MENU
2015-mercedes-benz-cla-shooting-brake-orange-art-test-wyroz

Mercedes-Benz CLA 200 Shooting Brake Orange Art Edition –...

2015 Nissan X-Trail | fot. M.Pakulski

Nissan X-Trail 1.6 DIG-T 160 Tekna – test

18 lipca 2016 Testy, Wideo Autor:

Toyota Auris Touring Sports 1.8 Hybrid Comfort – test

Długo możnaby się spierać na tematy dotyczące ochrony środowiska, ale już stało się faktem, że samochody muszą być bardziej ekologiczne. Jednym z pionierów takich działań jest Toyota – i to wcale nie przez kontrowersyjnego Priusa, a przez niepozornego Aurisa, który w wersji hybrydowej budzi największe zainteresowanie.

Jak się jeździ autem z silnikiem spalinowym i elektrycznym? I czy taka hybryda może być alternatywą dla diesla? O swoich wrażeniach z jazdy Toyotą Auris Touring Sports Hybrid powie Wam Maciek.

 


2016-toyota-auris-hybrid-touringsports-test-1 2016-toyota-auris-hybrid-touringsports-test-2 2016-toyota-auris-hybrid-touringsports-test-3 2016-toyota-auris-hybrid-touringsports-test-4 2016-toyota-auris-hybrid-touringsports-test-5 2016-toyota-auris-hybrid-touringsports-test-6 2016-toyota-auris-hybrid-touringsports-test-7 2016-toyota-auris-hybrid-touringsports-test-8 2016-toyota-auris-hybrid-touringsports-test-9 2016-toyota-auris-hybrid-touringsports-test-10 2016-toyota-auris-hybrid-touringsports-test-11 2016-toyota-auris-hybrid-touringsports-test-12 2016-toyota-auris-hybrid-touringsports-test-13 2016-toyota-auris-hybrid-touringsports-test-14 2016-toyota-auris-hybrid-touringsports-test-15 2016-toyota-auris-hybrid-touringsports-test-16 2016-toyota-auris-hybrid-touringsports-test-17 2016-toyota-auris-hybrid-touringsports-test-18 2016-toyota-auris-hybrid-touringsports-test-19 2016-toyota-auris-hybrid-touringsports-test-20


Technikalia

Serce:1.8 Hybrid - benzynowy wolnossący i elektryczny
Skrzynia biegów:bezstopniowa, automatyczna
Napęd:na przednie koła
Liczba i układ cylindrów:4, rzędowy
Pojemność:1798 cm3
Moc:136 KM (100 kW) przy 5200 obr./min
Moment obrotowy:140 Nm przy 4000 obr./min
Do "setki":11,2 s
Prędkość maksymalna:175 km/h
Spalanie (dane producenta):
Spalanie (nasza średnia):
3,5 / 3,4 / 3,5 l/100 km
4,4 / 6,2 / 5,3 l/100km
Miasto / trasa / średnie
Wydychanie CO281 g/km
Hamulce (przód/tył)tarczowe wentylowane/tarczowe
Struktura zawieszenia (przód/tył)kolumny McPhersona/dwuwachaczowe
Rozmiar opon225/45 R17
Gwarancjamechaniczna: 3 lata/100 tysięcy kilometrów

Jak duże?

Długi?4595 mm
Szeroki?1760 mm
Wysoki?1485 mm
Rozstaw osi:2600 mm
Ile drzwi?5
Ile miejsc?5
Ciężki?1440 kg
Ładowność:505 kg
Bagażnik:530 l
Średnica zawracania:10,4 m
Pojemność baku:50 l

A ile to kosztuje?

Cena bazowa:59 900 PLN (1,33 Dual VVT-i Life 5d)
Cena bazowa testowanego egzemplarza:93 900 PLN (Hybrid Comfort Touring Sports)
Testowany egzemplarz:około 110 700 PLN

 
 

Co dostajemy w bazowej wersji?

Zewnątrz
- Światła do jazdy dziennej LED
- Felgi stalowe 15"
- Lakierowane klamki i lusterka zewnętrzne
- Tylny spojler
- Elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne
- Antena dachowa typu „płetwa rekina”

Wewnątrz
- ISOFIX na skrajnych tylnych fotelach
- Wspomaganie kierownicy i regulacja w dwóch płaszczyznach
- Elektrycznie regulowane szyby przednie
- Roleta bagażnika z możliwością ustawienia w dwóch położeniach
- Dzielona (60/40) oraz składana tylna kanapa
- Regulacja wysokości fotela kierowcy
- Tapicerka materiałowa
- Oparcia tylnej kanapy składane z bagażnika
- Przyciski na kierownicy do sterowania wyświetlaczem

Bezpieczeństwo i prowadzenie
- 7 poduszek powietrznych
- ABS + EBD + BA
- VSC + TRC
- HAC (system wspomagający pokonywanie podjazdów)
- Czujnik ciśnienia w oponach

Elektronika i bajery
- Światła z systemem opóźnionego wyłączania „Follow me home”
- Komputer pokładowy
- Centralny zamek sterowany pilotem

Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?

Zewnątrz
- Lampy przeciwmgielne
- Felgi aluminiowe, opony 205/55/R16
- Chromowana listwa w dolnym przednim grillu
- Chromowana listwa w tylnym dyfuzorze
- Relingi dachowe srebrne satynowe
- Chromowana listwa na dolnej krawędzi okien
- Lakier biały perłowy (+ 3000 zł)
- Pakiet Style: 17" felgi aluminiowe, pełne światła w technologii LED,
przyciemniane tylne szyby (+ 4500 zł)

Wewnątrz
- Skórzana kierownica
- Podwójna podłoga bagażnika
- Elektrycznie regulowane szyby tylne
- Podłokietnik tylny z miejscami na napoje
- Podgrzewane fotele przednie z podparciem lędźwiowym fotela kierowcy
- Przyciski na kierownicy do sterowania systemem audio i telefonem
- Pakiet Skyview: dach panoramiczny Skyview z elektryczną roletą (+ 4500 zł)

Bezpieczeństwo i prowadzenie
- Elektroniczny system zabezpieczenia antykradzieżowego
komputera i złącza diagnostycznego
- Tempomat
- Pakiet Safety: układ wczesnego reagowania w razie ryzyka
zderzenia (PCS), układ rozpoznawania znaków drogowych (RSA),
układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDA),
automatyczne światła drogowe (AHB) (+ 2300 zł)

Elektronika i bajery
- Centralny wyświetlacz TFT 4,2" między zegarami
- Klimatyzacja automatyczna jednostrefowa
- Uruchamianie samochodu przyciskiem START
- System multimedialny Toyota Touch 2 z funkcją Bluetooth i kamerą cofania
- Radio RDS + CD + MP3 + 6 głośników
- Port USB/Aux-In
- Nawigacja Toyota Touch 2 with Go (+ 2500 zł)

Kilometrówka

Ile przejechaliśmy?1253 km

Zobacz również:

Tagi: , , , , , , , ,