MENU
2017-mitsubishi-l200-monster-wyroz

Mitsubishi L200 Monster 2.4 DID 181 KM Instyle –...

2017-volvo-s90-d4-test-wyroz

Volvo S90 D4 190 KM Inscription – test

19 lutego 2018 Testy, Wideo Autor:

Lexus RC F Carbon – test

Jest wiele rzeczy, które dają przyjemność z jazdy samochodem. Lexus RC F ma tych argumentów wyjątkowo dużo – trudno wręcz o drugie takie auto na rynku, które dostarczałoby tyle powodów, by po prostu nim jeździć. Tylko i wyłącznie dla własnej satysfakcji, bez celu i prozaicznych potrzeb.

Możemy wyliczać niemal w nieskończoność, przypominać wyjątkowość niesamowitego V8 drzemiącego tutaj pod maską wykonaną z włókna węglowego, onieśmielający dźwięk, budzący ogromny respekt narowisty charakter, czy też, na drugim biegunie, znakomicie wykończone wnętrza, w którym po prostu chce się przebywać. Zamiast tego jednak po prostu weźmy kluczyki i udajmy się w podróż, tak jak powinniśmy to zrobić. Na wspaniałe przeżycia z Lexusem RC F Carbon zaprasza Marcin.

 


2017-lexus-rcf-carbon-12 2017-lexus-rcf-carbon-6 2017-lexus-rcf-carbon-7 2017-lexus-rcf-carbon-3 2017-lexus-rcf-carbon-13 2017-lexus-rcf-carbon-1 2017-lexus-rcf-carbon-2 2017-lexus-rcf-carbon-16 2017-lexus-rcf-carbon-8 2017-lexus-rcf-carbon-4 2017-lexus-rcf-carbon-18 2017-lexus-rcf-carbon-19 2017-lexus-rcf-carbon-5 2017-lexus-rcf-carbon-14 2017-lexus-rcf-carbon-9 2017-lexus-rcf-carbon-11 2017-lexus-rcf-carbon-37 2017-lexus-rcf-carbon-40 2017-lexus-rcf-carbon-38 2017-lexus-rcf-carbon-36 2017-lexus-rcf-carbon-20 2017-lexus-rcf-carbon-29 2017-lexus-rcf-carbon-28 2017-lexus-rcf-carbon-27 2017-lexus-rcf-carbon-23 2017-lexus-rcf-carbon-24 2017-lexus-rcf-carbon-25 2017-lexus-rcf-carbon-26 2017-lexus-rcf-carbon-30 2017-lexus-rcf-carbon-21 2017-lexus-rcf-carbon-33 2017-lexus-rcf-carbon-22 2017-lexus-rcf-carbon-34 2017-lexus-rcf-carbon-32


Technikalia

Serce:5.0 V8 - benzynowy, wolnossący
Skrzynia biegów:8-stopniowa, automatyczna
Napęd:na tylne koła
Liczba i układ cylindrów:8, widlasty
Pojemność:4969 cm3
Moc:477 KM przy 7100 obr./min
Moment obrotowy:530 Nm przy 4800-5600 obr./min
Prędkość maksymalna:270 km/h
Sprint 0-100km/h4,5 s
Spalanie:
Spalanie (nasza średnia):
17,6 / 11,3 / 14,8 l/100 km
22 / 14 / 17,5 l/100 km
Miasto / trasa / średnie
Wydychanie CO2252 g/km
Hamulce (przód/tył)tarczowe wentylowane/tarczowe wentylowane
Struktura zawieszenia (przód/tył)system o architekturze Multilink/system o architekturze Multilink
Rozmiar oponprzód: 255/35 R19
tył: 275/35 R19
Gwarancjamechaniczna: 3 lata/100 tysięcy kilometrów; perforacyjna: 12 lat; na lakier: 3 lata.

Jak duże?

Długi?4705 mm
Szeroki?1845 mm
Wysoki?1390 mm
Rozstaw osi:2730 mm
Ile drzwi?2
Ile miejsc?4
Ciężki?1860 kg
Ładowność:390 kg
Bagażnik:340 l
Średnica zawracania:ok. 11 m
Pojemność baku:66 l

A ile to kosztuje?

Cena bazowa:397 900 PLN (RC F Elegance)
Cena testowanej wersji:468 700 PLN
Cena testowanego egzemplarza:502 390 PLN

 
 
 
 

Co dostajemy w bazowej wersji?

Zewnątrz
- 19” obręcze kół z kutego aluminium (z przodu: 255/35 R19; z tyłu: 275/35 R19) o wzorze standardowym
- Podgrzewane wycieraczki szyby czołowej z czujnikiem deszczu
- Światła do jazdy dziennej w technologii LED i przednie kierunkowskazy w technologii LED
- Wysokociśnieniowe spryskiwacze reflektorów
- Lusterka zewnętrze fotochromatyczne z pamięcią, elektrycznie składane
- Powłoka lakieru chroniąca przed drobnymi zarysowaniami
- Trójprojektorowe przednie reflektory LED z systemem adaptacyjnych świateł długich (AHB)

Wewnątrz
- Tapicerka z tkaniny Alcantara
- Elektryczna regulacja wysokości i wysunięcia kierownicy
- System Inteligentny Kluczyk (otwieranie i uruchamianie pojazdu bez użycia klucza)
- Lusterko wewnętrzne wsteczne elektrochromatyczne
- Elektryczna regulacja przednich siedzeń (fotel kierowcy: 8 kierunków z pamięcią, fotel pasażera: 6 kierunków)
- Fotele regulowane elektrycznie (8 kierowca i 6 pasażer) + pamięć i podparcie lędźwiowe (kierowca)
- Oświetlenie wnętrza w technologii LED
- Dwustrefowa automatyczna klimatyzacja z dotykową regulacją i systemem automatycznej recyrkulacji powietrza
- Elementy wykończenia wnętrza ze srebrnego włókna szklanego (listwa przy schowku pasażera, panele w drzwiach)
- Kierownica ze skóry perforowanej z logo F
- Sportowa skórzana gałka dźwigni zmiany biegów F

Bezpieczeństwo i prowadzenie
- 8 poduszek powietrznych
- Konstrukcja przednich foteli zmniejszająca ryzyko urazów szyi i głowy w przypadku kolizji (WIL)
- Czujniki parkowania z przodu i z tyłu
- Selektor trybów jazdy: 4 tryby (Eco, Normal, Sport S, Sport S+)
- Sygnalizacja hamowania awaryjnego (EBS)
- System przeciwdziałający blokowaniu się kół przy hamowaniu (ABS)
- System wspomagania hamowania awaryjnego (BA)
- Układ wspomagania ruszania na wzniesieniu (HAC)
- Czujniki ciśnienia w oponach (z osobną informacją o każdym kole)
- Elektroniczny system rozdziału siły hamowania (EBD)
- Przednie hamulce tarczowe Brembo® o średnicy 380 mm
- Sportowy zintegrowany system zarządzania dynamiką pojazdu (VDIM)
- System kontroli trakcji (TRC)
- System sygnalizacji opuszczenia pasa ruchu (LDA)
- System aktywnej kontroli dźwięku silnika (ASC)
- Zestaw naprawczy do kół
- Tempomat (Cruise Control)
- Czujnik zmierzchu
- Kamera cofania (obraz na wyświetlaczu 7")
- Immobilizer i system antykradzieżowy (alarm z syreną)

Elektronika i bajery
- Inteligentna karta (kluczyk w postaci płaskiej karty)
- Bluetooth
- Zaawansowany system audio Pioneer: radio AM/FM, odtwarzacz CD, 6 głośników z systemem nawigacji Lexus Navigation
- Wejścia USB i AUX z VTR dla zewnętrznych urządzeń audio

Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?

Zewnątrz
- 19" obręcze kół z kutego aluminium (z przodu: 255/35 R19; z tyłu: 275/35 R19) o wzorze High Plus
- Pokrywa silnika, dach oraz wysuwany spojler wykończone z karbonu

Bezpieczeństwo i prowadzenie
- Sportowy dyferencjał TVD (z systemem wektorowania momentu obrotowego)

Elektronika i bajery
- Zaawansowany system audio Pioneer: radio AM/FM, odtwarzacz CD/DVD, 10 głośników z systemem nawigacji Lexus Premium Navigation z Lexus Connected Services, dotykowy interfejs Remote Touch

Wyposażenie dodatkowe egzemplarza
- Podgrzewanie kierownicy
- Zaciski hamulców w kolorze Lava Orange z logo F
- Inteligentna karta: inteligentny kluczyk w postaci płaskiej karty
- Pakiet ochrony przeciwzderzeniowej: aktywny tempomat (ACC), system ochrony przedzderzeniowej (PCS)
- Pakiet Luxury: tapicerka ze skóry naturalnej o podwyższonej jakości (półanilinowej), podgrzewane i wentylowane fotele przednie
- Pakiet LDA: system adaptacyjnych świateł długich (AHB), system sygnalizacji opuszczenia pasa ruchu (LDA)
- System audio klasy premium Mark Levinson®: radio AM/FM, odtwarzacz CD/DVD, 17 głośników z systemem nawigacji Lexus Premium Navigation z Lexus Connected Services, dotykowy interfejs Remote Touch
- Lakier HEAT Blue Metallic

Kilometrówka

Ile przejechaliśmy?3217 km

Zobacz również:

Tagi: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,