MENU

Mercedes-Benz CLA 200 Shooting Brake Orange Art Edition –...

2015 Nissan X-Trail | fot. M.Pakulski

Nissan X-Trail 1.6 DIG-T 160 Tekna – test

18 lipca 2016 Testy, Wideo Autor:

Toyota Auris Touring Sports 1.8 Hybrid Comfort – test

Długo możnaby się spierać na tematy dotyczące ochrony środowiska, ale już stało się faktem, że samochody muszą być bardziej ekologiczne. Jednym z pionierów takich działań jest Toyota – i to wcale nie przez kontrowersyjnego Priusa, a przez niepozornego Aurisa, który w wersji hybrydowej budzi największe zainteresowanie.

Jak się jeździ autem z silnikiem spalinowym i elektrycznym? I czy taka hybryda może być alternatywą dla diesla? O swoich wrażeniach z jazdy Toyotą Auris Touring Sports Hybrid powie Wam Maciek.

 


2016-toyota-auris-hybrid-touringsports-test-1 2016-toyota-auris-hybrid-touringsports-test-2 2016-toyota-auris-hybrid-touringsports-test-3 2016-toyota-auris-hybrid-touringsports-test-4 2016-toyota-auris-hybrid-touringsports-test-5 2016-toyota-auris-hybrid-touringsports-test-6 2016-toyota-auris-hybrid-touringsports-test-7 2016-toyota-auris-hybrid-touringsports-test-8 2016-toyota-auris-hybrid-touringsports-test-9 2016-toyota-auris-hybrid-touringsports-test-10 2016-toyota-auris-hybrid-touringsports-test-11 2016-toyota-auris-hybrid-touringsports-test-12 2016-toyota-auris-hybrid-touringsports-test-13 2016-toyota-auris-hybrid-touringsports-test-14 2016-toyota-auris-hybrid-touringsports-test-15 2016-toyota-auris-hybrid-touringsports-test-16 2016-toyota-auris-hybrid-touringsports-test-17 2016-toyota-auris-hybrid-touringsports-test-18 2016-toyota-auris-hybrid-touringsports-test-19 2016-toyota-auris-hybrid-touringsports-test-20


Technikalia

Serce:1.8 Hybrid - benzynowy wolnossący i elektryczny
Skrzynia biegów:bezstopniowa, automatyczna
Napęd:na przednie koła
Liczba i układ cylindrów:4, rzędowy
Pojemność:1798 cm3
Moc:136 KM (100 kW) przy 5200 obr./min
Moment obrotowy:140 Nm przy 4000 obr./min
Do "setki":11,2 s
Prędkość maksymalna:175 km/h
Spalanie (dane producenta):
Spalanie (nasza średnia):
3,5 / 3,4 / 3,5 l/100 km
4,4 / 6,2 / 5,3 l/100km
Miasto / trasa / średnie
Wydychanie CO281 g/km
Hamulce (przód/tył)tarczowe wentylowane/tarczowe
Struktura zawieszenia (przód/tył)kolumny McPhersona/dwuwachaczowe
Rozmiar opon225/45 R17
Gwarancjamechaniczna: 3 lata/100 tysięcy kilometrów

Jak duże?

Długi?4595 mm
Szeroki?1760 mm
Wysoki?1485 mm
Rozstaw osi:2600 mm
Ile drzwi?5
Ile miejsc?5
Ciężki?1440 kg
Ładowność:505 kg
Bagażnik:530 l
Średnica zawracania:10,4 m
Pojemność baku:50 l

A ile to kosztuje?

Cena bazowa:59 900 PLN (1,33 Dual VVT-i Life 5d)
Cena bazowa testowanego egzemplarza:93 900 PLN (Hybrid Comfort Touring Sports)
Testowany egzemplarz:około 110 700 PLN

 
 

Co dostajemy w bazowej wersji?

Zewnątrz
- Światła do jazdy dziennej LED
- Felgi stalowe 15"
- Lakierowane klamki i lusterka zewnętrzne
- Tylny spojler
- Elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne
- Antena dachowa typu „płetwa rekina”

Wewnątrz
- ISOFIX na skrajnych tylnych fotelach
- Wspomaganie kierownicy i regulacja w dwóch płaszczyznach
- Elektrycznie regulowane szyby przednie
- Roleta bagażnika z możliwością ustawienia w dwóch położeniach
- Dzielona (60/40) oraz składana tylna kanapa
- Regulacja wysokości fotela kierowcy
- Tapicerka materiałowa
- Oparcia tylnej kanapy składane z bagażnika
- Przyciski na kierownicy do sterowania wyświetlaczem

Bezpieczeństwo i prowadzenie
- 7 poduszek powietrznych
- ABS + EBD + BA
- VSC + TRC
- HAC (system wspomagający pokonywanie podjazdów)
- Czujnik ciśnienia w oponach

Elektronika i bajery
- Światła z systemem opóźnionego wyłączania „Follow me home”
- Komputer pokładowy
- Centralny zamek sterowany pilotem

Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?

Zewnątrz
- Lampy przeciwmgielne
- Felgi aluminiowe, opony 205/55/R16
- Chromowana listwa w dolnym przednim grillu
- Chromowana listwa w tylnym dyfuzorze
- Relingi dachowe srebrne satynowe
- Chromowana listwa na dolnej krawędzi okien
- Lakier biały perłowy (+ 3000 zł)
- Pakiet Style: 17" felgi aluminiowe, pełne światła w technologii LED,
przyciemniane tylne szyby (+ 4500 zł)

Wewnątrz
- Skórzana kierownica
- Podwójna podłoga bagażnika
- Elektrycznie regulowane szyby tylne
- Podłokietnik tylny z miejscami na napoje
- Podgrzewane fotele przednie z podparciem lędźwiowym fotela kierowcy
- Przyciski na kierownicy do sterowania systemem audio i telefonem
- Pakiet Skyview: dach panoramiczny Skyview z elektryczną roletą (+ 4500 zł)

Bezpieczeństwo i prowadzenie
- Elektroniczny system zabezpieczenia antykradzieżowego
komputera i złącza diagnostycznego
- Tempomat
- Pakiet Safety: układ wczesnego reagowania w razie ryzyka
zderzenia (PCS), układ rozpoznawania znaków drogowych (RSA),
układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDA),
automatyczne światła drogowe (AHB) (+ 2300 zł)

Elektronika i bajery
- Centralny wyświetlacz TFT 4,2" między zegarami
- Klimatyzacja automatyczna jednostrefowa
- Uruchamianie samochodu przyciskiem START
- System multimedialny Toyota Touch 2 z funkcją Bluetooth i kamerą cofania
- Radio RDS + CD + MP3 + 6 głośników
- Port USB/Aux-In
- Nawigacja Toyota Touch 2 with Go (+ 2500 zł)

Kilometrówka

Ile przejechaliśmy?1253 km

Zobacz również:

Tagi: , , , , , , , ,

Jeżeli chcesz posiedzieć na naszej stronie, niestety musisz zaakceptować nasze ciastka... Więcej info

Prawa EU wymagają od nas poproszenia żebyście akceptowali nasze ciastka... nie chcemy wam oddawać naszych ciastek, bo je bardzo lubimy. I są bardzo smaczne. Ale jak was nie poprosimy o ich akceptację, to jakiś student prawa znajdzie naszą stronę i potem nas wydoi na hajs za brak tej informacji...

Zamknij