenia tylne, Podgrzewana kierownica, Ogrzewanie parkingowe z możliwością
programowania czasu, Usługa Volvo On Call)
- Pakiet FAMILY (+1000 PLN; Dwustopniowe podwyższenie siedziska środkowego tylnej kanapy dla dzieci, Elektryczna blokada otwarcia tylnych
drzwi)
- Pakiet VERSATILITY (+3100 PLN; Keyless Entry, Uchwyt na zakupy w bagażniku, rozkładany z podłogi bagażnika, Miękka siatka odgradzająca
przestrzeń bagażową, Dodatkowe gniazdo 12V w przestrzeni bagażowej)
- Pakiet XENIUM (+19840 PLN; Panoramiczne okno dachowe, Wyświetlacz przezierny Head-Up Display (HUD), Rolety przeciwsłoneczne w
drzwiach tylnych, Skórzane pokrycie deski rozdzielczej, Kamera parkowania 360°)
-

Bezpieczeństwo i prowadzenie
- Drive Mode - ustawienie trybów jazdy
- System Bezpieczeństwa Intellisafe Surround (+2630 PLN)
- Zawieszenie pneumatyczne i układ Four-C (+9 890 PLN)

Elektronika i bajery
- 12,3" cyfrowy wyświetlacz zegarów kierowcy
- Pakiet BUSINESS PREMIUM SOUND (+17100 PLN; Asystent parkowania równoległego i prostopadłego (Park Assist Pilot), System audio PREMIUM SOUND
BOWERS & WILKINS, Nawigacja Sensus)
- Pakiet WINTER (+1500 PLN; Podgrzewane siedzenia przednie, Podgrzewane dysze spryskiwaczy szyby przedniej)
- Odtwarzacz CD zintegrowany w konsoli centralnej (+500 PLN)
- Android Auto i Apple Carplay (+1600 PLN)

Kilometrówka

Ile przejechaliśmy?1672 km

Tagi: , , , , , , , , , , ,

One Response to Volvo XC90 D5 AWD 235 KM R-Design – test

  1. Biały pisze:

    Nie jeździłem jeszcze XC90, ale w V90CC system Sensus w połączeniu z asystentami jazdy pół autonomicznej i dźwiękiem B&W zrobił na mnie ogromne wrażenie. Prom kosmiczny, w pozytywnym tego słowa znaczeniu. Nie wiem co nieintuicyjnego jest w obsłudze głównych funkcji z kierownicy (o ile jest ona taka sama jak w V90CC), mnie nie przysporzyło to najmniejszego problemu.

Jeżeli chcesz posiedzieć na naszej stronie, niestety musisz zaakceptować nasze ciastka... Więcej info

Prawa EU wymagają od nas poproszenia żebyście akceptowali nasze ciastka... nie chcemy wam oddawać naszych ciastek, bo je bardzo lubimy. I są bardzo smaczne. Ale jak was nie poprosimy o ich akceptację, to jakiś student prawa znajdzie naszą stronę i potem nas wydoi na hajs za brak tej informacji...

Zamknij