MENU
2017-kia-niro-wyroz

KIA Niro – hybryda oswojona

subaru-brz-2017-test-wyroz

Subaru BRZ 2.0i Sport+ 6AT (2017) – test

26 sierpnia 2017 Testy, Wideo Autor:

Lexus IS 300h F Sport – test

Lexus dla wielu klientów jest synonimem słowa „alternatywa”. To określenie bardzo dobrze pasuje dla modelu IS, który od lat próbuje konkurować z niemieckimi propozycjami w klasie średniej. I coraz lepiej mu to wychodzi.

Alternatywą jest też zastosowany tutaj napęd hybrydowy. Tandem spalinowo-elektryczny ma być zastępstwem dla wszechobecnego u rywali silnika wysokoprężnego. Lexus interpretuje więc temat sedana segmentu premium po swojemu. Czy to wystarczy, by IS 300h stał się faworytem w walce z europejskimi konkurentami? Sprawdził to Wiktor w naszym nowym teście.

 


2017-lexus-is300h-f-sport-test-4 2017-lexus-is300h-f-sport-test-29 2017-lexus-is300h-f-sport-test-20 2017-lexus-is300h-f-sport-test-55 2017-lexus-is300h-f-sport-test-12 2017-lexus-is300h-f-sport-test-17 2017-lexus-is300h-f-sport-test-19 2017-lexus-is300h-f-sport-test-26 2017-lexus-is300h-f-sport-test-21 2017-lexus-is300h-f-sport-test-28 2017-lexus-is300h-f-sport-test-3 2017-lexus-is300h-f-sport-test-2 2017-lexus-is300h-f-sport-test-7 2017-lexus-is300h-f-sport-test-8 2017-lexus-is300h-f-sport-test-15 2017-lexus-is300h-f-sport-test-14 2017-lexus-is300h-f-sport-test-56 2017-lexus-is300h-f-sport-test-9 2017-lexus-is300h-f-sport-test-40 2017-lexus-is300h-f-sport-test-30 2017-lexus-is300h-f-sport-test-38 2017-lexus-is300h-f-sport-test-39 2017-lexus-is300h-f-sport-test-41 2017-lexus-is300h-f-sport-test-43 2017-lexus-is300h-f-sport-test-32 2017-lexus-is300h-f-sport-test-37 2017-lexus-is300h-f-sport-test-31 2017-lexus-is300h-f-sport-test-33 2017-lexus-is300h-f-sport-test-36 2017-lexus-is300h-f-sport-test-35 2017-lexus-is300h-f-sport-test-34 2017-lexus-is300h-f-sport-test-42


Technikalia

Serce:2.5l - benzynowy + silnik elektryczny
Skrzynia biegów:automatyczna, bezstopniowa CVT
Napęd:na tylne koła
Liczba cylindrów i układ cylindrów:4, rzędowy
Pojemność:2494 cm3
Moc:benzynowy: 181 KM (133 kW) przy 6000 obr./min, elektryczny: 143 KM (105 kW)
razem: 223 KM (164 kW)
Moment obrotowy:benzyna: 221 Nm przy 4200-5400 obr./min
elektryczny: 300 Nm
Prędkość maksymalna:200 km/h
Sprint 0-100km/h:8,4 s
Spalanie (dane producenta):
4,4 / 4,4 / 4,3 l/100 km
Miasto / trasa / średnie
Wydychanie CO2:99 g/km
Hamulce (przód/tył):tarczowe wentylowane
Struktura zawieszenia (przód/tył):podwójne wahacze/wielowahaczowe
Rozmiar opon:przód 225/40 R18; tył 255/35 R18
Gwarancja:mechaniczna: 3 lata/100 tysięcy kilometrów; perforacyjna: 12 lat; na lakier: 3 lata.

Jak duże?

Długi?4680 mm
Szeroki?1810 mm
Wysoki?1430 mm
Rozstaw osi:2800 mm
Ile drzwi?4
Ile miejsc?5
Ciężki?1720 kg
Ładowność:425 kg
Bagażnik:450 l
Średnica zawracania:10,4 m
Pojemność baku:66 l

A ile to kosztuje?

Cena bazowa:162 900 PLN (IS 200t Elegance)
Cena testowanej wersji:201 900 PLN
Cena testowanego egzemplarza:około 247 000 PLN

 
 
 
 
 
 

Co dostajemy w bazowej wersji?

Zewnątrz
- Lusterka zewnętrzne elektrycznie składane i podgrzewane
- Obręcze kół ze stopów lekkich 16”, 5 ramion, opony 205/55R16
- Przednie reflektory Bi-LED
- Wysokociśnieniowe spryskiwacze reflektorów
- Światła do jazdy dziennej LED
- Światła tylne LED z funkcją sygnalizacji awaryjnego hamowania

Wewnątrz
- 3-ramienna, skórzana kierownica z łopatkami do zmiany biegów
- Skórzana gałka dźwigni zmiany biegów
- Manualna regulacja przednich siedzeń (6 kierunków)
- Szyby regulowane elektrycznie (przód + tył)
- Tapicerka z tkaniny łączonej z materiałem Tahara
- Elementy wykończenia wnętrza Black Meta
- Konsola środkowa z podłokietnikiem przednim
- Dywaniki (4 szt.) w kolorze wykładziny podłogowej
- Standardowe nakładki progowe
- Składane oparcia tylnej kanapy (podział 60:40)
- Kanapa tylna z podłokietnikiem z dwoma uchwytami na kubek
- Zegar analogowy na desce rozdzielczej

Bezpieczeństwo i prowadzenie
- Standardowe zawieszenie Comfort
- Wspomaganie kierownicy uzależnione od prędkości jazdy (EPS)
- Selektor trybów jazdy: 3 tryby (Eco, Normal, Sport)
- System aktywnej kontroli dźwięku silnika
- Tryb samochodu elektrycznego EV
- Rozmrażacz wycieraczek szyby czołowej
- Zestaw naprawczy do kół
- Czujnik zmierzchu (tryb reflektorów AUTO)
- System zapobiegający blokowaniu się kół podczas hamowania (ABS)
- Systemy kontroli trakcji (TRC)
- System rozdzielający siłę hamowania (EBD)
- System wspomagania hamowania awaryjnego (BA)
- System stabilizacji toru jazdy (VSC)
- Zintegrowany system zarządzania dynamiką pojazdu (VDIM)
- System ostrzegania o niskim ciśnieniu w oponach (TPMS)
- System wspomagania ruszania na wzniesieniu (HAC3) z czujnikiem przechyłu
- Aktywna pokrywa silnika (PUH)
- Dwustopniowe poduszki powietrzne kierowcy i pasażera (przednie)
- Poduszki powietrzne boczne w oparciach foteli przednich (TAP)
- Boczne kurtyny powietrzne
- Poduszki powietrzne chroniące kolana kierowcy i pasażera
- Zaczepy do mocowania fotelika dziecięcego w systemie ISO FIX
- Centralny zamek z podwójną blokadą

Elektronika i bajery
- Jednostrefowa automatyczna klimatyzacja
- Sterowanie głosowe
- Uruchamianie silnika za pomocą przycisku
- Zaawansowany system audio Pioneer: radio AM/FM, odtwarzacz CD, 6 głośników
- Wyświetlacz multimedialny 7’’
- Kontroler multimediów w formie pokrętła
- Obsługa Bluetooth
- Wejścia USB i AUX dla zewnętrznych urządzeń audio
- Kolorowy wyświetlacz informacyjny na tablicy przyrządów

Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?

Zewnątrz
- Elektrochromatyczne lusterka zewnętrzne, automatycznie składane z zamknięciem
samochodu

- Obręcze kół ze stopów lekkich 18” F SPORT (przód 225/40R18; tył 255/35R18)
- Zewnętrzny pakiet stylizacyjny F SPORT (przedni zderzak, emblematy wersji na
nadkolach)
- Przednie reflektory Full LED

Wewnątrz
- 3-ramienna, skórzana kierownica F SPORT z łopatkami do zmiany biegów
- Sportowa skórzana gałka dźwigni zmiany biegów F SPORT
- Elektryczna regulacja wysokości i wysunięcia kierownicy
- Fotele sportowe F SPORT
- Elektryczna regulacja przednich siedzeń (fotel kierowcy: 8 kierunków z pamięcią, fotel
pasażera: 6 kierunków)
- Fotel kierowcy z regulowanym podparciem lędźwiowym
- Podgrzewane fotele przednie
- Wentylowane fotele przednie
- Lusterko wewnętrzne wsteczne elektrochromatyczne
- Tapicerka skórzana F SPORT z perforacją
- Elementy wykończenia wnętrza F SPORT Wedge Metal
- Ekskluzywna konsola środkowa z podłokietnikiem przednim
- Nakładki progowe F SPORT
-Roleta szyby tylnej regulowana elektrycznie3
- Kolorowy zegar zespolony inspirowany tablicą przyrządów Lexusa LFA
- Elektryczny szyberdach
- Pakiet stylizacyjny F SPORT (aluminiowe nakładki pedałów, metaliczne wstawki,
emblematy wersji)

Bezpieczeństwo i prowadzenie
- Zawieszenie o sportowej charakterystyce F SPORT
- Aktywny tempomat (ACC)
- Wycieraczki szyby czołowej sterowane czujnikiem deszczu
- Kamera cofania z asystentem parkowania (obraz na wyświetlaczu centralnym)
- Selektor trybów jazdy: 4 tryby (Eco, Normal, Sport S, Sport S+)
- System automatycznych świateł drogowych (AHB)
- System monitorowania „martwego pola” (BSM) z systemem ostrzegania o ruchu
poprzecznym z tyłu pojazdu (RCTA)
- Asystent utrzymywania pasa ruchu (LKA)
- System ostrzegający o zmęczeniu kierowcy (SWAY)
- Rozpoznawanie znaków drogowych (TSR)
- System ochrony przedzderzeniowej (PCS)

Elektronika i bajery
- Dwustrefowa automatyczna klimatyzacja z systemem S-flow
- Podgrzewanie kierownicy
- System inteligentny kluczyk: otwieranie i uruchamianie pojazdu bez użycia klucza
- System audio klasy premium Mark Levinson®:
radio AM/FM z DAB, odtwarzacz CD/DVD, 15 głośników, antena w kształcie płetwy
- System nawigacji GPS Lexus Premium Navigation z Connected Services, z mapami na
dysku wymiennym
- Wyświetlacz multimedialny 10,25’’

Kilometrówka

Ile przejechaliśmy?2900 km

Zobacz również:

Tagi: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,