Chwilę po teście Lexusa GS 450h zajmujemy się jego bardziej masywnym bratem – modelem RX. I choć podobieństw jest wiele to zdaje się nam, że auta aspirują do zupełnie dwóch różnych grup klientów…
Zakładając jednak, że tym razem chcemy po prostu jeździć SUVem, który z jednej strony ma mieć charakter, odpowiedni poziom luksusu i oryginalny wygląd, a z drugiej napęd, który nie puści nas od razu z torbami, to Lexus RX 450h stanowi naprawdę mocną kandydaturę. Zwłaszcza jeśli nad niemiecką nudę i brytyjską flegmatyczność przedkładasz japońską filozofię – ale o tym więcej w naszym teście opowie Wam Marcin.
Technikalia
| Serce: | 3.5 Hybrid - benzynowy wolnossący i elektryczny |
| Skrzynia biegów: | e-CVT - bezstopniowa, automatyczna |
| Napęd: | na cztery koła |
| Liczba i układ cylindrów: | 6, widlasty |
| Pojemność: | 3456 cm3 |
| Moc: | 313 KM (230 kW) przy 6000 obr./min |
| Moment obrotowy: | Ok 320 Nm przy 4800 obr./min |
| Prędkość maksymalna: | 200 km/h |
| Sprint 0-100km/h | 7.7 s |
| Spalanie (dane producenta): Nasza średnia: | 5.3 / 5,3 / 5.3 l/100 km 9.0 / 9.0 / 9.0 l/100 km Miasto / trasa / średnie |
| Wydychanie CO2 | 145 g/km |
| Hamulce (przód/tył) | tarczowe wentylowane/tarczowe wentylowane |
| Struktura zawieszenia (przód/tył) | wielowahaczowe/wielowahaczowe |
| Rozmiar opon | 235/55 R20 |
| Gwarancja | mechaniczna: 3 lata/100 tysięcy km; na lakier: 3 lata; perforacyjna: 12 lat |
Jak duże?
| Długi? | 4890 mm |
| Szeroki? | 1885 mm |
| Wysoki? | 1685 mm |
| Rozstaw osi: | 2790 mm |
| Ile drzwi? | 5 |
| Ile miejsc? | 5 |
| Ciężki? | 2100 kg |
| Ładowność: | 615 kg |
| Bagażnik: | 453 l |
| Średnica zawracania: | 12 m |
| Pojemność baku: | 65 l |
A ile to kosztuje?
| Cena bazowa: | 307 500 zł (Elite) |
| Cena testowanej wersji: | 403 900 zł (Prestige) |
| Cena testowanego egzemplarza: | 422 600 zł |
Kilometrówka
| Ile przejechaliśmy? | 1632 km |


















































