Cztery poprzednie generacje Nissana Micry prezentowały wyjątkowo różne oblicza – od konserwatywnych, ułożonych aut, po dziwolągi – patrz: Micra MK3. Choć stylistyka przekształcała się nieustannie, to jedna rzecz pozostawała niezmienna – mały Nissan wciąż był bardzo popularnym autem. Na rynku powitaliśmy piątą generację modelu – znów wyglądającą zupełnie inaczej od poprzednika. Czy i tutaj możemy liczyć na rynkowy sukces?
Piąta odsłona Micry całymi garściami czerpie z innego bestsellera – Renault Clio. Mimo, że mały Nissan prezentuje zupełnie inny styl i na pierwszy rzut oka trudno znaleźć jakiekolwiek powiązania, to jednak technologicznie jest bliźniaczy do francuskiej konstrukcji. Dobrze znany silnik o pojemności 0,9 litra, interesujący design i odrobina japońskiej inżynierii. O tym, czy w nowym Nissanie Micra możemy szukać pretendenta do sprzedażowych sukcesów, opowie Wam Janek.
Technikalia
Serce: IG-T 90 - benzynowy, turbodoładowany
Skrzynia biegów: manualna, 5-biegowa
Napęd: na przednie koła
Liczba i układ cylindrów: 3, rzędowy
Pojemność: 898 cm3
Moc: 90 KM (66 kW) przy 5500 obr./min
Moment obrotowy: 140 Nm przy 2250 obr./min
Prędkość maksymalna: 175 km/h
Sprint 0-100km/h 12,1 s
Spalanie (dane producenta):
5,6 / 3,7 / 4,4 l/100 km
Miasto / trasa / średnie
Wydychanie CO2 99 g/km
Hamulce (przód/tył) tarczowe wentylowane/bębnowe
Struktura zawieszenia (przód/tył) kolumny McPhersona/belka skrętna
Rozmiar opon 205/45 R17
Gwarancja mechaniczna: 3 lata/100 000 km; perforacyjna: 12 lat; na lakier: 3 lata
Jak duże?
Długi? 3999 mm
Szeroki? 1743 mm
Wysoki? 1455 mm
Rozstaw osi: 2525 mm
Ile drzwi? 5
Ile miejsc? 5
Ciężki? 1053 kg
Ładowność: 477 kg
Bagażnik: 300 l
Średnica zawracania: 10,3 m
Pojemność baku: 41 l
A ile to kosztuje?
Cena bazowa: 45 990 PLN (Visia 1.0 71 KM 5 MT)
Cena testowanej wersji: 61 990 PLN
Cena testowanego egzemplarza: 72 240 PLN
Co dostajemy w bazowej wersji?
Zewnątrz
- 15'' felgi stalowe
- Lusterka zewnętrzne: nielakierowane (czarne) + regulowane elektrycznie
- Przednie klamki zewnętrzne nielakierowane (czarne)
- Tylne klamki zewnętrzne schowane w słupku C
- Światła przednie halogenowe z manualną regulacją zasięgu
- Światła do jazdy dziennej w technologii LED
- Tylny spojler dachowy
- Wycieraczka szyby tylnej z dwoma trybami pracy
Wewnątrz
- Tapicerka materiałowa w kolorze czarnym
- Górna część deski rozdzielczej pokryta miękkim materiałem
- Panele wewnętrzne drzwi przednich częściowo pokryte materiałem
- Elektrycznie regulowane szyby przednie
- Kolumna kierownicy z regulacją w dwóch płaszczyznach
- Osłony przeciwsłoneczne z podświetlanym lusterkiem dla kierowcy i pasażera
- Zamykany schowek w desce rozdzielczej
- Uchwyt na napoje (z przodu x2, z tyłu x1)
- Fotel kierowcy regulowany na wysokość
- Zagłówki z regulacją wysokości
- 12V gniazdo zasilania
- Tylne zagłówki x2
- Dzielone, składane oparcie kanapy tylnej (w stosunku 60/40)
- Punkty zaczepu ISOFIX na tylnej kanapie (x2)
- Punkty zaczepu ISOFIX na przednim fotelu pasażera
Bezpieczeństwo i prowadzenie
- ESP + ABS + asystent hamowania
- 6 poduszek powietrznych (przednie, boczne i kurtynowe); wyłącznik poduszki powietrznej po stronie pasażera
- Wskaźnik momentu zmiany biegu
- Automatyczny hamulec awaryjny
- System kontroli ciśnienia w oponach
- Sygnalizator braku zapięcia pasów bezpieczeństwa (przednich i tylnych)
- System wspomagania ruszania pod górę
- Ogranicznik prędkości
- Immobilizer
- Czujnik zmierzchu
- Zestaw naprawczy opon
Elektronika i bajery
- Komputer pokładowy
- Wskaźnik temperatury zewnętrznej
- Centralny zamek sterowany pilotem
Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?
Zewnątrz
- 17" felgi ze stopów metali lekkich
- Lusterka zewnętrzne: w kolorze nadwozia + elektrycznie regulowane + składane + podgrzewane + kierunkowskazy LED
- Przednie klamki zewnętrzne w kolorze nadwozia
- Przednie lampy przeciwmgłowe
- Przyciemniane szyby
Wewnątrz
- Tapicerka materiałowa foteli czarna z elementami szarymi TEKNA
- Klimatyzacja automatyczna
- Klamki wewnętrzne chromowane
- Satynowe nakładki dźwigni zmiany biegów, elementów na kierownicy, otworów wentylacyjnych
- Gałka dźwigni zmiany biegów ze srebrnymi elementami
- Gałka dźwigni zmiany biegów pokryta skórą
- Dźwignia hamulca ręcznego pokryta skórą
- Panel deski rozdzielczej oraz obicia osłony na kolana przy dźwigni zmiany biegów częściowo pokryte skórą ekologiczną
- Kierownica pokryta skórą ze srebrnymi elementami
- Podświetlenie LED schowka w konsoli centralnej
- Tylne zagłówki x3
- Sterowanie systemem audio w kole kierownicy
Bezpieczeństwo i prowadzenie
- Tempomat
- Czujnik deszczu
- Tylna kamera ułatwiająca parkowanie + czujniki parkowania z tyłu
Elektronika i bajery
- Komputer pokładowy z 5" ekranem TFT
- NISSANCONNECT: Gniazdo USB z możliwością podłączenia urządzenia typu iPod, Odtwarzacz CD, Bluetooth (telefon + muzyka), AUX-In, 7" ekran dotykowy (multi-touch), Wbudowany system nawigacji (mapy na karcie SD) / darmowa aktualizacja na 3 lata w ramach programu MapCare®
- System audio BOSE PERSONAL®: 4 głośniki przednie BOSE®, 2 dedykowane głośniki BOSE® w zagłówku fotela kierowcy, cyfrowy wzmacniacz BOSE®
- System inteligentnego kluczyka + przycisk Start/Stop
Wyposażenie dodatkowe egzemplarza
- Skórzana tapicerka
- Pakiet stylizacji - Bordowy Premium
- Dojazdowe koło zapasowe
- Lakier biały perłowy
Kilometrówka
Ile przejechaliśmy? 853 km
Tagi: 0.9 , 0.9 90 KM , 0.9 dig-t , 0.9 tce , clio , film , galeria , micra , micra 0.9 , micra k14 , Nissan , nissan , nissan micra , nissan micra jazda próbna , nissan micra opinia , nissan micra prezentacja , nissan micra recenzja , nissan micra test , nissan micra test pl , nissan micra V , nissan polska , nowy nissan micra , tekna , Test , wideo