SsangYong jest z nami już od wielu lat, ale do tej pory ta koreańska marka nie zyskała sobie zbyt wielkiej popularności. Na dobrą sprawę prawdopodobnie większość osób słyszała o niej tylko w kontekście szeroko komentowanego designu, który eufemistycznie rzecz ujmując był dość kontrowersyjny. Nowy model ma jednak bardziej odpowiadać europejskim gustom – to modny, nie najgorzej wyglądający crossover o nazwie Tivoli .
Czy na rynku pojawił się właśnie kolejny groźny koreański gracz, który może zabrać część klientów markom ze Starego Kontynentu? SsangYongiem Tivoli miał okazję jeździć Janek, o czym opowie Wam w najnowszym teście Project Automotive, zapraszamy.
Nudne technikalia
Serce: 1.6 - benzynowy
Skrzynia biegów: 6-biegowa automatyczna
Napęd: przód
Liczba i układ cylindrów: 4, rzędowy
Pojemność: 1597 cm3
Moc: 128 KM (94 kW), przy 6000 obr./min
Moment obrotowy: 160 Nm przy 4600 obr./min
Prędkość maksymalna: 175 km/h (w wersji ze skrzynią automatyczną)
Sprint 0-100km/h 12,2 s
Wydychanie CO2 167 g/km
Hamulce (przód/tył) tarczowe wentylowane/tarczowe
Struktura zawieszenia (przód/tył) kolumny McPhersona/belka skrętna
Rozmiar opon 215/45 R18
Gwarancja mechaniczna: 5 lat/100 tysięcy kilometrów
Jak duże?
Długi? 4195 mm
Szeroki? 1795 mm
Wysoki? 1590 mm
Rozstaw osi 2600 mm
Ile drzwi? 5
Ile miejsc? 5
Ciężki? 1300 kg
Ładowność 510 kg
Bagażnik: 423 l
Średnica zawracania: 10,6 m
Pojemność baku: 47 l
A ile to kosztuje?
Baza: 59 900 PLN (1.6l 2WD, Crystal Base)
Cena bazowa naszego egzemplarza: 80 900 PLN (1.6l 2WD, Saphire)
Cena testowanego egzemplarza: około 82 000 zł
Co dostajemy w bazowej wersji?
Zewnątrz
- Osłona chłodnicy w kolorze czarnym
- Jasne chromowane listwy na krawędziach drzwi i wokół maski
- Redukcja blasku w przedniej szybie i w bocznych szybach przednich
- 16-calowe felgi stalowe z oponami 205/60R
- Zestaw do naprawy opon
- Panel przedni z elementami posrebrzanymi dla wnętrza beżowego i czarnego
- Poziomowane reflektory projekcyjne
- Diodowe (LED) światła do jazdy dziennej
- Zespolone światła tylne z diodowymi (LED) światłami mijania i hamowania
- Zewnętrzne klamki w kolorze nadwozia
- Zewnętrzne lusterka, elektronicznie regulowane, i podgrzewane
Wewnątrz
- Podgrzewana szyba tylna
- Wzmocnione szyby boczne ze sterowaniem elektrycznym
- Składany kluczyk z przyciskiem alarmu
- Zdalne sterowanie kluczykiem
- Kontrolki systemu audio umieszczone na kierownicy
- Gniazdka 12V prądu stałego pod panelem wskaźników
- Zegar cyfrowy
- Podwójne siłowniki gazowe w klapie bagażnika
- Konsola środkowa ze schowkiem
- Rączka wewnątrz klapy bagażnika ułatwiająca zamknięcie
- Osłony przeciwsłoneczne z lusterkami
- Ręczna regulacja pochylenia kierownicy
- Regulacja fotela kierowcy
- Tylne fotele dzielone 60/40
- Tapicerka z tkaniny
- Regulowane zagłówki w fotelach z przodu
- Maty podłogowe
Bezpieczeństwo i prowadzenie
- Zintegrowane nadwozie samonośne
- Poduszki powietrzne z przodu dla kierowcy i pasażera
- Pasy z ogranicznikami obciążenia i podwójnymi napinaczami
- Kurtyny powietrzne z przodu i z tyłu
- Boczne poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera z przodu
- Aktywne zagłówki na fotelach z przodu
- Blokada poduszki powietrznej dla pasażera z przodu
- 4-kanałowy system ABS
- Elektroniczny program stabilizacji (ESP)
- Tylne światło STOP - LED
Elektronika i bajery
- Tempomat
- Sześć głośników, w tym dwa głośniki wysokotonowe
- Komputer pokładowy z pomiarem temperatury zewnętrznej
- Klimatyzacja manualna
- Tylny przewód grzewczy optymalizujący kontrolę klimatyzacji w całym samochodzie
Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?
Zewnątrz
- Przednie światła przeciwmgielne
- 18-calowe felgi aluminiowe “diamentowe” z oponami 215/45R
- Diodowe (LED) kierunkowskazy na lusterkach zewnętrznych
- Relingi dachowe
- Sportowe spojlery z tyłu z wysoko umieszczonymi światłami stopu LED
- Zewnętrzne lusterka, elektronicznie regulowane, składane i podgrzewane
- Mocno przyciemniane szyby w tylnych drzwiach i w klapie bagażnika
Wewnątrz
- Podgrzewana kierownica, pokryta skórą
- Gałka dzwigni zmiany biegow pokryta skórą
- Czujnik zmierzchu, czujnik deszczu (przedni), przyciemniające się samoczynnie lusterko
- Podwójny inteligentny kluczyk z elektroniczną blokadą kolumny kierownicy
- 6-stopniowa elektryczna regulacja fotela kierowcy
- Wentylowany fotel kierowcy
- Podgrzewane fotele z przodu
- Tylne fotele dzielone 60/40 ze składanym podłokietnikiem
- Chromowane klamki wewnętrzne
- Osłony przeciwsłoneczne z podświetlanymi lusterkami
- Roleta bagażnika
- Wskaźniki w panelu przednim z możliwością przełączania między sześcioma kolorami
- Tapicerka skórzana
- Regulacja wysokości fotela kierowcy
Bezpieczeństwo i prowadzenie
- Tempomat
- Poduszka powietrzna chroniąca kolana kierowcy
- Przednie światła przeciwmgielne
Elektronika i bajery
- Stacja mulimedialna 2DIN z ekranem dotykowym 7 ’’
- Kamera cofania
- Bezprzewodowy bluetooth z zestawem głośnomówiącym
- Sterowanie systemem audio z koła kierownicy
- Port USB, HDMI, iPod
Kilometrówka
Ile przejechaliśmy? 997 km
Tagi: Ssangyong , ssangyong , Test , tivoli , wideo