Choć producenci są coraz bardziej chętni do łączenia różnych cech auta we wszelkiego rodzaju crossoverach to wciąż zdarza się, że w ramach jednej rodziny modelowej funkcjonują samochody o zupełnie innych charakterach. Weźmy choćby… Golfa.
Niemieckiego kompakta możemy zamówić bowiem w wersji standardowej, w kilku odmianach sportowych, a teoretycznie najbardziej wymagający powinni skierować się ku modelowi Alltrack. Czy to rzeczywiście najbardziej uniwersalny Volkswagen? Swoimi odczuciami na temat Golfa Alltracka podzielił się Wiktor.
Technikalia
| Serce: | 1.8 TSI - benzynowy, turbodoładowany |
| Skrzynia biegów: | automatyczna, dwusprzęgłowa DSG, 6-biegowa |
| Napęd: | na wszystkie koła 4MOTION |
| Liczba i układ cylindrów: | 4, rzędowy |
| Pojemność: | 1798 cm3 |
| Moc: | 180 KM (132 kW), przy 4500-6200 obr./min |
| Moment obrotowy: | 280 Nm przy 1350-4500 obr./min |
| Prędkość maksymalna: | 217 km/h |
| Sprint 0-100km/h | 7,8 s |
| Spalanie (dane producenta): Nasza średnia: | 8,1 / 5,7 / 6,6 l/100 km 10,3/6,8/9,0 l/100 km Miasto / trasa / średnie |
| Wydychanie CO2 | 155 g/km |
| Hamulce (przód/tył) | tarczowe wentylowane/tarczowe |
| Struktura zawieszenia (przód/tył) | kolumny McPhersona/wielowahaczowe |
| Rozmiar opon | 225/45 R18 |
| Gwarancja | mechaniczna: 2 lata; na lakier: 2 lata; perforacyjna: 12 lat |
Jak duże?
| Długi? | 4578 mm |
| Szeroki? | 1799 mm |
| Wysoki? | 1515 mm |
| Rozstaw osi: | 2620 mm |
| Ile drzwi? | 5 |
| Ile miejsc? | 5 |
| Ciężki? | 1540 kg |
| Ładowność: | 575 kg |
| Bagażnik: | 605 l (1620 l) |
| Średnica zawracania: | 10,9 m |
| Pojemność baku: | 55 l |
A ile to kosztuje?
| Cena bazowa: | 63 090 PLN (3-drzwiowy, 1.2 TSI Start) |
| Cena testowanej wersji: | 118 890 PLN |
| Cena testowanego egzemplarza: | 161 570 PLN |
Kilometrówka
| Ile przejechaliśmy? | 1050 km |






























