Choć producenci są coraz bardziej chętni do łączenia różnych cech auta we wszelkiego rodzaju crossoverach to wciąż zdarza się, że w ramach jednej rodziny modelowej funkcjonują samochody o zupełnie innych charakterach. Weźmy choćby… Golfa.
Niemieckiego kompakta możemy zamówić bowiem w wersji standardowej, w kilku odmianach sportowych, a teoretycznie najbardziej wymagający powinni skierować się ku modelowi Alltrack. Czy to rzeczywiście najbardziej uniwersalny Volkswagen? Swoimi odczuciami na temat Golfa Alltracka podzielił się Wiktor.
Technikalia
Serce: 1.8 TSI - benzynowy, turbodoładowany
Skrzynia biegów: automatyczna, dwusprzęgłowa DSG, 6-biegowa
Napęd: na wszystkie koła 4MOTION
Liczba i układ cylindrów: 4, rzędowy
Pojemność: 1798 cm3
Moc: 180 KM (132 kW), przy 4500-6200 obr./min
Moment obrotowy: 280 Nm przy 1350-4500 obr./min
Prędkość maksymalna: 217 km/h
Sprint 0-100km/h 7,8 s
Spalanie (dane producenta):
Nasza średnia: 8,1 / 5,7 / 6,6 l/100 km
10,3/6,8/9,0 l/100 km
Miasto / trasa / średnie
Wydychanie CO2 155 g/km
Hamulce (przód/tył) tarczowe wentylowane/tarczowe
Struktura zawieszenia (przód/tył) kolumny McPhersona/wielowahaczowe
Rozmiar opon 225/45 R18
Gwarancja mechaniczna: 2 lata; na lakier: 2 lata; perforacyjna: 12 lat
Jak duże?
Długi? 4578 mm
Szeroki? 1799 mm
Wysoki? 1515 mm
Rozstaw osi: 2620 mm
Ile drzwi? 5
Ile miejsc? 5
Ciężki? 1540 kg
Ładowność: 575 kg
Bagażnik: 605 l (1620 l)
Średnica zawracania: 10,9 m
Pojemność baku: 55 l
A ile to kosztuje?
Cena bazowa: 63 090 PLN (3-drzwiowy, 1.2 TSI Start)
Cena testowanej wersji: 118 890 PLN
Cena testowanego egzemplarza: 161 570 PLN
Co dostajemy w wersji Alltrack?
Zewnątrz
- Kierunkowskazy boczne w obudowach lusterek zewnętrznych
- Listwa na osłonie chłodnicy chromowana
- Szyby termoizolacyjne
- Zderzak przedni i tylny z osłoną podwozia w kolorze srebrnym
- Obudowy lusterek zewnętrznych lakierowane w kolorze srebrnym, klamki lakierowane w kolorze nadwozia
- Reling dachowy, chromowany
- Reflektory przeciwmgielne z funkcją statycznego doświetlania zakrętów
- Światła tylne wykonane w technologii LED, przyciemniane
- Osłony na nadkola czarne
- Poszerzone listwy progowe z osłoną podwozia w kolorze srebrnym
- Chromowana podwójna końcówka układu wydechowego
- Chromowane logo Alltrack z przodu na osłonie chłodnicy, błotnikach oraz z tyłu na pokrywie bagażnika
- Lusterka boczne regulowane elektrycznie, podgrzewane, lusterko po stronie kierowcy asferyczne
- Obręcze ze stopu metali lekkich "Valley" 7J x 17
Wewnątrz
- Podłoga w bagażniku, podwójna z dodatkowymi przegródkami z lewej i prawej strony
- Podłokietnik z przodu ze schowkiem
- Fotel kierowcy i pasażera z regulacja wysokości i z regulacją odcinka lędźwiowego, komfortowy
- Kierownica 3-ramienna, multifunkcyjna, obszyta skórą z funkcją Tiptronic - dla samochodów z DSG
- dźwignia zmiany biegów obszyta skórą
- możliwość sterowania radiem, komputerem pokładowym lub telefonem
- łopatki do zmiany biegów przy kierownicy
- Oparcie kanapy tylnej z podłokietnikiem, składane i dzielone (1/3 do 2/3) z otworem do przewożenia długich przedmiotów
- Tapicerka siedzeń "7 Summits"
- Wstawki wykończeniowe wnętrza "Dark Magnesium"
- Oświetlenie przestrzeni wokół nóg z przodu
- Szuflada pod siedzeniem kierowcy i pasażera
- Uchwyty do mocowania bagażu w przestrzeni bagażowej
- Nakładki na pedały, aluminiowe
- Listwy progowe z napisem Alltrack, aluminiowe
- Isofix - przygotowanie do montażu dwóch fotelików dziecięcych na zewnętrznych siedzeniach z tyłu
- Kolumna kierownicy z możliwością regulacji w dwóch płaszczyznach
- Szyby elektrycznie sterowane z przodu i z tyłu
- Gniazdo zasilające 12V w bagażniku
Bezpieczeństwo i prowadzenie
- Nadwozie podwyższone o 20 mm
- Asystent podjazdu i zjazdu
- ESP - system stabilizacji toru jazdy wraz z ASR, ABS, EDS, MSR, asystentem siły hamowania
- Hamulec wielokolizyjny - pomaga ograniczyć skutki kolizji poprzez zainicjowanie hamowania
- Poduszki powietrzne (siedem): dwie czołowe, dwie boczne, dwie kurtynowe i kolanowa dla kierowcy
- Sygnalizacja spadku ciśnienia w oponach
- XDS - blokada mechanizmu różnicowego
- Zabezpieczenie antykradzieżowe /Immobiliser/
- System rozpoznający zmęczenie kierowcy
- Centralny zamek, zdalnie sterowany
- Hamulec postojowy, elektromechaniczny z funkcją Auto-Hold
- Rekuperacja - odzyskiwanie energii podczas hamowania
- System Start-Stop - wyłączanie silnika na postoju
- Wlew paliwa z zabezpieczeniem przed zatankowaniem niewłaściwego paliwa (dotyczy tylko silników wysokoprężnych)
- Wspomaganie układu kierowniczego, elektromechaniczne, zależne od prędkości samochodu
- Wybór profilu jazdy
- możliwość wyboru trybu jazdy: SPORT, NORMAL, ECO i INDIVIDUAL oraz Off-road (dla wersji Alltrack)
Elektronika i bajery
- Klimatyzacja z regulacją automatyczną "Climatronic"
- System radiowy "Composition Touch" z 5 calowym, monochromatycznym i wielofunkcyjnym ekranem dotykowym, 4 głośnikami, czytnikiem kart SD, AUX-IN
oraz funkcją odtwarzania muzyki w formacie MP3.
- Komputer pokładowy "Premium" z kolorowym wyświetlaczem TFT - funkcja wyświetlania informacji z systemów asystujących, audio, nawigacji, oraz telefonu
- Tempomat
- Oświetlenie ambiente
Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?
Zewnątrz
- Biały "Oryx" perłowy (+ 4220 zł)
- Obręcze aluminiowe "Canyon" 7,5J x 18 (+ 1710 zł)
- Reflektory bi-ksenonowe Top ze światłami do jazdy dziennej LED (dla "Dynamic Light Assist") (+ 3 080,00 zł)
- Lusterka zewnętrzne, elektrycznie składane (+ 750,00 zł)
- Szyba tylna oraz boczne tylne dodatkowo przyciemniane (+ 640,00 zł)
Wewnątrz
- Dach szklany, panoramiczny (+ 6200 zł)
- Kierownica 3-ramienna, multifunkcyjna, obszyta skórą z funkcją Tiptronic, podgrzewana (+ 550 zł)
Bezpieczeństwo i prowadzenie
- Zawieszenie z adaptacyjną regulacją DCC (+3 930,00 zł)
- Asystent toru jazdy "Lane Assist" z "Dynamic Light Assist" i rozpoznawaniem znaków drogowych (+2 620,00 zł)
- Pakiet "Czujnik deszczu"
- Autoalarm z niezależnym zasilaniem (Back-up-Horn), funkcją dozoru wnętrza i czujnikiem przechyłu
- System "Park Assist" - wspomaganie parkowania (+ 920,00 zł)
- Aktywny system ochrony pasażerów "PreCrash" (+ 570,00 zł)
- System "Rear Assist" - kamera cofania (+ 950,00 zł)
Elektronika i bajery
- Pakiet "Business" (+1 690,00 zł)
- Pakiet "Zimowy" (+ 1 170,00 zł)
- Car-Net - dostęp do mobilnych usług Online za pośrednictwem telefonu (bezpłatnie przez trzy lata)
- System nawigacji satelitarnej "Discover Pro" (+ 6 780,00 zł)
- System dźwięku - "Dynaudio Excite" sound system (400 Watt) (+ 2 270,00 zł)
- System "Keyless Access" - bezkluczykowy dostęp i uruchamianie pojazdu dla
autoalarmu (+ 1 670,00 zł)
- Instalacja telefoniczna "Premium" (+ 1 770,00 zł)
- Przednia szyba podgrzewana bezprzewodowo i odbijająca promienie podczerwone (+ 1 220,00 zł)
Kilometrówka
Ile przejechaliśmy? 1050 km
Tagi: 1.8 , 1.8 tsi , 180 KM , 2016 , 4motion , alltrack , golf , golf alltrack , golf variant , golf VII , Test , TSI , variant , Volkswagen , volkswagen , vw , wideo