MENU

Škoda Kodiaq 1.4 TSI ACT 150 KM 4×4 Style...

Land Rover Discovery 2.0 SD4 HSE – w stronę...

26 grudnia 2017 Testy, Wideo Autor:

Nissan Micra 0.9 IG-T 90 KM Tekna – test

Cztery poprzednie generacje Nissana Micry prezentowały wyjątkowo różne oblicza – od konserwatywnych, ułożonych aut, po dziwolągi – patrz: Micra MK3. Choć stylistyka przekształcała się nieustannie, to jedna rzecz pozostawała niezmienna – mały Nissan wciąż był bardzo popularnym autem. Na rynku powitaliśmy piątą generację modelu – znów wyglądającą zupełnie inaczej od poprzednika. Czy i tutaj możemy liczyć na rynkowy sukces?

Piąta odsłona Micry całymi garściami czerpie z innego bestsellera – Renault Clio. Mimo, że mały Nissan prezentuje zupełnie inny styl i na pierwszy rzut oka trudno znaleźć jakiekolwiek powiązania, to jednak technologicznie jest bliźniaczy do francuskiej konstrukcji. Dobrze znany silnik o pojemności 0,9 litra, interesujący design i odrobina japońskiej inżynierii. O tym, czy w nowym Nissanie Micra możemy szukać pretendenta do sprzedażowych sukcesów, opowie Wam Janek.

 


Nissan-Micra-06 Nissan-Micra-09 Nissan-Micra-02 Nissan-Micra-14 Nissan-Micra-15 Nissan-Micra-19 Nissan-Micra-22 Nissan-Micra-16 Nissan-Micra-01 Nissan-Micra-05 Nissan-Micra-25 Nissan-Micra-24 Nissan-Micra-03 Nissan-Micra-17 Nissan-Micra-04 Nissan-Micra-10 Nissan-Micra-12 Nissan-Micra-11 Nissan-Micra-39 Nissan-Micra-40 Nissan-Micra-37 Nissan-Micra-35 Nissan-Micra-38 Nissan-Micra-32 Nissan-Micra-28 Nissan-Micra-26 Nissan-Micra-27 Nissan-Micra-29 Nissan-Micra-34 Nissan-Micra-30 Nissan-Micra-31 Nissan-Micra-33


Technikalia

Serce:IG-T 90 - benzynowy, turbodoładowany
Skrzynia biegów:manualna, 5-biegowa
Napęd:na przednie koła
Liczba i układ cylindrów:3, rzędowy
Pojemność:898 cm3
Moc:90 KM (66 kW) przy 5500 obr./min
Moment obrotowy:140 Nm przy 2250 obr./min
Prędkość maksymalna:175 km/h
Sprint 0-100km/h12,1 s
Spalanie (dane producenta):
5,6 / 3,7 / 4,4 l/100 km
Miasto / trasa / średnie
Wydychanie CO299 g/km
Hamulce (przód/tył)tarczowe wentylowane/bębnowe
Struktura zawieszenia (przód/tył)kolumny McPhersona/belka skrętna
Rozmiar opon205/45 R17
Gwarancjamechaniczna: 3 lata/100 000 km; perforacyjna: 12 lat; na lakier: 3 lata

Jak duże?

Długi?3999 mm
Szeroki?1743 mm
Wysoki?1455 mm
Rozstaw osi:2525 mm
Ile drzwi?5
Ile miejsc?5
Ciężki?1053 kg
Ładowność:477 kg
Bagażnik:300 l
Średnica zawracania:10,3 m
Pojemność baku:41 l

A ile to kosztuje?

Cena bazowa:45 990 PLN (Visia 1.0 71 KM 5 MT)
Cena testowanej wersji:61 990 PLN
Cena testowanego egzemplarza:72 240 PLN

 

Co dostajemy w bazowej wersji?

Zewnątrz
- 15'' felgi stalowe
- Lusterka zewnętrzne: nielakierowane (czarne) + regulowane elektrycznie
- Przednie klamki zewnętrzne nielakierowane (czarne)
- Tylne klamki zewnętrzne schowane w słupku C
- Światła przednie halogenowe z manualną regulacją zasięgu
- Światła do jazdy dziennej w technologii LED
- Tylny spojler dachowy
- Wycieraczka szyby tylnej z dwoma trybami pracy

Wewnątrz
- Tapicerka materiałowa w kolorze czarnym
- Górna część deski rozdzielczej pokryta miękkim materiałem
- Panele wewnętrzne drzwi przednich częściowo pokryte materiałem
- Elektrycznie regulowane szyby przednie
- Kolumna kierownicy z regulacją w dwóch płaszczyznach
- Osłony przeciwsłoneczne z podświetlanym lusterkiem dla kierowcy i pasażera
- Zamykany schowek w desce rozdzielczej
- Uchwyt na napoje (z przodu x2, z tyłu x1)
- Fotel kierowcy regulowany na wysokość
- Zagłówki z regulacją wysokości
- 12V gniazdo zasilania
- Tylne zagłówki x2
- Dzielone, składane oparcie kanapy tylnej (w stosunku 60/40)
- Punkty zaczepu ISOFIX na tylnej kanapie (x2)
- Punkty zaczepu ISOFIX na przednim fotelu pasażera

Bezpieczeństwo i prowadzenie
- ESP + ABS + asystent hamowania
- 6 poduszek powietrznych (przednie, boczne i kurtynowe); wyłącznik poduszki powietrznej po stronie pasażera
- Wskaźnik momentu zmiany biegu
- Automatyczny hamulec awaryjny
- System kontroli ciśnienia w oponach
- Sygnalizator braku zapięcia pasów bezpieczeństwa (przednich i tylnych)
- System wspomagania ruszania pod górę
- Ogranicznik prędkości
- Immobilizer
- Czujnik zmierzchu
- Zestaw naprawczy opon

Elektronika i bajery
- Komputer pokładowy
- Wskaźnik temperatury zewnętrznej
- Centralny zamek sterowany pilotem

Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?

Zewnątrz
- 17" felgi ze stopów metali lekkich
- Lusterka zewnętrzne: w kolorze nadwozia + elektrycznie regulowane + składane + podgrzewane + kierunkowskazy LED
- Przednie klamki zewnętrzne w kolorze nadwozia
- Przednie lampy przeciwmgłowe
- Przyciemniane szyby

Wewnątrz
- Tapicerka materiałowa foteli czarna z elementami szarymi TEKNA
- Klimatyzacja automatyczna
- Klamki wewnętrzne chromowane
- Satynowe nakładki dźwigni zmiany biegów, elementów na kierownicy, otworów wentylacyjnych
- Gałka dźwigni zmiany biegów ze srebrnymi elementami
- Gałka dźwigni zmiany biegów pokryta skórą
- Dźwignia hamulca ręcznego pokryta skórą
- Panel deski rozdzielczej oraz obicia osłony na kolana przy dźwigni zmiany biegów częściowo pokryte skórą ekologiczną
- Kierownica pokryta skórą ze srebrnymi elementami
- Podświetlenie LED schowka w konsoli centralnej
- Tylne zagłówki x3
- Sterowanie systemem audio w kole kierownicy

Bezpieczeństwo i prowadzenie
- Tempomat
- Czujnik deszczu
- Tylna kamera ułatwiająca parkowanie + czujniki parkowania z tyłu

Elektronika i bajery
- Komputer pokładowy z 5" ekranem TFT
- NISSANCONNECT: Gniazdo USB z możliwością podłączenia urządzenia typu iPod, Odtwarzacz CD, Bluetooth (telefon + muzyka), AUX-In, 7" ekran dotykowy (multi-touch), Wbudowany system nawigacji (mapy na karcie SD) / darmowa aktualizacja na 3 lata w ramach programu MapCare®
- System audio BOSE PERSONAL®: 4 głośniki przednie BOSE®, 2 dedykowane głośniki BOSE® w zagłówku fotela kierowcy, cyfrowy wzmacniacz BOSE®
- System inteligentnego kluczyka + przycisk Start/Stop

Wyposażenie dodatkowe egzemplarza
- Skórzana tapicerka
- Pakiet stylizacji - Bordowy Premium
- Dojazdowe koło zapasowe
- Lakier biały perłowy

Kilometrówka

Ile przejechaliśmy?853 km

Zobacz również:

Tagi: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Jeżeli chcesz posiedzieć na naszej stronie, niestety musisz zaakceptować nasze ciastka... Więcej info

Prawa EU wymagają od nas poproszenia żebyście akceptowali nasze ciastka... nie chcemy wam oddawać naszych ciastek, bo je bardzo lubimy. I są bardzo smaczne. Ale jak was nie poprosimy o ich akceptację, to jakiś student prawa znajdzie naszą stronę i potem nas wydoi na hajs za brak tej informacji...

Zamknij