Project Automotive

jeździmy samochodami

Testy Wideo

Renault Espace dCi 190 EDC Initiale Paris – test

Renault Espace – z jednej strony van, z drugiej strony crossover? Specyficzne połączenie, niegdyś dostępne z silnikiem pochodzącym z Alpine A110, teraz jedynie z dwulitrowym motorem wysokoprężnym.

W zeszłym roku model ten przeszedł facelifting – poprawiono parę kwestii, jednak nadal jest to propozycja wyróżniająca się na ulicy. Ekstrawagancki design robi swoje, mimo że w tej cenie można kupić lepsze samochody… o wszystkich zmianach na rok modelowy 2021 opowie Wam w teście Marcin.

 



Technikalia

Serce:dCi 190 FAP - wysokoprężny, turbodoładowany
Skrzynia biegów:EDC - 6-stopniowa, automatyczna, dwusprzęgłowa
Napęd:na przednie koła
Liczba i układ cylindrów:4, rzędowy
Pojemność:1997 cm3
Moc:190 KM (140 kW) przy 3500 obr./min
Moment obrotowy:400 Nm przy 1750 obr./min
Prędkość maksymalna:215 km/h
Sprint 0-100km/h (dane producenta):
10,6 s
Spalanie (dane producenta):5,3 l/100 km
Cykl mieszany
Wydychanie CO2139 g/km
Hamulce (przód/tył)tarczowe wentylowane/tarczowe
Struktura zawieszenia (przód/tył)kolumny McPhersona/wielowachaczowe z osią skrętną
Rozmiar opon245/40 R19
Gwarancjamechaniczna: 2 lata; na lakier: 3 lata; perforacyjna: 12 lat

Jak duże?

Długi?4859 mm
Szeroki?1914 mm
Wysoki?1681 mm
Rozstaw osi:2884 mm
Ile drzwi?4
Ile miejsc?5
Ciężki?1770 kg
Ładowność:552 kg
Bagażnik:785 l
Średnica zawracania:12,4 m
Pojemność zbiornika paliwa:62 l

A ile to kosztuje?

Cena bazowa:179 900 PLN (ZEN dCi 190 EDC)
Cena testowanej wersji:203 900 PLN (Initiale Paris dCi 190 EDC)
Cena testowanego egzemplarza:207 300 PLN

Kilometrówka

Ile przejechaliśmy?634 km

Dawniej chciał być kolejarzem, ale że na kolei strajkowano, a w pociągach śmierdziało, przerzucił się na motoryzację. Wielbiciel brzmienia klasycznych V12tek, wysokoobrotowych V8mek, oraz pieczonej pizzy.