Długo możnaby się spierać na tematy dotyczące ochrony środowiska, ale już stało się faktem, że samochody muszą być bardziej ekologiczne. Jednym z pionierów takich działań jest Toyota – i to wcale nie przez kontrowersyjnego Priusa, a przez niepozornego Aurisa, który w wersji hybrydowej budzi największe zainteresowanie.
Jak się jeździ autem z silnikiem spalinowym i elektrycznym? I czy taka hybryda może być alternatywą dla diesla? O swoich wrażeniach z jazdy Toyotą Auris Touring Sports Hybrid powie Wam Maciek.
Technikalia
Serce: | 1.8 Hybrid - benzynowy wolnossący i elektryczny |
Skrzynia biegów: | bezstopniowa, automatyczna |
Napęd: | na przednie koła |
Liczba i układ cylindrów: | 4, rzędowy |
Pojemność: | 1798 cm3 |
Moc: | 136 KM (100 kW) przy 5200 obr./min |
Moment obrotowy: | 140 Nm przy 4000 obr./min |
Do "setki": | 11,2 s |
Prędkość maksymalna: | 175 km/h |
Spalanie (dane producenta): Spalanie (nasza średnia): | 3,5 / 3,4 / 3,5 l/100 km 4,4 / 6,2 / 5,3 l/100km Miasto / trasa / średnie |
Wydychanie CO2 | 81 g/km |
Hamulce (przód/tył) | tarczowe wentylowane/tarczowe |
Struktura zawieszenia (przód/tył) | kolumny McPhersona/dwuwachaczowe |
Rozmiar opon | 225/45 R17 |
Gwarancja | mechaniczna: 3 lata/100 tysięcy kilometrów |
Jak duże?
Długi? | 4595 mm |
Szeroki? | 1760 mm |
Wysoki? | 1485 mm |
Rozstaw osi: | 2600 mm |
Ile drzwi? | 5 |
Ile miejsc? | 5 |
Ciężki? | 1440 kg |
Ładowność: | 505 kg |
Bagażnik: | 530 l |
Średnica zawracania: | 10,4 m |
Pojemność baku: | 50 l |
A ile to kosztuje?
Cena bazowa: | 59 900 PLN (1,33 Dual VVT-i Life 5d) |
Cena bazowa testowanego egzemplarza: | 93 900 PLN (Hybrid Comfort Touring Sports) |
Testowany egzemplarz: | około 110 700 PLN |
Co dostajemy w bazowej wersji?
- Felgi stalowe 15" - Lakierowane klamki i lusterka zewnętrzne - Tylny spojler - Elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne - Antena dachowa typu „płetwa rekina” | - Wspomaganie kierownicy i regulacja w dwóch płaszczyznach - Elektrycznie regulowane szyby przednie - Roleta bagażnika z możliwością ustawienia w dwóch położeniach - Dzielona (60/40) oraz składana tylna kanapa - Regulacja wysokości fotela kierowcy - Tapicerka materiałowa - Oparcia tylnej kanapy składane z bagażnika - Przyciski na kierownicy do sterowania wyświetlaczem | - ABS + EBD + BA - VSC + TRC - HAC (system wspomagający pokonywanie podjazdów) - Czujnik ciśnienia w oponach |
- Komputer pokładowy - Centralny zamek sterowany pilotem |
Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?
- Felgi aluminiowe, opony 205/55/R16 - Chromowana listwa w dolnym przednim grillu - Chromowana listwa w tylnym dyfuzorze - Relingi dachowe srebrne satynowe - Chromowana listwa na dolnej krawędzi okien - Lakier biały perłowy (+ 3000 zł) - Pakiet Style: 17" felgi aluminiowe, pełne światła w technologii LED, przyciemniane tylne szyby (+ 4500 zł) | - Podwójna podłoga bagażnika - Elektrycznie regulowane szyby tylne - Podłokietnik tylny z miejscami na napoje - Podgrzewane fotele przednie z podparciem lędźwiowym fotela kierowcy - Przyciski na kierownicy do sterowania systemem audio i telefonem - Pakiet Skyview: dach panoramiczny Skyview z elektryczną roletą (+ 4500 zł) | komputera i złącza diagnostycznego - Tempomat - Pakiet Safety: układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS), układ rozpoznawania znaków drogowych (RSA), układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDA), automatyczne światła drogowe (AHB) (+ 2300 zł) |
- Klimatyzacja automatyczna jednostrefowa - Uruchamianie samochodu przyciskiem START - System multimedialny Toyota Touch 2 z funkcją Bluetooth i kamerą cofania - Radio RDS + CD + MP3 + 6 głośników - Port USB/Aux-In - Nawigacja Toyota Touch 2 with Go (+ 2500 zł) |
Kilometrówka
Ile przejechaliśmy? | 1253 km |
Tagi: 2016, auris, comfort, hybrid, Test, touring sports, toyota, Toyota, wideo