Zaskakująco długo Skoda kazała nam czekać na SUVa z prawdziwego zdarzenia. To jedna z tych marek, która dość długa opierała się “crossoveryzacji” i nieźle na tym wychodziła. Popularna marka i popularny segment rynku – czy Kodiaq okaże się żyłą złota?
Skoda “na szczudłach” ma więc mocny rodowód, a na papierze także liczby zawstydzające choćby Volkswagena. Względem Kodiaqa, nazwanego tak po gatunku niedźwiedzia, urosły więc naprawdę wysokie oczekiwania. Czy w wersji z niezbyt okazałym silnikiem 1.4 TSI będzie w stanie udowodnić, że potrafi im sprostać? W codziennym użytkowaniu Skodę Kodiaq sprawdził dla Was Wiktor.
Technikalia
Serce: 1.4 TSI - benzynowy, turbodoładowany
Skrzynia biegów: manualna, 6-biegowa
Napęd: na cztery koła
Liczba i układ cylindrów: 4, rzędowy
Pojemność: 1395 cm3
Moc: 150 KM (110 kW) przy 5000-6000 obr./min
Moment obrotowy: 250 Nm przy 1500-3500 obr./min
Prędkość maksymalna: 197 km/h
Sprint 0-100km/h 9,8 s
Spalanie (dane producenta):
8,3 / 6,0 / 6,9 l/100 km
Miasto / trasa / średnie
Wydychanie CO2 155 g/km
Hamulce (przód/tył) tarczowe wentylowane/tarczowe
Struktura zawieszenia (przód/tył) kolumny McPhersona/wielowahaczowe
Rozmiar opon 235/40 R19
Gwarancja mechaniczna: 2 lata; na lakier: 3 lata; perforacyjna: 12 lat
Jak duże?
Długi? 4697 mm
Szeroki? 1882 mm
Wysoki? 1676 mm
Rozstaw osi: 2791 mm
Ile drzwi? 5
Ile miejsc? 5
Ciężki? 1610 kg
Ładowność: 675 kg
Bagażnik: 720 l
Średnica zawracania: 12,2 m
Pojemność baku: 60 l
A ile to kosztuje?
Cena bazowa: 92 400 PLN (Active 1.4 TSI 125 KM)
Cena testowanej wersji: 126 400 PLN
Cena testowanego egzemplarza: 173 850 PLN
Co dostajemy w bazowej wersji?
Zewnątrz
- Stalowe obręcze kół z osłonami BORNEO 6,5Jx17'' (4 szt.)
- Lusterka oraz klamki drzwi lakierowane w kolorze nadwozia
- Stalowe koło zapasowe 17"
- Przednie światła przeciwmgłowe
- Elektrycznie sterowane, podgrzewane lusterka boczne
- Halogenowe reflektory główne, światła do jazdy dziennej w technologii LED
Wewnątrz
- Trójramienna kierownica
- Tapicerka materiałowa ACTIVE
- Uchwyty ISOFIX na zewnętrznych miejscach drugiego rzędu siedzeń z mocowaniem TopTether
- Gniazdo 12V w komorze bagażnika
- Podłokietnik z przodu
- Klimatyzacja manualna
- Fotele kierowcy i pasażera z przodu regulowane na wysokość
- Składane oparcia tylnej kanapy w drugim rzędzie siedzeń
Bezpieczeństwo i prowadzenie
- ESC z ABS, MSR, ASR, EDS, HBA, DSR, RBS, MKB
- Boczne poduszki bezpieczeństwa z przodu, kurtyny powietrzne
- Poduszka bezpieczeństwa dla kierowcy i pasażera, poduszka chroniąca kolana kierowcy, możliwość dezaktywacji czołowej poduszki pasażera
- Blokada przeciwuruchomieniowa (immobiliser)
- Ogranicznik prędkości do wartości nastawionej przez kierowcę
- Funkcja Start-Stop i odzyskiwania energii
- Czujniki parkowania - tył
Elektronika i bajery
- Radio SWING (kolorowy ekran dotykowy 6.5”, wejście SD, USB, MP3)
- 8 głośników
- Zdalnie sterowany centralny zamek
- Komputer pokładowy z wyświetlaczem Maxi DOT
Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?
Zewnątrz
- Obręcze kół ze stopów lekkich TRIGLAV polerowane 7Jx19'' (4 szt.)
- Reflektory główne w technologii Full LED z funkcją adaptacji świateł AFS, przednie światła przeciwmgłowe w technologii LED z funkcją CORNER
- Spryskiwacze reflektorów przednich
- Oświetlenie tylne w technologii LED
- Elektrycznie sterowane, podgrzewane, składane, automatycznie ściemniające się lusterka boczne z oświetleniem wokół drzwi, automatycznie ściemniające się lusterko wewnętrzne
- Relingi dachowe w kolorze srebrnym
Wewnątrz
- Tapicerka materiałowa STYLE
- Trójramienna skórzana kierownica wielofunkcyjna (obsługuje radioodtwarzacz, telefon GSM) z pakietem skórzanym
- Trójstrefowa klimatyzacja automatyczna CLIMATRONIC
- Automatycznie ściemniające się lusterko wewnętrzne z czujnikiem deszczu
- Fotele kierowcy i pasażera z przodu regulowane na odcinku lędźwiowym
- Oświetlenie przestrzeni wokół nóg z przodu i z tyłu
- Podgrzewane fotele przednie
- Podłokietnik dla pasażerów w drugim rzędzie siedzeń
- Schowek pod fotelem kierowcy i pasażera
Bezpieczeństwo i prowadzenie
- AUTO LIGHT ASSIST – funkcja automatycznego włączania i wyłączania świateł drogowych
- ADAPTIVE CRUISE CONTROL – aktywny tempomat do 160 km/h
- Czujniki parkowania - tył i przód
- DRIVING MODE SELECT - wybór profilu jazdy
Elektronika i bajery
- Radio BOLERO (kolorowy ekran dotykowy 8”, wejście SD, USB, Aux-in, MP3, obsługa głosowa ze wzmacniaczem głosu ICC, SmartLink)
- Bluetooth (zestaw głośnomówiący)
- LIGHT ASSIST (Coming Home, Leaving Home, Tunnel Light) z czujnikiem deszczu
Wyposażenie dodatkowe egzemplarza
- Obręcze kół ze stopów lekkich SIRIUS 7Jx19" - polerowane (4 szt.)
- Elektrycznie sterowany fotel kierowcy z funkcją pamięci
- KESSY FULL – bezkluczykowy system obsługi samochodu, alarm z funkcją SAFE
- DCC – zawieszenie adaptacyjne dla napędu 4x4 (w połączeniu z funkcją OFF-ROAD)
- Elektrycznie sterowane panoramiczne okno dachowe
- Elektrycznie zwalniany odchylany zaczep holowniczy z adapterem
- Tapicerka Alcantara (skóra/skóra ekologiczna/Alcantara)
- Trójramienna skórzana podgrzewana kierownica z pakietem skórzanym i obsługą wielofunkcyjną: radio, telefon GSM
- Pakiet wewnętrznego oświetlenia LED
- Pakiet Business III
- Pakiet Control Plus
- Elektrycznie sterowane, podgrzewane, składane, automatycznie ściemniające się lusterka boczne z funkcją pamięci i oświetleniem wokół drzwi, automatycznie ściemniające się lusterko wewnętrzne
- LANE ASSIST – asystent pasa ruchu i BLIND SPOT DETECT- funkcja monitorowania martwego pola
- AUTO LIGHT ASSIST - funkcja automatycznego włączania i wyłączania świateł drogowych
- Sound System CANTON (9 głośników, subwoofer, moc 575 W)
- Pakiet FRESH
- Trzyletnie usługi Infotainment Online (rozszerzone funkcjonalności informacyjne online dla systemu nawigacji satelitarnej, m.in.: natężenie ruchu drogowego, wskazanie korzystnej stacji paliwowej w pobliżu)
- Dwie lampki do czytania
- Oświetlenie lusterka w osłonie przeciwsłonecznej w technologii LED
- DAB + (funkcja odbioru programów radiowych w formie cyfrowej)
- Lakier Szary Quartz Metalizowany
Kilometrówka
Ile przejechaliśmy? 850 km
Tagi: 1.4 tsi , 150 KM , 2017 , 4x4 , benzyna , film , kodiaq , kodiaq 2017 , kodiaq test , manual , skoda , skoda kodiaq , skoda kodiaq 1.4 tsi , skoda kodiaq 4x4 , skoda kodiaq opinia , skoda kodiaq prezentacja , skoda kodiaq recenzja , skoda kodiaq test , skoda kodiaq wideo , skoda polska , skoda-test , suv , Test , TSI , wideo