Chwilę po teście Lexusa GS 450h zajmujemy się jego bardziej masywnym bratem – modelem RX. I choć podobieństw jest wiele to zdaje się nam, że auta aspirują do zupełnie dwóch różnych grup klientów…
Zakładając jednak, że tym razem chcemy po prostu jeździć SUVem, który z jednej strony ma mieć charakter, odpowiedni poziom luksusu i oryginalny wygląd, a z drugiej napęd, który nie puści nas od razu z torbami, to Lexus RX 450h stanowi naprawdę mocną kandydaturę. Zwłaszcza jeśli nad niemiecką nudę i brytyjską flegmatyczność przedkładasz japońską filozofię – ale o tym więcej w naszym teście opowie Wam Marcin.
Technikalia
Serce: | 3.5 Hybrid - benzynowy wolnossący i elektryczny |
Skrzynia biegów: | e-CVT - bezstopniowa, automatyczna |
Napęd: | na cztery koła |
Liczba i układ cylindrów: | 6, widlasty |
Pojemność: | 3456 cm3 |
Moc: | 313 KM (230 kW) przy 6000 obr./min |
Moment obrotowy: | Ok 320 Nm przy 4800 obr./min |
Prędkość maksymalna: | 200 km/h |
Sprint 0-100km/h | 7.7 s |
Spalanie (dane producenta): Nasza średnia: | 5.3 / 5,3 / 5.3 l/100 km 9.0 / 9.0 / 9.0 l/100 km Miasto / trasa / średnie |
Wydychanie CO2 | 145 g/km |
Hamulce (przód/tył) | tarczowe wentylowane/tarczowe wentylowane |
Struktura zawieszenia (przód/tył) | wielowahaczowe/wielowahaczowe |
Rozmiar opon | 235/55 R20 |
Gwarancja | mechaniczna: 3 lata/100 tysięcy km; na lakier: 3 lata; perforacyjna: 12 lat |
Jak duże?
Długi? | 4890 mm |
Szeroki? | 1885 mm |
Wysoki? | 1685 mm |
Rozstaw osi: | 2790 mm |
Ile drzwi? | 5 |
Ile miejsc? | 5 |
Ciężki? | 2100 kg |
Ładowność: | 615 kg |
Bagażnik: | 453 l |
Średnica zawracania: | 12 m |
Pojemność baku: | 65 l |
A ile to kosztuje?
Cena bazowa: | 307 500 zł (Elite) |
Cena testowanej wersji: | 403 900 zł (Prestige) |
Cena testowanego egzemplarza: | 422 600 zł |
Co dostajemy w bazowej wersji?
- Lusterka boczne elektrycznie składane, podgrzewane z funkcją zmiany pola widzenia podczas cofania - 18-calowe, 7-ramienne obręcze kół ze stopów lekkich (235/65 R18) - Przedni zderzak z poziomymi poprzeczkami - Relingi dachowe - Reflektory przednie LED z trzema soczewkami w kształcie litery „L - Sekwencyjne diodowe kierunkowskazy - Tylne światła mijania i stopu wykonane w technologii LED - Światła do jazdy dziennej wykonane w technologii LED - Podświetlenie powitalne klamek - Światła przeciwmgielne LED - Wycieraczki szyby czołowej z czujnikiem deszczu - | - 2-strefowa automatyczna klimatyzacja z generatorem cząstek nanoE - Kierownica wielofunkcyjna wykończona gładką skórą naturalną - Gałka dźwigni zmiany biegów wykończona skórą naturalną - Elektryczna regulacja foteli przednich (8 kierunków) - Fotel kierowcy z regulowanym podparciem lędźwiowym (2 kierunki) - System „inteligentny kluczyk”: otwieranie i uruchamianie pojazdu bez użycia klucza - System ułatwionego zajmowania miejsca kierowcy (odsunięcie kierownicy) - Uchwyt na napoje z regulacją głębokości - Lusterko wewnętrzne wsteczne elektrochromatyczne (automatycznie przyciemniane) - Zegarek analogowy - Kontroler multimediów w formie pokrętła - Tapicerka foteli z tkaniny i materiału Tahara - Elementy ozdobne wykończenia wnętrza: grafitowe 3D - Przednie nakładki progowe ze stali nierdzewnej z srebrnym logo LEXUS - Tylne nakładki progowe ze stali nierdzewnej - Oświetlenie wnętrza reagujące na zbliżenie dłoni - Tylny podłokietnik - System oświetlenia z funkcjami „Follow-me home” oraz „Welcome” - Oparcie tylnych siedzeń dzielone i składane w stosunku 60/40 - Dywaniki podłogowe | - Aktywny tempomat (ACC) działający w pełnym zakresie prędkości - Kamera cofania z liniami pomocniczymi - Rozmrażanie wycieraczek - Zestaw naprawczy do opon - ABS - Automatyczny wyłącznik świateł drogowych (AHB) - Automatyczne ryglowanie drzwi - System wspomagania hamowania awaryjnego (BAS) - System rozdzielający siłę hamowania (EBD) - Sygnalizacja hamowania awaryjnego (EBS) - Wspomaganie kierownicy uzależnione od prędkości jazdy (EPS) - Układ wspomagania ruszania na wzniesieniu (HAC) - Ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu (LDA) - Wspomaganie utrzymania pasa ruchu (LKA) - Rozpoznawanie znaków drogowych (TSR) - System ochrony przedzderzeniowej (PCS) z wykrywaniem pieszych - System ostrzegający o zmęczeniu kierowcy (SWAY) - System ostrzegający o spadku ciśnienia w ogumieniu (TPWS) - System kontroli trakcji (TRC) - Zintegrowany system zarządzania dynamiką pojazdu (VDIM) - System stabilizacji toru jazdy (VSC) - Dwustopniowe poduszki powietrzne kierowcy i pasażera przedniego fotela - Dwukomorowa poduszka powietrzna dla pasażera przedniego fotela z możliwością deaktywacji - Dźwiękowe i wizualne przypomnienie o zapięciu pasów bezpieczeństwa z przodu - Poduszki powietrzne boczne w oparciach foteli przednich (poduszki typu TAP) - Boczne poduszki foteli tylnych - Boczne kurtyny powietrzne - Poduszka powietrzna chroniąca kolana kierowcy i pasażera przedniego fotela - Pięć 3-punktowych pasów bezpieczeństwa, przednie i tylne boczne z napinaczami - Konstrukcja przednich siedzeń zmniejszająca urazy szyi i głowy w przypadku kolizji (WIL) - Zaczepy do mocowania fotelika dziecięcego w systemie ISO FIX - Zamek centralny z podwójną blokadą - Alarm z lokalizacją GPS oraz możliwością sterowania za pomocą smartfona - System antykradzieżowy z syreną, immobilizerem, czujnikiem przechyłu i czujnikiem ruchu wewnątrz pojazdu |
- Dodatkowy ekran informacyjny 4,2” na tablicy przyrządów - 9-głośnikowy system audio Pioneer - Odtwarzacz CD - System Bluetooth |
Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?
- Lusterka boczne elektrycznie składane, podgrzewane z funkcją zmiany pola widzenia podczas cofania, automatycznym przyciemnianiem oraz pamięcią ustawienia - 20-calowe, obręcze kół ze stopów lekkich z wymiennymi wkładkami ozdobnymi (235/55 R20) - Adaptacyjne światła drogowe (AHS) - | - Automatyczna kontrola recyrkulacji powietrza - Elektryczna regulacja foteli przednich (10 kierunków)Fotel kierowcy z regulowanym podparciem lędźwiowym (4 kierunki) - Pamięć ustawienia fotela kierowcy, kierownicy oraz lusterek - Pamięć ustawienia fotela pasażera - Podgrzewanie przednich foteli - Wentylacja przednich foteli z Climate Concierge - Automatyczna kontrola temperatury przednich siedzeń - System ułatwionego zajmowania miejsca kierowcy (odsunięcie kierownicy i fotela - Tapicerka foteli ze skóry naturalnej półanilinowej - Elementy ozdobne wykończenia wnętrza wykonane z drewna - Przednie nakładki progowe ze stali nierdzewnej, z podświetlanym logo LEXUS - Podświetlenie listew boczków drzwiowych - Dodatkowe podświetlenie deski rozdzielczej - Tylny podłokietnik ze schowkiem - Rolety tylnych szyb drzwiowych - - | - Czujniki parkowania z funkcją samodzielnego zatrzymania (ICS) - Asystent parkowania z widokiem 360 stopni - Korekcja sztywności zawieszenia (AVS) - Monitor martwego pola (BSM) - Ostrzeżenie o ruchu poprzecznym podczas cofania z funkcją samodzielnego zatrzymania (RCTB) - Funkcja statycznego doświetlenia zakrętów |
- Ekran centralny o przekątnej 12,3 cala - 15-głośnikowy system audio Mark Levinson z sub-wooferem - Odtwarzacz CD / DVD - Korekcja czasu zegarka na podstawie GPS - Tuner DAB do odbioru cyfrowych stacji radiowych - Kontroler Remote Touch Interface z dżojstikiem - Bezprzewodowa ładowarka urządzeń zgodnych z Qi |
Kilometrówka
Ile przejechaliśmy? | 1632 km |
Tagi: 2016, awd, hybrid, hybryda, lexus, Lexus, lexus polska, lexus rx, lexus rx 450h, rx, rx 450h, suv, Test, V6, wideo