MENU
2016-lexus-rc-300h-test-wyroz

Lexus RC 300h F Sport – test

2016-toyota-corolla-1-6-valvematic-test-8

Toyota Corolla 1.6 Valvematic 132 KM 50th Anniversary –...

6 marca 2017 Testy, Wideo Autor:

Volkswagen Golf Alltrack 1.8 TSI 180 KM – test

Choć producenci są coraz bardziej chętni do łączenia różnych cech auta we wszelkiego rodzaju crossoverach to wciąż zdarza się, że w ramach jednej rodziny modelowej funkcjonują samochody o zupełnie innych charakterach. Weźmy choćby… Golfa.

Niemieckiego kompakta możemy zamówić bowiem w wersji standardowej, w kilku odmianach sportowych, a teoretycznie najbardziej wymagający powinni skierować się ku modelowi Alltrack. Czy to rzeczywiście najbardziej uniwersalny Volkswagen? Swoimi odczuciami na temat Golfa Alltracka podzielił się Wiktor.

 


2016-volkswagen-golf-alltrack-18-tsi-4motion-test-1 2016-volkswagen-golf-alltrack-18-tsi-4motion-test-10 2016-volkswagen-golf-alltrack-18-tsi-4motion-test-2 2016-volkswagen-golf-alltrack-18-tsi-4motion-test-11 2016-volkswagen-golf-alltrack-18-tsi-4motion-test-26 2016-volkswagen-golf-alltrack-18-tsi-4motion-test-27 2016-volkswagen-golf-alltrack-18-tsi-4motion-test-28 2016-volkswagen-golf-alltrack-18-tsi-4motion-test-4 2016-volkswagen-golf-alltrack-18-tsi-4motion-test-5 2016-volkswagen-golf-alltrack-18-tsi-4motion-test-12 2016-volkswagen-golf-alltrack-18-tsi-4motion-test-9 2016-volkswagen-golf-alltrack-18-tsi-4motion-test-7 2016-volkswagen-golf-alltrack-18-tsi-4motion-test-3 2016-volkswagen-golf-alltrack-18-tsi-4motion-test-6 2016-volkswagen-golf-alltrack-18-tsi-4motion-test-19 2016-volkswagen-golf-alltrack-18-tsi-4motion-test-23 2016-volkswagen-golf-alltrack-18-tsi-4motion-test-20 2016-volkswagen-golf-alltrack-18-tsi-4motion-test-18 2016-volkswagen-golf-alltrack-18-tsi-4motion-test-22 2016-volkswagen-golf-alltrack-18-tsi-4motion-test-24 2016-volkswagen-golf-alltrack-18-tsi-4motion-test-21 2016-volkswagen-golf-alltrack-18-tsi-4motion-test-16 2016-volkswagen-golf-alltrack-18-tsi-4motion-test-14 2016-volkswagen-golf-alltrack-18-tsi-4motion-test-17 2016-volkswagen-golf-alltrack-18-tsi-4motion-test-13 2016-volkswagen-golf-alltrack-18-tsi-4motion-test-25


Technikalia

Serce:1.8 TSI - benzynowy, turbodoładowany
Skrzynia biegów:automatyczna, dwusprzęgłowa DSG, 6-biegowa
Napęd:na wszystkie koła 4MOTION
Liczba i układ cylindrów:4, rzędowy
Pojemność:1798 cm3
Moc:180 KM (132 kW), przy 4500-6200 obr./min
Moment obrotowy:280 Nm przy 1350-4500 obr./min
Prędkość maksymalna:217 km/h
Sprint 0-100km/h7,8 s
Spalanie (dane producenta):
Nasza średnia:
8,1 / 5,7 / 6,6 l/100 km
10,3/6,8/9,0 l/100 km
Miasto / trasa / średnie
Wydychanie CO2155 g/km
Hamulce (przód/tył)tarczowe wentylowane/tarczowe
Struktura zawieszenia (przód/tył)kolumny McPhersona/wielowahaczowe
Rozmiar opon225/45 R18
Gwarancjamechaniczna: 2 lata; na lakier: 2 lata; perforacyjna: 12 lat

Jak duże?

Długi?4578 mm
Szeroki?1799 mm
Wysoki?1515 mm
Rozstaw osi:2620 mm
Ile drzwi?5
Ile miejsc?5
Ciężki?1540 kg
Ładowność:575 kg
Bagażnik:605 l (1620 l)
Średnica zawracania:10,9 m
Pojemność baku:55 l

A ile to kosztuje?

Cena bazowa:63 090 PLN (3-drzwiowy, 1.2 TSI Start)
Cena testowanej wersji:118 890 PLN
Cena testowanego egzemplarza:161 570 PLN

 
 
 

Co dostajemy w wersji Alltrack?

Zewnątrz
- Kierunkowskazy boczne w obudowach lusterek zewnętrznych
- Listwa na osłonie chłodnicy chromowana
- Szyby termoizolacyjne
- Zderzak przedni i tylny z osłoną podwozia w kolorze srebrnym
- Obudowy lusterek zewnętrznych lakierowane w kolorze srebrnym, klamki lakierowane w kolorze nadwozia
- Reling dachowy, chromowany
- Reflektory przeciwmgielne z funkcją statycznego doświetlania zakrętów
- Światła tylne wykonane w technologii LED, przyciemniane
- Osłony na nadkola czarne
- Poszerzone listwy progowe z osłoną podwozia w kolorze srebrnym
- Chromowana podwójna końcówka układu wydechowego
- Chromowane logo Alltrack z przodu na osłonie chłodnicy, błotnikach oraz z tyłu na pokrywie bagażnika
- Lusterka boczne regulowane elektrycznie, podgrzewane, lusterko po stronie kierowcy asferyczne
- Obręcze ze stopu metali lekkich "Valley" 7J x 17

Wewnątrz
- Podłoga w bagażniku, podwójna z dodatkowymi przegródkami z lewej i prawej strony
- Podłokietnik z przodu ze schowkiem
- Fotel kierowcy i pasażera z regulacja wysokości i z regulacją odcinka lędźwiowego, komfortowy
- Kierownica 3-ramienna, multifunkcyjna, obszyta skórą z funkcją Tiptronic - dla samochodów z DSG
- dźwignia zmiany biegów obszyta skórą
- możliwość sterowania radiem, komputerem pokładowym lub telefonem
- łopatki do zmiany biegów przy kierownicy
- Oparcie kanapy tylnej z podłokietnikiem, składane i dzielone (1/3 do 2/3) z otworem do przewożenia długich przedmiotów
- Tapicerka siedzeń "7 Summits"
- Wstawki wykończeniowe wnętrza "Dark Magnesium"
- Oświetlenie przestrzeni wokół nóg z przodu
- Szuflada pod siedzeniem kierowcy i pasażera
- Uchwyty do mocowania bagażu w przestrzeni bagażowej
- Nakładki na pedały, aluminiowe
- Listwy progowe z napisem Alltrack, aluminiowe
- Isofix - przygotowanie do montażu dwóch fotelików dziecięcych na zewnętrznych siedzeniach z tyłu
- Kolumna kierownicy z możliwością regulacji w dwóch płaszczyznach
- Szyby elektrycznie sterowane z przodu i z tyłu
- Gniazdo zasilające 12V w bagażniku

Bezpieczeństwo i prowadzenie
- Nadwozie podwyższone o 20 mm
- Asystent podjazdu i zjazdu
- ESP - system stabilizacji toru jazdy wraz z ASR, ABS, EDS, MSR, asystentem siły hamowania
- Hamulec wielokolizyjny - pomaga ograniczyć skutki kolizji poprzez zainicjowanie hamowania
- Poduszki powietrzne (siedem): dwie czołowe, dwie boczne, dwie kurtynowe i kolanowa dla kierowcy
- Sygnalizacja spadku ciśnienia w oponach
- XDS - blokada mechanizmu różnicowego
- Zabezpieczenie antykradzieżowe /Immobiliser/
- System rozpoznający zmęczenie kierowcy
- Centralny zamek, zdalnie sterowany
- Hamulec postojowy, elektromechaniczny z funkcją Auto-Hold
- Rekuperacja - odzyskiwanie energii podczas hamowania
- System Start-Stop - wyłączanie silnika na postoju
- Wlew paliwa z zabezpieczeniem przed zatankowaniem niewłaściwego paliwa (dotyczy tylko silników wysokoprężnych)
- Wspomaganie układu kierowniczego, elektromechaniczne, zależne od prędkości samochodu
- Wybór profilu jazdy
- możliwość wyboru trybu jazdy: SPORT, NORMAL, ECO i INDIVIDUAL oraz Off-road (dla wersji Alltrack)

Elektronika i bajery
- Klimatyzacja z regulacją automatyczną "Climatronic"
- System radiowy "Composition Touch" z 5 calowym, monochromatycznym i wielofunkcyjnym ekranem dotykowym, 4 głośnikami, czytnikiem kart SD, AUX-IN
oraz funkcją odtwarzania muzyki w formacie MP3.
- Komputer pokładowy "Premium" z kolorowym wyświetlaczem TFT - funkcja wyświetlania informacji z systemów asystujących, audio, nawigacji, oraz telefonu
- Tempomat
- Oświetlenie ambiente

Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?

Zewnątrz
- Biały "Oryx" perłowy (+ 4220 zł)
- Obręcze aluminiowe "Canyon" 7,5J x 18 (+ 1710 zł)
- Reflektory bi-ksenonowe Top ze światłami do jazdy dziennej LED (dla "Dynamic Light Assist") (+ 3 080,00 zł)
- Lusterka zewnętrzne, elektrycznie składane (+ 750,00 zł)
- Szyba tylna oraz boczne tylne dodatkowo przyciemniane (+ 640,00 zł)

Wewnątrz
- Dach szklany, panoramiczny (+ 6200 zł)
- Kierownica 3-ramienna, multifunkcyjna, obszyta skórą z funkcją Tiptronic, podgrzewana (+ 550 zł)

Bezpieczeństwo i prowadzenie
- Zawieszenie z adaptacyjną regulacją DCC (+3 930,00 zł)
- Asystent toru jazdy "Lane Assist" z "Dynamic Light Assist" i rozpoznawaniem znaków drogowych (+2 620,00 zł)
- Pakiet "Czujnik deszczu"
- Autoalarm z niezależnym zasilaniem (Back-up-Horn), funkcją dozoru wnętrza i czujnikiem przechyłu
- System "Park Assist" - wspomaganie parkowania (+ 920,00 zł)
- Aktywny system ochrony pasażerów "PreCrash" (+ 570,00 zł)
- System "Rear Assist" - kamera cofania (+ 950,00 zł)

Elektronika i bajery
- Pakiet "Business" (+1 690,00 zł)
- Pakiet "Zimowy" (+ 1 170,00 zł)
- Car-Net - dostęp do mobilnych usług Online za pośrednictwem telefonu (bezpłatnie przez trzy lata)
- System nawigacji satelitarnej "Discover Pro" (+ 6 780,00 zł)
- System dźwięku - "Dynaudio Excite" sound system (400 Watt) (+ 2 270,00 zł)
- System "Keyless Access" - bezkluczykowy dostęp i uruchamianie pojazdu dla
autoalarmu (+ 1 670,00 zł)
- Instalacja telefoniczna "Premium" (+ 1 770,00 zł)
- Przednia szyba podgrzewana bezprzewodowo i odbijająca promienie podczerwone (+ 1 220,00 zł)

Kilometrówka

Ile przejechaliśmy?1050 km

Zobacz również:

Tagi: , , , , , , , , , , , , , , , ,