Choć producenci są coraz bardziej chętni do łączenia różnych cech auta we wszelkiego rodzaju crossoverach to wciąż zdarza się, że w ramach jednej rodziny modelowej funkcjonują samochody o zupełnie innych charakterach. Weźmy choćby… Golfa.
Niemieckiego kompakta możemy zamówić bowiem w wersji standardowej, w kilku odmianach sportowych, a teoretycznie najbardziej wymagający powinni skierować się ku modelowi Alltrack. Czy to rzeczywiście najbardziej uniwersalny Volkswagen? Swoimi odczuciami na temat Golfa Alltracka podzielił się Wiktor.
Technikalia
Serce: | 1.8 TSI - benzynowy, turbodoładowany |
Skrzynia biegów: | automatyczna, dwusprzęgłowa DSG, 6-biegowa |
Napęd: | na wszystkie koła 4MOTION |
Liczba i układ cylindrów: | 4, rzędowy |
Pojemność: | 1798 cm3 |
Moc: | 180 KM (132 kW), przy 4500-6200 obr./min |
Moment obrotowy: | 280 Nm przy 1350-4500 obr./min |
Prędkość maksymalna: | 217 km/h |
Sprint 0-100km/h | 7,8 s |
Spalanie (dane producenta): Nasza średnia: | 8,1 / 5,7 / 6,6 l/100 km 10,3/6,8/9,0 l/100 km Miasto / trasa / średnie |
Wydychanie CO2 | 155 g/km |
Hamulce (przód/tył) | tarczowe wentylowane/tarczowe |
Struktura zawieszenia (przód/tył) | kolumny McPhersona/wielowahaczowe |
Rozmiar opon | 225/45 R18 |
Gwarancja | mechaniczna: 2 lata; na lakier: 2 lata; perforacyjna: 12 lat |
Jak duże?
Długi? | 4578 mm |
Szeroki? | 1799 mm |
Wysoki? | 1515 mm |
Rozstaw osi: | 2620 mm |
Ile drzwi? | 5 |
Ile miejsc? | 5 |
Ciężki? | 1540 kg |
Ładowność: | 575 kg |
Bagażnik: | 605 l (1620 l) |
Średnica zawracania: | 10,9 m |
Pojemność baku: | 55 l |
A ile to kosztuje?
Cena bazowa: | 63 090 PLN (3-drzwiowy, 1.2 TSI Start) |
Cena testowanej wersji: | 118 890 PLN |
Cena testowanego egzemplarza: | 161 570 PLN |
Co dostajemy w wersji Alltrack?
- Listwa na osłonie chłodnicy chromowana - Szyby termoizolacyjne - Zderzak przedni i tylny z osłoną podwozia w kolorze srebrnym - Obudowy lusterek zewnętrznych lakierowane w kolorze srebrnym, klamki lakierowane w kolorze nadwozia - Reling dachowy, chromowany - Reflektory przeciwmgielne z funkcją statycznego doświetlania zakrętów - Światła tylne wykonane w technologii LED, przyciemniane - Osłony na nadkola czarne - Poszerzone listwy progowe z osłoną podwozia w kolorze srebrnym - Chromowana podwójna końcówka układu wydechowego - Chromowane logo Alltrack z przodu na osłonie chłodnicy, błotnikach oraz z tyłu na pokrywie bagażnika - Lusterka boczne regulowane elektrycznie, podgrzewane, lusterko po stronie kierowcy asferyczne - Obręcze ze stopu metali lekkich "Valley" 7J x 17 | - Podłokietnik z przodu ze schowkiem - Fotel kierowcy i pasażera z regulacja wysokości i z regulacją odcinka lędźwiowego, komfortowy - Kierownica 3-ramienna, multifunkcyjna, obszyta skórą z funkcją Tiptronic - dla samochodów z DSG - dźwignia zmiany biegów obszyta skórą - możliwość sterowania radiem, komputerem pokładowym lub telefonem - łopatki do zmiany biegów przy kierownicy - Oparcie kanapy tylnej z podłokietnikiem, składane i dzielone (1/3 do 2/3) z otworem do przewożenia długich przedmiotów - Tapicerka siedzeń "7 Summits" - Wstawki wykończeniowe wnętrza "Dark Magnesium" - Oświetlenie przestrzeni wokół nóg z przodu - Szuflada pod siedzeniem kierowcy i pasażera - Uchwyty do mocowania bagażu w przestrzeni bagażowej - Nakładki na pedały, aluminiowe - Listwy progowe z napisem Alltrack, aluminiowe - Isofix - przygotowanie do montażu dwóch fotelików dziecięcych na zewnętrznych siedzeniach z tyłu - Kolumna kierownicy z możliwością regulacji w dwóch płaszczyznach - Szyby elektrycznie sterowane z przodu i z tyłu - Gniazdo zasilające 12V w bagażniku | - Asystent podjazdu i zjazdu - ESP - system stabilizacji toru jazdy wraz z ASR, ABS, EDS, MSR, asystentem siły hamowania - Hamulec wielokolizyjny - pomaga ograniczyć skutki kolizji poprzez zainicjowanie hamowania - Poduszki powietrzne (siedem): dwie czołowe, dwie boczne, dwie kurtynowe i kolanowa dla kierowcy - Sygnalizacja spadku ciśnienia w oponach - XDS - blokada mechanizmu różnicowego - Zabezpieczenie antykradzieżowe /Immobiliser/ - System rozpoznający zmęczenie kierowcy - Centralny zamek, zdalnie sterowany - Hamulec postojowy, elektromechaniczny z funkcją Auto-Hold - Rekuperacja - odzyskiwanie energii podczas hamowania - System Start-Stop - wyłączanie silnika na postoju - Wlew paliwa z zabezpieczeniem przed zatankowaniem niewłaściwego paliwa (dotyczy tylko silników wysokoprężnych) - Wspomaganie układu kierowniczego, elektromechaniczne, zależne od prędkości samochodu - Wybór profilu jazdy - możliwość wyboru trybu jazdy: SPORT, NORMAL, ECO i INDIVIDUAL oraz Off-road (dla wersji Alltrack) |
- System radiowy "Composition Touch" z 5 calowym, monochromatycznym i wielofunkcyjnym ekranem dotykowym, 4 głośnikami, czytnikiem kart SD, AUX-IN oraz funkcją odtwarzania muzyki w formacie MP3. - Komputer pokładowy "Premium" z kolorowym wyświetlaczem TFT - funkcja wyświetlania informacji z systemów asystujących, audio, nawigacji, oraz telefonu - Tempomat - Oświetlenie ambiente |
Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?
- Obręcze aluminiowe "Canyon" 7,5J x 18 (+ 1710 zł) - Reflektory bi-ksenonowe Top ze światłami do jazdy dziennej LED (dla "Dynamic Light Assist") (+ 3 080,00 zł) - Lusterka zewnętrzne, elektrycznie składane (+ 750,00 zł) - Szyba tylna oraz boczne tylne dodatkowo przyciemniane (+ 640,00 zł) | - Kierownica 3-ramienna, multifunkcyjna, obszyta skórą z funkcją Tiptronic, podgrzewana (+ 550 zł) | - Asystent toru jazdy "Lane Assist" z "Dynamic Light Assist" i rozpoznawaniem znaków drogowych (+2 620,00 zł) - Pakiet "Czujnik deszczu" - Autoalarm z niezależnym zasilaniem (Back-up-Horn), funkcją dozoru wnętrza i czujnikiem przechyłu - System "Park Assist" - wspomaganie parkowania (+ 920,00 zł) - Aktywny system ochrony pasażerów "PreCrash" (+ 570,00 zł) - System "Rear Assist" - kamera cofania (+ 950,00 zł) |
- Pakiet "Zimowy" (+ 1 170,00 zł) - Car-Net - dostęp do mobilnych usług Online za pośrednictwem telefonu (bezpłatnie przez trzy lata) - System nawigacji satelitarnej "Discover Pro" (+ 6 780,00 zł) - System dźwięku - "Dynaudio Excite" sound system (400 Watt) (+ 2 270,00 zł) - System "Keyless Access" - bezkluczykowy dostęp i uruchamianie pojazdu dla autoalarmu (+ 1 670,00 zł) - Instalacja telefoniczna "Premium" (+ 1 770,00 zł) - Przednia szyba podgrzewana bezprzewodowo i odbijająca promienie podczerwone (+ 1 220,00 zł) |
Kilometrówka
Ile przejechaliśmy? | 1050 km |
Tagi: 1.8, 1.8 tsi, 180 KM, 2016, 4motion, alltrack, golf, golf alltrack, golf variant, golf VII, Test, TSI, variant, Volkswagen, volkswagen, vw, wideo