Cztery poprzednie generacje Nissana Micry prezentowały wyjątkowo różne oblicza – od konserwatywnych, ułożonych aut, po dziwolągi – patrz: Micra MK3. Choć stylistyka przekształcała się nieustannie, to jedna rzecz pozostawała niezmienna – mały Nissan wciąż był bardzo popularnym autem. Na rynku powitaliśmy piątą generację modelu – znów wyglądającą zupełnie inaczej od poprzednika. Czy i tutaj możemy liczyć na rynkowy sukces?
Piąta odsłona Micry całymi garściami czerpie z innego bestsellera – Renault Clio. Mimo, że mały Nissan prezentuje zupełnie inny styl i na pierwszy rzut oka trudno znaleźć jakiekolwiek powiązania, to jednak technologicznie jest bliźniaczy do francuskiej konstrukcji. Dobrze znany silnik o pojemności 0,9 litra, interesujący design i odrobina japońskiej inżynierii. O tym, czy w nowym Nissanie Micra możemy szukać pretendenta do sprzedażowych sukcesów, opowie Wam Janek.
Technikalia
Serce: | IG-T 90 - benzynowy, turbodoładowany |
Skrzynia biegów: | manualna, 5-biegowa |
Napęd: | na przednie koła |
Liczba i układ cylindrów: | 3, rzędowy |
Pojemność: | 898 cm3 |
Moc: | 90 KM (66 kW) przy 5500 obr./min |
Moment obrotowy: | 140 Nm przy 2250 obr./min |
Prędkość maksymalna: | 175 km/h |
Sprint 0-100km/h | 12,1 s |
Spalanie (dane producenta): | 5,6 / 3,7 / 4,4 l/100 km Miasto / trasa / średnie |
Wydychanie CO2 | 99 g/km |
Hamulce (przód/tył) | tarczowe wentylowane/bębnowe |
Struktura zawieszenia (przód/tył) | kolumny McPhersona/belka skrętna |
Rozmiar opon | 205/45 R17 |
Gwarancja | mechaniczna: 3 lata/100 000 km; perforacyjna: 12 lat; na lakier: 3 lata |
Jak duże?
Długi? | 3999 mm |
Szeroki? | 1743 mm |
Wysoki? | 1455 mm |
Rozstaw osi: | 2525 mm |
Ile drzwi? | 5 |
Ile miejsc? | 5 |
Ciężki? | 1053 kg |
Ładowność: | 477 kg |
Bagażnik: | 300 l |
Średnica zawracania: | 10,3 m |
Pojemność baku: | 41 l |
A ile to kosztuje?
Cena bazowa: | 45 990 PLN (Visia 1.0 71 KM 5 MT) |
Cena testowanej wersji: | 61 990 PLN |
Cena testowanego egzemplarza: | 72 240 PLN |
Co dostajemy w bazowej wersji?
- Lusterka zewnętrzne: nielakierowane (czarne) + regulowane elektrycznie - Przednie klamki zewnętrzne nielakierowane (czarne) - Tylne klamki zewnętrzne schowane w słupku C - Światła przednie halogenowe z manualną regulacją zasięgu - Światła do jazdy dziennej w technologii LED - Tylny spojler dachowy - Wycieraczka szyby tylnej z dwoma trybami pracy | - Górna część deski rozdzielczej pokryta miękkim materiałem - Panele wewnętrzne drzwi przednich częściowo pokryte materiałem - Elektrycznie regulowane szyby przednie - Kolumna kierownicy z regulacją w dwóch płaszczyznach - Osłony przeciwsłoneczne z podświetlanym lusterkiem dla kierowcy i pasażera - Zamykany schowek w desce rozdzielczej - Uchwyt na napoje (z przodu x2, z tyłu x1) - Fotel kierowcy regulowany na wysokość - Zagłówki z regulacją wysokości - 12V gniazdo zasilania - Tylne zagłówki x2 - Dzielone, składane oparcie kanapy tylnej (w stosunku 60/40) - Punkty zaczepu ISOFIX na tylnej kanapie (x2) - Punkty zaczepu ISOFIX na przednim fotelu pasażera | - 6 poduszek powietrznych (przednie, boczne i kurtynowe); wyłącznik poduszki powietrznej po stronie pasażera - Wskaźnik momentu zmiany biegu - Automatyczny hamulec awaryjny - System kontroli ciśnienia w oponach - Sygnalizator braku zapięcia pasów bezpieczeństwa (przednich i tylnych) - System wspomagania ruszania pod górę - Ogranicznik prędkości - Immobilizer - Czujnik zmierzchu - Zestaw naprawczy opon |
- Wskaźnik temperatury zewnętrznej - Centralny zamek sterowany pilotem |
Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?
- Lusterka zewnętrzne: w kolorze nadwozia + elektrycznie regulowane + składane + podgrzewane + kierunkowskazy LED - Przednie klamki zewnętrzne w kolorze nadwozia - Przednie lampy przeciwmgłowe - Przyciemniane szyby | - Klimatyzacja automatyczna - Klamki wewnętrzne chromowane - Satynowe nakładki dźwigni zmiany biegów, elementów na kierownicy, otworów wentylacyjnych - Gałka dźwigni zmiany biegów ze srebrnymi elementami - Gałka dźwigni zmiany biegów pokryta skórą - Dźwignia hamulca ręcznego pokryta skórą - Panel deski rozdzielczej oraz obicia osłony na kolana przy dźwigni zmiany biegów częściowo pokryte skórą ekologiczną - Kierownica pokryta skórą ze srebrnymi elementami - Podświetlenie LED schowka w konsoli centralnej - Tylne zagłówki x3 - Sterowanie systemem audio w kole kierownicy | - Czujnik deszczu - Tylna kamera ułatwiająca parkowanie + czujniki parkowania z tyłu |
- NISSANCONNECT: Gniazdo USB z możliwością podłączenia urządzenia typu iPod, Odtwarzacz CD, Bluetooth (telefon + muzyka), AUX-In, 7" ekran dotykowy (multi-touch), Wbudowany system nawigacji (mapy na karcie SD) / darmowa aktualizacja na 3 lata w ramach programu MapCare® - System audio BOSE PERSONAL®: 4 głośniki przednie BOSE®, 2 dedykowane głośniki BOSE® w zagłówku fotela kierowcy, cyfrowy wzmacniacz BOSE® - System inteligentnego kluczyka + przycisk Start/Stop | - Pakiet stylizacji - Bordowy Premium - Dojazdowe koło zapasowe - Lakier biały perłowy |
Kilometrówka
Ile przejechaliśmy? | 853 km |
Tagi: 0.9, 0.9 90 KM, 0.9 dig-t, 0.9 tce, clio, film, galeria, micra, micra 0.9, micra k14, Nissan, nissan, nissan micra, nissan micra jazda próbna, nissan micra opinia, nissan micra prezentacja, nissan micra recenzja, nissan micra test, nissan micra test pl, nissan micra V, nissan polska, nowy nissan micra, tekna, Test, wideo