MENU
polo-gti-test-6

Volkswagen Polo GTI – test

DS5

DS 5 1.6 THP 200 SportChic – test

30 października 2015 Testy, Wideo Autor:

SsangYong Tivoli 1.6 AT 2WD Sapphire – test

SsangYong jest z nami już od wielu lat, ale do tej pory ta koreańska marka nie zyskała sobie zbyt wielkiej popularności. Na dobrą sprawę prawdopodobnie większość osób słyszała o niej tylko w kontekście szeroko komentowanego designu, który eufemistycznie rzecz ujmując był dość kontrowersyjny. Nowy model ma jednak bardziej odpowiadać europejskim gustom – to modny, nie najgorzej wyglądający crossover o nazwie Tivoli.

Czy na rynku pojawił się właśnie kolejny groźny koreański gracz, który może zabrać część klientów markom ze Starego Kontynentu? SsangYongiem Tivoli miał okazję jeździć Janek, o czym opowie Wam w najnowszym teście Project Automotive, zapraszamy.

 


fot. Marcin Pakulski fot. Marcin Pakulski fot. Marcin Pakulski fot. Marcin Pakulski fot. Jan Jankowski fot. Jan Jankowski fot. Marcin Pakulski fot. Marcin Pakulski fot. Marcin Pakulski fot. Marcin Pakulski fot. Marcin Pakulski fot. Marcin Pakulskivvvv fot. Marcin Pakulski fot. Marcin Pakulski fot. Marcin Pakulski fot. Marcin Pakulski fot. Marcin Pakulski fot. Marcin Pakulski fot. Marcin Pakulski fot. Marcin Pakulski fot. Marcin Pakulski fot. Marcin Pakulski fot. Marcin Pakulski fot. Marcin Pakulski

 


Nudne technikalia

Serce:1.6 - benzynowy
Skrzynia biegów:6-biegowa automatyczna
Napęd:przód
Liczba i układ cylindrów:4, rzędowy
Pojemność:1597 cm3
Moc:128 KM (94 kW), przy 6000 obr./min
Moment obrotowy:160 Nm przy 4600 obr./min
Prędkość maksymalna:175 km/h (w wersji ze skrzynią automatyczną)
Sprint 0-100km/h12,2 s
Wydychanie CO2167 g/km
Hamulce (przód/tył)tarczowe wentylowane/tarczowe
Struktura zawieszenia (przód/tył)kolumny McPhersona/belka skrętna
Rozmiar opon215/45 R18
Gwarancjamechaniczna: 5 lat/100 tysięcy kilometrów

Jak duże?

Długi?4195 mm
Szeroki?1795 mm
Wysoki?1590 mm
Rozstaw osi2600 mm
Ile drzwi?5
Ile miejsc?5
Ciężki?1300 kg
Ładowność510 kg
Bagażnik:423 l
Średnica zawracania:10,6 m
Pojemność baku:47 l

A ile to kosztuje?

Baza:59 900 PLN (1.6l 2WD, Crystal Base)
Cena bazowa naszego egzemplarza:80 900 PLN (1.6l 2WD, Saphire)
Cena testowanego egzemplarza:około 82 000 zł

Co dostajemy w bazowej wersji?

Zewnątrz
- Osłona chłodnicy w kolorze czarnym
- Jasne chromowane listwy na krawędziach drzwi i wokół maski
- Redukcja blasku w przedniej szybie i w bocznych szybach przednich
- 16-calowe felgi stalowe z oponami 205/60R
- Zestaw do naprawy opon
- Panel przedni z elementami posrebrzanymi dla wnętrza beżowego i czarnego
- Poziomowane reflektory projekcyjne
- Diodowe (LED) światła do jazdy dziennej
- Zespolone światła tylne z diodowymi (LED) światłami mijania i hamowania
- Zewnętrzne klamki w kolorze nadwozia
- Zewnętrzne lusterka, elektronicznie regulowane, i podgrzewane

Wewnątrz
- Podgrzewana szyba tylna
- Wzmocnione szyby boczne ze sterowaniem elektrycznym
- Składany kluczyk z przyciskiem alarmu
- Zdalne sterowanie kluczykiem
- Kontrolki systemu audio umieszczone na kierownicy
- Gniazdka 12V prądu stałego pod panelem wskaźników
- Zegar cyfrowy
- Podwójne siłowniki gazowe w klapie bagażnika
- Konsola środkowa ze schowkiem
- Rączka wewnątrz klapy bagażnika ułatwiająca zamknięcie
- Osłony przeciwsłoneczne z lusterkami
- Ręczna regulacja pochylenia kierownicy
- Regulacja fotela kierowcy
- Tylne fotele dzielone 60/40
- Tapicerka z tkaniny
- Regulowane zagłówki w fotelach z przodu
- Maty podłogowe

Bezpieczeństwo i prowadzenie
- Zintegrowane nadwozie samonośne
- Poduszki powietrzne z przodu dla kierowcy i pasażera
- Pasy z ogranicznikami obciążenia i podwójnymi napinaczami
- Kurtyny powietrzne z przodu i z tyłu
- Boczne poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera z przodu
- Aktywne zagłówki na fotelach z przodu
- Blokada poduszki powietrznej dla pasażera z przodu
- 4-kanałowy system ABS
- Elektroniczny program stabilizacji (ESP)
- Tylne światło STOP - LED

Elektronika i bajery
- Tempomat
- Sześć głośników, w tym dwa głośniki wysokotonowe
- Komputer pokładowy z pomiarem temperatury zewnętrznej
- Klimatyzacja manualna
- Tylny przewód grzewczy optymalizujący kontrolę klimatyzacji w całym samochodzie

Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?

Zewnątrz
- Przednie światła przeciwmgielne
- 18-calowe felgi aluminiowe “diamentowe” z oponami 215/45R
- Diodowe (LED) kierunkowskazy na lusterkach zewnętrznych
- Relingi dachowe
- Sportowe spojlery z tyłu z wysoko umieszczonymi światłami stopu LED
- Zewnętrzne lusterka, elektronicznie regulowane, składane i podgrzewane
- Mocno przyciemniane szyby w tylnych drzwiach i w klapie bagażnika

Wewnątrz
- Podgrzewana kierownica, pokryta skórą
- Gałka dzwigni zmiany biegow pokryta skórą
- Czujnik zmierzchu, czujnik deszczu (przedni), przyciemniające się samoczynnie lusterko
- Podwójny inteligentny kluczyk z elektroniczną blokadą kolumny kierownicy
- 6-stopniowa elektryczna regulacja fotela kierowcy
- Wentylowany fotel kierowcy
- Podgrzewane fotele z przodu
- Tylne fotele dzielone 60/40 ze składanym podłokietnikiem
- Chromowane klamki wewnętrzne
- Osłony przeciwsłoneczne z podświetlanymi lusterkami
- Roleta bagażnika
- Wskaźniki w panelu przednim z możliwością przełączania między sześcioma kolorami
- Tapicerka skórzana
- Regulacja wysokości fotela kierowcy

Bezpieczeństwo i prowadzenie
- Tempomat
- Poduszka powietrzna chroniąca kolana kierowcy
- Przednie światła przeciwmgielne

Elektronika i bajery
- Stacja mulimedialna 2DIN z ekranem dotykowym 7 ’’
- Kamera cofania
- Bezprzewodowy bluetooth z zestawem głośnomówiącym
- Sterowanie systemem audio z koła kierownicy
- Port USB, HDMI, iPod

Kilometrówka

Ile przejechaliśmy?997 km

Zobacz również:

Tagi: , , , ,