Lexus dla wielu klientów jest synonimem słowa „alternatywa”. To określenie bardzo dobrze pasuje dla modelu IS, który od lat próbuje konkurować z niemieckimi propozycjami w klasie średniej. I coraz lepiej mu to wychodzi.
Alternatywą jest też zastosowany tutaj napęd hybrydowy. Tandem spalinowo-elektryczny ma być zastępstwem dla wszechobecnego u rywali silnika wysokoprężnego. Lexus interpretuje więc temat sedana segmentu premium po swojemu. Czy to wystarczy, by IS 300h stał się faworytem w walce z europejskimi konkurentami? Sprawdził to Wiktor w naszym nowym teście.
Technikalia
Serce: | 2.5 Hybrid - benzynowy wolnossący i elektryczny |
Skrzynia biegów: | automatyczna, bezstopniowa CVT |
Napęd: | na tylne koła |
Liczba cylindrów i układ cylindrów: | 4, rzędowy |
Pojemność: | 2494 cm3 |
Moc: | benzynowy: 181 KM (133 kW) przy 6000 obr./min, elektryczny: 143 KM (105 kW) razem: 223 KM (164 kW) |
Moment obrotowy: | benzyna: 221 Nm przy 4200-5400 obr./min elektryczny: 300 Nm |
Prędkość maksymalna: | 200 km/h |
Sprint 0-100km/h: | 8,4 s |
Spalanie (dane producenta): | 4,4 / 4,4 / 4,3 l/100 km Miasto / trasa / średnie |
Wydychanie CO2: | 99 g/km |
Hamulce (przód/tył): | tarczowe wentylowane |
Struktura zawieszenia (przód/tył): | podwójne wahacze/wielowahaczowe |
Rozmiar opon: | przód 225/40 R18; tył 255/35 R18 |
Gwarancja: | mechaniczna: 3 lata/100 tysięcy kilometrów; perforacyjna: 12 lat; na lakier: 3 lata. |
Jak duże?
Długi? | 4680 mm |
Szeroki? | 1810 mm |
Wysoki? | 1430 mm |
Rozstaw osi: | 2800 mm |
Ile drzwi? | 4 |
Ile miejsc? | 5 |
Ciężki? | 1720 kg |
Ładowność: | 425 kg |
Bagażnik: | 450 l |
Średnica zawracania: | 10,4 m |
Pojemność baku: | 66 l |
A ile to kosztuje?
Cena bazowa: | 162 900 PLN (IS 200t Elegance) |
Cena testowanej wersji: | 201 900 PLN |
Cena testowanego egzemplarza: | około 247 000 PLN |
Co dostajemy w bazowej wersji?
- Obręcze kół ze stopów lekkich 16”, 5 ramion, opony 205/55R16 - Przednie reflektory Bi-LED - Wysokociśnieniowe spryskiwacze reflektorów - Światła do jazdy dziennej LED - Światła tylne LED z funkcją sygnalizacji awaryjnego hamowania | - Skórzana gałka dźwigni zmiany biegów - Manualna regulacja przednich siedzeń (6 kierunków) - Szyby regulowane elektrycznie (przód + tył) - Tapicerka z tkaniny łączonej z materiałem Tahara - Elementy wykończenia wnętrza Black Meta - Konsola środkowa z podłokietnikiem przednim - Dywaniki (4 szt.) w kolorze wykładziny podłogowej - Standardowe nakładki progowe - Składane oparcia tylnej kanapy (podział 60:40) - Kanapa tylna z podłokietnikiem z dwoma uchwytami na kubek - Zegar analogowy na desce rozdzielczej | - Wspomaganie kierownicy uzależnione od prędkości jazdy (EPS) - Selektor trybów jazdy: 3 tryby (Eco, Normal, Sport) - System aktywnej kontroli dźwięku silnika - Tryb samochodu elektrycznego EV - Rozmrażacz wycieraczek szyby czołowej - Zestaw naprawczy do kół - Czujnik zmierzchu (tryb reflektorów AUTO) - System zapobiegający blokowaniu się kół podczas hamowania (ABS) - Systemy kontroli trakcji (TRC) - System rozdzielający siłę hamowania (EBD) - System wspomagania hamowania awaryjnego (BA) - System stabilizacji toru jazdy (VSC) - Zintegrowany system zarządzania dynamiką pojazdu (VDIM) - System ostrzegania o niskim ciśnieniu w oponach (TPMS) - System wspomagania ruszania na wzniesieniu (HAC3) z czujnikiem przechyłu - Aktywna pokrywa silnika (PUH) - Dwustopniowe poduszki powietrzne kierowcy i pasażera (przednie) - Poduszki powietrzne boczne w oparciach foteli przednich (TAP) - Boczne kurtyny powietrzne - Poduszki powietrzne chroniące kolana kierowcy i pasażera - Zaczepy do mocowania fotelika dziecięcego w systemie ISO FIX - Centralny zamek z podwójną blokadą |
- Sterowanie głosowe - Uruchamianie silnika za pomocą przycisku - Zaawansowany system audio Pioneer: radio AM/FM, odtwarzacz CD, 6 głośników - Wyświetlacz multimedialny 7’’ - Kontroler multimediów w formie pokrętła - Obsługa Bluetooth - Wejścia USB i AUX dla zewnętrznych urządzeń audio - Kolorowy wyświetlacz informacyjny na tablicy przyrządów |
Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?
samochodu - Obręcze kół ze stopów lekkich 18” F SPORT (przód 225/40R18; tył 255/35R18) - Zewnętrzny pakiet stylizacyjny F SPORT (przedni zderzak, emblematy wersji na nadkolach) - Przednie reflektory Full LED | - Sportowa skórzana gałka dźwigni zmiany biegów F SPORT - Elektryczna regulacja wysokości i wysunięcia kierownicy - Fotele sportowe F SPORT - Elektryczna regulacja przednich siedzeń (fotel kierowcy: 8 kierunków z pamięcią, fotel pasażera: 6 kierunków) - Fotel kierowcy z regulowanym podparciem lędźwiowym - Podgrzewane fotele przednie - Wentylowane fotele przednie - Lusterko wewnętrzne wsteczne elektrochromatyczne - Tapicerka skórzana F SPORT z perforacją - Elementy wykończenia wnętrza F SPORT Wedge Metal - Ekskluzywna konsola środkowa z podłokietnikiem przednim - Nakładki progowe F SPORT -Roleta szyby tylnej regulowana elektrycznie3 - Kolorowy zegar zespolony inspirowany tablicą przyrządów Lexusa LFA - Elektryczny szyberdach - Pakiet stylizacyjny F SPORT (aluminiowe nakładki pedałów, metaliczne wstawki, emblematy wersji) | - Aktywny tempomat (ACC) - Wycieraczki szyby czołowej sterowane czujnikiem deszczu - Kamera cofania z asystentem parkowania (obraz na wyświetlaczu centralnym) - Selektor trybów jazdy: 4 tryby (Eco, Normal, Sport S, Sport S+) - System automatycznych świateł drogowych (AHB) - System monitorowania „martwego pola” (BSM) z systemem ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu (RCTA) - Asystent utrzymywania pasa ruchu (LKA) - System ostrzegający o zmęczeniu kierowcy (SWAY) - Rozpoznawanie znaków drogowych (TSR) - System ochrony przedzderzeniowej (PCS) |
- Podgrzewanie kierownicy - System inteligentny kluczyk: otwieranie i uruchamianie pojazdu bez użycia klucza - System audio klasy premium Mark Levinson®: radio AM/FM z DAB, odtwarzacz CD/DVD, 15 głośników, antena w kształcie płetwy - System nawigacji GPS Lexus Premium Navigation z Connected Services, z mapami na dysku wymiennym - Wyświetlacz multimedialny 10,25’’ |
Kilometrówka
Ile przejechaliśmy? | 2900 km |
Tagi: 2017, f sport, hybrid, hybryda, is, is 300h, is300, is300h, Lexus, lexus, lexus is, lexus is 300h, lexus is 300h test, lexus is300h, lexus polska, opinia, premium, recenzja, Test, wideo