Kompakty premium – to jeszcze jakiś czas temu nie wyglądało na zbyt dobry pomysł, co potwierdzała sobą chociażby pierwsza, niezapomniana generacja A-klasy. Teraz role się jednak odwróciły i rywalizacja w tym segmencie jest bardzo zacięta.
Co powinien posiadać samochód tej klasy? Prestiżowy znaczek, niebanalną stylistykę, dużo dodatków, odpowiedni napęd i dobre prowadzenie. Na papierze wszystkie te cechy dotyczą Mercedesa A220 4MATIC, ale czy jest tak też w rzeczywistości? Sprawdził to dla Was Wiktor.
Technikalia
Serce: | A 220 - benzynowy, turbodoładowany |
Skrzynia biegów: | automatyczna, dwusprzęgłowa, 7-biegowa 7G-DCT |
Napęd: | na cztery koła 4MATIC |
Liczba cylindrów i układ cylindrów: | 4, rzędowy |
Pojemność: | 1991 cm3 |
Moc: | 184 KM (135 kW) przy 5500 obr./min |
Moment obrotowy: | 300 Nm przy 1200-4000 obr./min |
Prędkość maksymalna: | 228 km/h |
Sprint 0-100km/h: | 6,9 s |
Spalanie (dane producenta): Nasza średnia: | 8,5 / 5,6 / 6,7 l/100km 10,3 / 7,6 / 8,9 l/100km Miasto / trasa / średnie |
Wydychanie CO2: | 156 g/km |
Hamulce (przód/tył): | tarczowe wentylowane/tarczowe |
Struktura zawieszenia (przód/tył): | kolumny MacPhersona/wielowahaczowe |
Rozmiar opon: | 205/55 R 16 |
Gwarancja | mechaniczna: 2 lata; perforacyjna: 12 lat; na lakier: 3 lata |
Jak duże?
Długi? | 4299 mm |
Szeroki? | 1780 mm |
Wysoki? | 1433 mm |
Rozstaw osi: | 2699 mm |
Ile drzwi? | 5 |
Ile miejsc? | 5 |
Ciężki? | 1545 kg |
Ładowność: | 515 kg |
Bagażnik: | 341 l (max. 1157l) |
Średnica zawracania: | brak danych |
Pojemność baku: | 56 l |
A ile to kosztuje?
Cena bazowa: | 91 600 PLN (A 160) |
Cena testowanej wersji: | 125 000 PLN |
Cena testowanego egzemplarza: | około 180 000 PLN |
Co dostajemy w bazowej wersji?
- Reflektory halogenowe - Asystent świateł przednich - Lusterka zewnętrzne podgrzewane i elek. regulowane - „Diamentowa” atrapa chłodnicy | - Podsufitka materiałowa - szara - Stalowe listwy progowe - Manualna regulacja foteli kierowcy i pasażera - Mocowanie fotelika dziecięcego z tyłu - ISOFIX - Podłokietnik pomiędzy przednimi fotelami - Schowek pod podłogą bagażnika -Składane oparcie kanapy tylnej 1/3 : 2/3 - Mechaniczna regulacja kierownicy w pionie - Wielofunkcyjna kierownica | - Alarm antywłamaniowy (EDW) - Kontrola ciśnienia w oponach (RDK) - Poduszka powietrzna chroniąca kolana - ATTENTION ASSIST - ADAPTIVE BRAKE z funkcją HOLD - Hamulec postojowy elektr. - Kurtyny powietrzne (WINDOWBAG) - System wspomagający gwałtowne hamowanie (BAS) - Tempomat - Układ antypoślizgowy (ASR) - Zawieszenie komfortowe |
- System nawigacji satelitarnej (APS) - Elektrycznie sterowane szyby - Klimatyzacja - 6 głośników - KEYLESS-GO – starter |
Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?
- Pakiet lusterek - Obręcze kół AMG z metali lekkich, 18” - Przyciemniane szyby z funkcją termoizolacji - Reflektory LED High Performance | - Pakiet komfortowych siedzeń - Pakiet wizualny i oświetleniowy - Tapicerka skórzana RED CUT - czarna - 8-calowy, kolorowy wyświetlacz - Dach panoramiczny - Elektrycznie regulowany fotel kierowcy z pamięcią ustawień - Lusterka fotochromatyczne - Oświetlenie ambient - Podgrzewane przednie fotele - Podłokietnik kanapy tylnej - Podsufitka materiałowa - czarna - Wielofunkcyjna kierownica obszyta skórą Nappa | - Automatyczna regulacja świateł drogowych - Kamera cofania |
- Apple CarPlay - Audio 20 CD z przygotowaniem do montażu Garmin MAP PILOT - Garmin MAP PILOT - Klimatyzacja THERMOTRONIC - Live Traffic Information - Moduł telefoniczny z Bluetooth® SAP - Odtwarzacz CD - Pakiet integracyjny „smartphone” - Remote Online |
Kilometrówka
Ile przejechaliśmy? | 750 km |
Tagi: 2017, 4matic, 7g dct, a, a 220, a-klasa, a-klasse, a220, automat, benzyna, klasa a, mb, merc, mercedes, Mercedes-Benz, mercedes-benz, Test, wideo