Miłośników Renault Megane można podzielić na dwa obozy. Pierwszy docenia je jako dobrze wyglądającego, komfortowego hatchbacka. Taką propozycję już zresztą testowaliśmy. Druga grupa to wyznawcy kościoła Renault Sport, z którego wywodzi się uwielbiana przez wielu wersja Megane RS.
A gdyby spróbować stworzyć auto, które będzie sprawdzać się na obu tych frontach? Tak powstała kompromisowa odmiana GT, która zasługuje przynajmniej na miano warm hatcha. Zainteresował się nią Maciek, który sprawdził dynamiczne Renault w naszym teście.
Technikalia
Serce: | Energy TCe 200 - benzynowy, turbodoładowany |
Skrzynia biegów: | automatyczna, dwusprzęgłowa EDC, 7-biegowa |
Napęd: | na przednie koła |
Liczba i układ cylindrów: | 4, rzędowy |
Pojemność: | 1618 cm3 |
Moc: | 205 KM (151 kW), przy 6000 obr./min |
Moment obrotowy: | 280 Nm przy 2400 obr./min |
Prędkość maksymalna: | 230 km/h |
Sprint 0-100km/h | 7,1 s |
Spalanie (dane producenta): | 7,9 / 4,8 / 6,0 l/100 km Miasto / trasa / średnie |
Wydychanie CO2 | 134 g/km |
Hamulce (przód/tył) | tarczowe wentylowane/tarczowe |
Struktura zawieszenia (przód/tył) | kolumny McPhersona/belka skrętna |
Rozmiar opon | 225/40 R18 |
Gwarancja | mechaniczna: 2 lata; perforacyjna: 12 lat; na lakier: 3 lata |
Jak duże?
Długi? | 4359 mm |
Szeroki? | 2058 mm |
Wysoki? | 1447 mm |
Rozstaw osi: | 2669 mm |
Ile drzwi? | 5 |
Ile miejsc? | 5 |
Ciężki? | 1392 kg |
Ładowność: | 532 kg |
Bagażnik: | 434 l |
Średnica zawracania: | 10,4 m |
Pojemność baku: | 50 l |
A ile to kosztuje?
Cena bazowa: | 59 900 PLN (SCe 115 Life) |
Cena testowanej wersji: | 103 100 PLN |
Cena testowanego egzemplarza: | około 123 750 PLN |
Co dostajemy w bazowej wersji?
- Tylne światła LED 3D "Edge Light" (włączone na stałe) - Lusterka boczne elektrycznie sterowane, składane ręcznie oraz podgrzewane - Stalowe obręcze kół 16" | - Elektrycznie podnoszone szyby przednie - Kierownica z regulacją wysokości i głębokości - Fotel kierowcy z regulacją wysokości - Tylna kanapa w układzie 1/3-2/3 - Tapicerka materiałowa | - System dynamicznej kontroli toru jazdy (ESC) - System wspomagania przy ruszaniu pod górę (HSA) - System kontroli ciśnienia w oponach - Regulator-ogranicznik prędkości - Boczne poduszki powietrzne chroniące klatkę piersiową i miednicę osób siedzących na przednich miejscach - Poduszki kurtynowe - Elektryczne wspomaganie układu kierowniczego - Ręczny hamulec postojowy |
- Radioodtwarzacz Bluetooth®, USB/jack, wyświetlacz 4,2’’ |
Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?
- Światła przednie Full LED „Pure Vision” - Wycieraczki przedniej szyby o zmiennej częstotliwości pracy, z czujnikiem deszczu i światła - Lusterka boczne elektrycznie sterowane i składane oraz podgrzewane - Ozdobna, chromowana listwa w dolnej części szyb bocznych - Elementy design zewnętrznego w kolorze ciemnoszarym - Specjalny przedni zderzak z grillem o strukturze plastra miodu - Tylny dyfuzor typu F1 - Oznakowanie GT / RENAULT SPORT - Szyby tylne przyciemniane - Obręcze kół ze stopu metali lekkich 18" (+ 1500 zł) | - Łopatki zmiany biegów przy kierownicy - Lusterko wewnęrzne elektrochromatyczne - Podświetlane lusterka w osłonach przeciwsłonecznych - Fotel pasażera z przodu z regulacją wysokości - Fotele przednie sportowe, z wbudowanymi zagłówkami - Konsola centralna z podłokietnikiem regulowanym wzdłużnie, schowkiem w podłokietniku i dwoma miejscami na kubek oraz nawiewem na tylne miejsca - Tapicerka alcantara (+ 5300 zł) - Nakładki na progi drzwi przednich - Elementy design wewnętrznego w kolorze niebieskim - Aluminiowe nakładki na pedały - Oznakowanie GT / RENAULT SPORT | - System wspomagania przy ruszaniu pod górę - Aktywny regulator prędkości (ACC) - R-EPS układ kierowniczy mechaniczny z elektrycznie napędzaną listwą zębatą - Układ 4 kół skrętnych 4CONTROL - System kontroli pasa ruchu (LDW) i funkcja automatycznej zmiany świateł drogowych na mijania (AHL) - System ostrzegania o nadmiernej prędkości, z funkcją rozpoznawania znaków drogowych (+ 450 zł) - System wspomagania parkowania tyłem - System wspomagania parkowania "Easy Park Assist", z kamerą cofania |
- Przezierny wyświetlacz Head-Up (+ 1500 zł) - Karta Renault Hands Free, z funkcją powitalną - System MULTI-SENSE (wersja podstawowa) - Klimatyzacja automatyczna, dwustrefowa - Radioodtwarzacz Bluetooth®, USB/jack, wyświetlacz kolorowy 7' - Bose® Sound System - System multimedialny R-LINK 2, ekran dotykowy 8,7'' |
Kilometrówka
Ile przejechaliśmy? | 1330 km |
Tagi: 1.6, 1.6 tce, 2016, automat, benzyna, edc, gt, hatchback, hot hatch, megane, megane gt, Renault, Renault, renault megane, tce 200, Test, wideo