Nissan zna przepis na sukces jeśli chodzi o SUVy – Qashqai od lat święci triumfy w swojej klasie. W przypadku X-Traila pomysł był prosty – wykorzystać sprawdzone rozwiązania i umieścić je w nieco większym samochodzie.
Rynek jednak nie przyjął tego modelu tak dobrze – w naszym teście Nissana X-Traila przyczyn takiego stanu rzeczy poszuka Janek.
Technikalia
Serce: | 1.6 DIG-T - benzynowy, turbodoładowany |
Skrzynia biegów: | 6-biegowa, manualna |
Napęd: | na przednie koła |
Liczba i układ cylindrów: | 4, rzędowy |
Pojemność: | 1618 cm3 |
Moc: | 163 KM (119 kW) przy 5600 obr./min |
Moment obrotowy: | 240 Nm przy 2000-4000 obr./min |
Do "setki": | 9,7 s |
Prędkość maksymalna: | 200 km/h |
Spalanie (dane producenta): Spalanie (nasza średnia): | 7,9 / 5,3 / 6,2 l/100 km 10,0 / 7,0 / 8,5 l/100km Miasto / trasa / średnie |
Wydychanie CO2 | 145 g/km |
Hamulce (przód/tył) | tarczowe wentylowane/tarczowe |
Struktura zawieszenia (przód/tył) | kolumny McPhersona/wielowahaczowe |
Rozmiar opon | 225/55 R19 |
Gwarancja | mechaniczna: 3 lata/100 tysięcy kilometrów; na lakier: 3 lata; perforacyjna: 12 lat |
Jak duże?
Długi? | 4643 mm |
Szeroki? | 1820 mm |
Wysoki? | 1695 mm |
Rozstaw osi: | 2706 mm |
Ile drzwi? | 5 |
Ile miejsc? | 5 |
Ciężki? | 1430 kg |
Ładowność: | 620 kg |
Bagażnik: | 550 l |
Średnica zawracania: | 11,2 m |
Pojemność baku: | 60 l |
A ile to kosztuje?
Cena bazowa: | 99 400 PLN (Visia) |
Cena bazowa testowanego egzemplarza: | 132 150 (Tekna) |
Testowany egzemplarz: | około 139 250 PLN |
Co dostajemy w bazowej wersji?
- Przednie reflektory halogenowe z ręczną regulacją wysokości - 17" felgi ze stopów metali lekkich, opony 225/65 R17 - Chromowane obwódki szyb - Chromowane zewnętrzne klamki drzwi - Lusterka boczne elektrycznie regulowane, podgrzewane z zintegrowanymi kierunkowskazami | - Kolumna kierownicy z regulacją w dwóch płaszczyznach - Dzielone, składane oparcie kanapy tylnej (w stosunku 60/40) - Przesuwana kanapa tylna - Ręcznie regulowana wysokość fotela kierowcy - System aranżacji przestrzeni bagażowej - 12V gniazdo zasilania w części centralnej konsoli | - Układ wspomagania hamowania (Brake Assistant) - ESP - System wspomagania ruszania pod górę - USS - System kontroli ruchów nadwozia - Aktywna kontrola toru jazdy - 6 poduszek powietrznych (przednie, boczne oraz kurtynowe) - System pomiaru ciśnienia w oponach - Koło zapasowe (dojazdowe) - System Stop/Start - Immobilizer - Centralny zamek z pilotem - Elektryczny hamulec ręczny |
- System audio z radiem/CD, MP3, AUX, USB i iPod - 4 głośniki |
Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?
- Elektrycznie składane lusterka - Przyciemniane szyby - Okno dachowe z filtrem UV oraz elektrycznie regulowaną przesłoną - Srebrne relingi dachowe - 19" felgi ze stopów metali lekkich, opony 225/55 R19 - Przednie lampy przeciwmgłowe z chromowanymi obwódkami - Przednie reflektory w technologii full LED z automatyczną regulacją wysokości - Lakier metalizowany (+ 3200 zł) | - Skórzana tapicerka foteli - Elektrycznie regulowany fotel pasażera (regulacja wzdłużna, regulacja kąta pochylenia oparcia) - Elektrycznie regulowane podparcie odcinka lędźwiowego w fotelu kierowcy -Elektrycznie regulowany fotel kierowcy (regulacja wysokości, regulacja wzdłużna, regulacja kąta pochylenia oparcia, regulacja odcinka lędźwiowego) - Kierownica i dźwignia zmiany biegów pokryte skórą - Automatycznie ściemniające się lusterko wsteczne - Trzeci rząd siedzeń (+ 4000 zł) | - Czujnik zmierzchu - Wycieraczki szyby przedniej z regulowaną częstotliwością pracy + czujnik deszczu - Przednie i tylne czujniki parkowania - Zestaw systemów bezpieczeństwa Safety Shield - Ostrzeżenie o poruszających się obiektach - Ostrzeżenie o zmęczeniu kierowcy - Ostrzeżenie o pojeździe w martwym polu - Inteligentny asystent parkowania - Adaptacyjne światła drogowe - Ostrzeżenie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu - Elektryczny hamulec awaryjny - Rozpoznawanie znaków drogowych |
- 6 głośników - System I-Key z przyciskiem Start/Stop - Elektrycznie otwierana klapa bagażnika - Dwustrefowa automatyczna klimatyzacja |
Kilometrówka
Ile przejechaliśmy? | 730 km |
Tagi: 1.6 dig-t 160, 2016, 2wd, Nissan, nissan, suv, tekna, Test, wideo, x-trail