Najpierw było BMW X6, potem mniejsze X4 i nagle każda marka zachciała mieć w swoim portfolio coupe-SUVa. Póki co rękawicę Bawarczykom rzucił jedynie Mercedes – najpierw za pośrednictwem GLE Coupe, teraz poprzez GLC Coupe.
Z “klasycznym” wydaniem GLC mieliśmy już do czynienia. Teraz Marcin, wraz z dealerem Auto-Studio z Łodzi, na warsztat bierze jego bardziej stylową odmianę napędzaną dodatkowo silnikiem benzynowym.
Technikalia
Serce: | 250 - benzynowy, turbodoładowany |
Skrzynia biegów: | 9-biegowa, automatyczna 9G-TRONIC |
Napęd: | na wszystkie koła 4MATIC |
Liczba i układ cylindrów: | 4, rzędowy |
Pojemność: | 1991 cm3 |
Moc: | 211 KM (155 kW) przy 5500 obr/min |
Moment obrotowy: | 350 Nm przy 1200-1400 obr/min |
Do "setki": | 7,3 s |
Prędkość maksymalna: | 222 km/h |
Spalanie (dane producenta): Spalanie (nasza średnia): | 8,4 / 6,0 / 6,9 l /100 km 12 / 7,5 / 9 l / 100 km Miasto / trasa / średnie |
Wydychanie CO2 | 159 g/km |
Hamulce (przód/tył) | tarczowe wentylowane |
Struktura zawieszenia (przód/tył) | wielowahaczowe |
Rozmiar opon | 255/45 R20 |
Gwarancja | mechaniczna: 2 lata; na lakier: 3 lata; perforacyjna: 12 lat |
Jak duże?
Długi? | 4732 mm |
Szeroki? | 1890 mm |
Wysoki? | 1602 mm |
Rozstaw osi: | 2873 mm |
Ile drzwi? | 5 |
Ile miejsc? | 5 |
Ciężki? | 1785 kg |
Ładowność: | 645 kg |
Bagażnik: | 500 l (max. 1400 l) |
Średnica zawracania: | 11,8 m |
Pojemność baku: | 66 l |
A ile to kosztuje?
Cena bazowa testowanego egzemplarza: | 203 000 PLN |
Testowany egzemplarz: | 259 088 PLN |
Co dostajemy w bazowej wersji?
- Asystent świateł przednich - Automatyczne otwieranie pokrywy bagażnika - Wycieraczka przedniej szyby sterowana czujnikiem deszczu - Lusterka zewnętrzne podgrzewane i elek. regulowane | - EASY-PACK - elektrycznie sterowana tylna klapa - Elektrycznie regulowane przednie fotele - Elektrycznie sterowane szyby z funkcją one-touch - Siatka bagażowa z lewej strony przestrzeni ładunkowej - Zbiornik paliwa o zwiększonej pojemności (66l) - Mechaniczna regulacja kierownicy w pionie - Wielofunkcyjna, trójramienna kierownica obszyta skórą | - ADAPTIVE BRAKE z funkcją HOLD - Attention Assist - asystent wspomagania koncentracji - CPA - system zapobiegający kolizjom - Kamera cofania - Kurtyny powietrzne (WINDOWBAG) - Poduszka powietrzna chroniąca kolana |
- Komputer pokładowy z wyświetlaczem wielofunkcyjnym - Audio 20 CD - Bluetooth - Głośniki z systemem FrontBass® - KEYLESS-GO – starter |
Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?
- Pakiet lusterek (+ 2540 PLN) - Lakier Szarość selenitu metalik (+ 4403 PLN) - Obręcze kół AMG ze stopów metali lekkich, 20” (+ 4799 PLN) - Reflektory LED statyczne (+ 4883 PLN) - Szyby atermiczne z izolacją akustyczną (+ 677 PLN) | - Pakiet AMG – elementy wewnętrzne (+ 3952 PLN) - Dywaniki AMG - EASY-PACK - osłona przestrzeni bagażowej (+ 339 PLN) - Oświetlenie ambient (+ 1242 PLN) - Podgrzewane fotele przednie (+ 1835 PLN) | - PARKTRONIC z aktywnym asystentem parkowania (+ 4121 PLN) |
- Antena GPS - Garmin MAP PILOT (+ 2823 PLN) - Live Traffic Information - System dźwiękowy Burmester Surround (+ 4375 PLN) - Touchpad do sterowania systemem telemtycznym (+ 621 PLN) |
Tagi: 2016, 4matic, 9g tronic, coupe, glc, glc 250, glc coupe, mercedes, mercedes-benz, Mercedes-Benz, Test, wideo