Długo możnaby się spierać na tematy dotyczące ochrony środowiska, ale już stało się faktem, że samochody muszą być bardziej ekologiczne. Jednym z pionierów takich działań jest Toyota – i to wcale nie przez kontrowersyjnego Priusa, a przez niepozornego Aurisa, który w wersji hybrydowej budzi największe zainteresowanie.
Jak się jeździ autem z silnikiem spalinowym i elektrycznym? I czy taka hybryda może być alternatywą dla diesla? O swoich wrażeniach z jazdy Toyotą Auris Touring Sports Hybrid powie Wam Maciek.
Technikalia
Serce: 1.8 Hybrid - benzynowy wolnossący i elektryczny
Skrzynia biegów: bezstopniowa, automatyczna
Napęd: na przednie koła
Liczba i układ cylindrów: 4, rzędowy
Pojemność: 1798 cm3
Moc: 136 KM (100 kW) przy 5200 obr./min
Moment obrotowy: 140 Nm przy 4000 obr./min
Do "setki": 11,2 s
Prędkość maksymalna: 175 km/h
Spalanie (dane producenta):
Spalanie (nasza średnia): 3,5 / 3,4 / 3,5 l/100 km
4,4 / 6,2 / 5,3 l/100km
Miasto / trasa / średnie
Wydychanie CO2 81 g/km
Hamulce (przód/tył) tarczowe wentylowane/tarczowe
Struktura zawieszenia (przód/tył) kolumny McPhersona/dwuwachaczowe
Rozmiar opon 225/45 R17
Gwarancja mechaniczna: 3 lata/100 tysięcy kilometrów
Jak duże?
Długi? 4595 mm
Szeroki? 1760 mm
Wysoki? 1485 mm
Rozstaw osi: 2600 mm
Ile drzwi? 5
Ile miejsc? 5
Ciężki? 1440 kg
Ładowność: 505 kg
Bagażnik: 530 l
Średnica zawracania: 10,4 m
Pojemność baku: 50 l
A ile to kosztuje?
Cena bazowa: 59 900 PLN (1,33 Dual VVT-i Life 5d)
Cena bazowa testowanego egzemplarza: 93 900 PLN (Hybrid Comfort Touring Sports)
Testowany egzemplarz: około 110 700 PLN
Co dostajemy w bazowej wersji?
Zewnątrz
- Światła do jazdy dziennej LED
- Felgi stalowe 15"
- Lakierowane klamki i lusterka zewnętrzne
- Tylny spojler
- Elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne
- Antena dachowa typu „płetwa rekina”
Wewnątrz
- ISOFIX na skrajnych tylnych fotelach
- Wspomaganie kierownicy i regulacja w dwóch płaszczyznach
- Elektrycznie regulowane szyby przednie
- Roleta bagażnika z możliwością ustawienia w dwóch położeniach
- Dzielona (60/40) oraz składana tylna kanapa
- Regulacja wysokości fotela kierowcy
- Tapicerka materiałowa
- Oparcia tylnej kanapy składane z bagażnika
- Przyciski na kierownicy do sterowania wyświetlaczem
Bezpieczeństwo i prowadzenie
- 7 poduszek powietrznych
- ABS + EBD + BA
- VSC + TRC
- HAC (system wspomagający pokonywanie podjazdów)
- Czujnik ciśnienia w oponach
Elektronika i bajery
- Światła z systemem opóźnionego wyłączania „Follow me home”
- Komputer pokładowy
- Centralny zamek sterowany pilotem
Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?
Zewnątrz
- Lampy przeciwmgielne
- Felgi aluminiowe, opony 205/55/R16
- Chromowana listwa w dolnym przednim grillu
- Chromowana listwa w tylnym dyfuzorze
- Relingi dachowe srebrne satynowe
- Chromowana listwa na dolnej krawędzi okien
- Lakier biały perłowy (+ 3000 zł)
- Pakiet Style: 17" felgi aluminiowe, pełne światła w technologii LED,
przyciemniane tylne szyby (+ 4500 zł)
Wewnątrz
- Skórzana kierownica
- Podwójna podłoga bagażnika
- Elektrycznie regulowane szyby tylne
- Podłokietnik tylny z miejscami na napoje
- Podgrzewane fotele przednie z podparciem lędźwiowym fotela kierowcy
- Przyciski na kierownicy do sterowania systemem audio i telefonem
- Pakiet Skyview: dach panoramiczny Skyview z elektryczną roletą (+ 4500 zł)
Bezpieczeństwo i prowadzenie
- Elektroniczny system zabezpieczenia antykradzieżowego
komputera i złącza diagnostycznego
- Tempomat
- Pakiet Safety: układ wczesnego reagowania w razie ryzyka
zderzenia (PCS), układ rozpoznawania znaków drogowych (RSA),
układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDA),
automatyczne światła drogowe (AHB) (+ 2300 zł)
Elektronika i bajery
- Centralny wyświetlacz TFT 4,2" między zegarami
- Klimatyzacja automatyczna jednostrefowa
- Uruchamianie samochodu przyciskiem START
- System multimedialny Toyota Touch 2 z funkcją Bluetooth i kamerą cofania
- Radio RDS + CD + MP3 + 6 głośników
- Port USB/Aux-In
- Nawigacja Toyota Touch 2 with Go (+ 2500 zł)
Kilometrówka
Ile przejechaliśmy? 1253 km
Tagi: 2016 , auris , comfort , hybrid , Test , touring sports , Toyota , toyota , wideo