Jeśli chcesz poważnie liczyć się na rynku, to nie wypada, byś nie miał w swojej ofercie paru SUVów. Takich aut jest już zresztą tyle, że kolejne modele nie robią na nikim wrażenia i wydaje się, że takie samochody jak Ford Kuga nie są w stanie niczym się wyróżnić. Czy na pewno?
Przedstawiciel Forda w tym segmencie jest już z nami od dłuższego czasu, co pozwoliło mu ugruntować sobie stabilną pozycję na rynku, choć trudno powiedzieć, by Kuga nadawała ton tej zaciętej rywalizacji. Na pierwszy rzut oka bowiem nie jest to najbardziej oryginalna propozycja. Co skrywa w sobie to auto? Argumentów przemawiających za nowym wcieleniem kompaktowego SUVa Forda poszukał dla Was Maciek.
Technikalia
Serce: | 2.0 TDCi - wysokoprężny, turbodoładowany |
Skrzynia biegów: | manualna, 6-biegowa |
Napęd: | na cztery koła |
Liczba i układ cylindrów: | 4, rzędowy |
Pojemność: | 1997 cm3 |
Moc: | 150 KM (110 kW) przy 3500 obr./min |
Moment obrotowy: | 370 Nm przy 2000 obr./min |
Prędkość maksymalna: | 192 km/h |
Sprint 0-100km/h | 9,9 s |
Spalanie (dane producenta): | 6,0 / 4,7 / 5,2 l/100 km Miasto / trasa / średnie |
Wydychanie CO2 | 135 g/km |
Hamulce (przód/tył) | tarczowe wentylowane/tarczowe |
Struktura zawieszenia (przód/tył) | kolumny McPhersona/wielowahaczowe |
Rozmiar opon | 235/50 R18 |
Gwarancja | mechaniczna: 2 lata; na lakier: 2 lata; perforacyjna: 12 lat |
Jak duże?
Długi? | 4524 mm |
Szeroki? | 1838 mm |
Wysoki? | 1689 mm |
Rozstaw osi: | 2690 mm |
Ile drzwi? | 5 |
Ile miejsc? | 5 |
Ciężki? | 1702 kg |
Ładowność: | 548 kg |
Bagażnik: | 456 l |
Średnica zawracania: | 11,1 m |
Pojemność baku: | 60 l |
A ile to kosztuje?
Cena bazowa: | 93 950 PLN (Trend 1.5 EcoBoost 120 KM M6) |
Cena testowanej wersji: | 127 720 PLN |
Cena testowanego egzemplarza: | 163 230 PLN |
Co dostajemy w bazowej wersji?
- Elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne - Reflektory - halogenowe ze światłami do jazdy dziennej - Spryskiwacze reflektorów - Przednie światła przeciwmgielne - Szyby boczne - obramowanie w kolorze aluminium - Górna krata wlotu powietrza - lakierowana w kolorze srebrnym - Dolna krata wlotu powietrza - w kolorze czarnym | - Elektrycznie sterowane szyby przednich i tylnych drzwi - Przednie fotele - podgrzewane, z regulacją temperatury - Podgrzewana przednia szyba (Quickclear) - Przycisk rozrusznika - Ford Power - System ISOFIX - Kolumna kierownicy - z regulacją pochylenia i odległości - Kierownica - wykończona skórą - Uchwyt dźwigni zmiany biegów - z tworzywa poliuretanowego z czarną wstawką i aluminiowym pierścieniem - Konsola centralna - standardowa, z otwartym schowkiem - Oświetlenie wnętrza - lampki włączane otwarciem drzwi; lampki sufitowe LED z przodu i z tyłu ze ściemniaczem i opóźnionym wyłączaniem, lampki do czytania map z przodu i z tyłu oraz regulacja jasności podświetlenia zegarów - Oświetlenie wnętrza - oświetlenie wnęk na nogi z przodu - Gniazdko 12V - na konsoli centralnej - Wycieraczki przedniej szyby - o zmiennej prędkości, z przerywaczem pracy, elektrycznie sterowane spryskiwacze - Dywaniki podłogowe - z przodu - Gniazdko 12V - w bagażniku - Zaczepy w bagażniku do mocowania bagażu - Roleta zasłaniająca przestrzeń bagażową - mocowana za 2. rzędem siedzeń - Fotel kierowcy - ręczna regulacja położenia w 6. kierunkach - Fotel pasażera - ręczna regulacja położenia w 4. kierunkach - Przednie fotele - kieszenie na mapy z tyłu oparć - Tylna kanapa - składana, dzielona w proporcji 60:40 z regulacją pochylenia oparć | - Elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy (ESC) z układem poprawiającym stabliność na zakrętach (TVC) - Układ ułatwiający ruszanie na wzniesieniach (HSA) - Poduszki powietrzne z przodu czołowe i boczne, kurtyny powietrzne, chroniące pasażerów przednich i tylnych siedzeń oraz poduszka kolanowa kierowcy - System monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS) - Tempomat - zawiera układ regulowanego ograniczania prędkości (ASLD) - Światła awaryjnego hamowania - Układ kierowniczy ze wspomaganiem elektrycznym (EPAS) |
- Ford MyKey® - Radioodtwarzacz CD/MP3, 6 głośników (ICFAB) - Inteligentny System Bezpieczeństwa (IPS) - System zarządzania energią - inteligentne ładowanie akumulatora |
Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?
- Reflektory - halogenowe ze światłami do jazdy dziennej LED - Reflektory automatyczne - Szyby boczne - obramowanie w kolorze aluminium | - Tapicerka częściowo skórzana Groove (ciemna) (0GF) - Ręczna regulacja podparcia odcinka lędźwiowego fotela kierowcy i pasażera - Podłokietnik na środku tylnej kanapy - Uchwyt dźwigni zmiany biegów wykończony skórą - Konsola centralna Premium - Oświetlenie wnętrza diodami LED z elementami nastrojowego oświetlenia (w wybranym kolorze z 7. dostępnych) - Lusterko wsteczne automatycznie ściemniające się - Automatycznie sterowane wycieraczki z czujnikiem deszczu - Dywaniki podłogowe - z przodu i z tyłu, welurowe - Nakładki na progi przednich drzwi z emblematem 'Kuga' | - Ford KeyFree |
- Lusterka boczne składane elektrycznie - Kierownica podgrzewana - Active City Stop - 18” obręcze kół ze stopów lekkich - Kamera ułatwiająca parkowanie tyłem - Tylny spojler - Czujniki parkowania z tyłu - Drzwi bagażnika zamykane/ otwierane el. i bezdotykowo - Active Park Assist - System nawigacji satelitarnej CD/SD z Ford SYNC 3 - Reflektory biksenonowe adaptacyjne - Lane Keeping Alert - Adaptive Cruise Control (ACC) - Pakiet Family - Pakiet Design - Pakiet Design 3 - Pakiet Memory - kolor Green Instinct (lakier metalizowany) |
Kilometrówka
Ile przejechaliśmy? | 1645 km |
Tagi: 2.0 tdci, 2.0 tdci 150 km, 2017, 2017 ford kuga, awd, diesel, film, Ford, ford, ford kuga, ford kuga prezentacja, ford kuga recenzja, ford kuga test, ford polska, galeria, kuga, kuga 2.0 tdci, kuga 2017, kuga opinia, kuga review, kuga test pl, kuga wideo, kuga zdjęcia, nowa kuga, suv, Test, titanium, wideo