MENU

Kia Niro – hybryda oswojona

Subaru BRZ 2.0i Sport+ 6AT (2017) – test

26 sierpnia 2017 Testy, Wideo Autor:

Lexus IS 300h F Sport – test

Lexus dla wielu klientów jest synonimem słowa „alternatywa”. To określenie bardzo dobrze pasuje dla modelu IS, który od lat próbuje konkurować z niemieckimi propozycjami w klasie średniej. I coraz lepiej mu to wychodzi.

Alternatywą jest też zastosowany tutaj napęd hybrydowy. Tandem spalinowo-elektryczny ma być zastępstwem dla wszechobecnego u rywali silnika wysokoprężnego. Lexus interpretuje więc temat sedana segmentu premium po swojemu. Czy to wystarczy, by IS 300h stał się faworytem w walce z europejskimi konkurentami? Sprawdził to Wiktor w naszym nowym teście.

 


2017-lexus-is300h-f-sport-test-4 2017-lexus-is300h-f-sport-test-29 2017-lexus-is300h-f-sport-test-20 2017-lexus-is300h-f-sport-test-55 2017-lexus-is300h-f-sport-test-12 2017-lexus-is300h-f-sport-test-17 2017-lexus-is300h-f-sport-test-19 2017-lexus-is300h-f-sport-test-26 2017-lexus-is300h-f-sport-test-21 2017-lexus-is300h-f-sport-test-28 2017-lexus-is300h-f-sport-test-3 2017-lexus-is300h-f-sport-test-2 2017-lexus-is300h-f-sport-test-7 2017-lexus-is300h-f-sport-test-8 2017-lexus-is300h-f-sport-test-15 2017-lexus-is300h-f-sport-test-14 2017-lexus-is300h-f-sport-test-56 2017-lexus-is300h-f-sport-test-9 2017-lexus-is300h-f-sport-test-40 2017-lexus-is300h-f-sport-test-30 2017-lexus-is300h-f-sport-test-38 2017-lexus-is300h-f-sport-test-39 2017-lexus-is300h-f-sport-test-41 2017-lexus-is300h-f-sport-test-43 2017-lexus-is300h-f-sport-test-32 2017-lexus-is300h-f-sport-test-37 2017-lexus-is300h-f-sport-test-31 2017-lexus-is300h-f-sport-test-33 2017-lexus-is300h-f-sport-test-36 2017-lexus-is300h-f-sport-test-35 2017-lexus-is300h-f-sport-test-34 2017-lexus-is300h-f-sport-test-42


Technikalia

Serce:2.5 Hybrid - benzynowy wolnossący i elektryczny
Skrzynia biegów:automatyczna, bezstopniowa CVT
Napęd:na tylne koła
Liczba cylindrów i układ cylindrów:4, rzędowy
Pojemność:2494 cm3
Moc:benzynowy: 181 KM (133 kW) przy 6000 obr./min, elektryczny: 143 KM (105 kW)
razem: 223 KM (164 kW)
Moment obrotowy:benzyna: 221 Nm przy 4200-5400 obr./min
elektryczny: 300 Nm
Prędkość maksymalna:200 km/h
Sprint 0-100km/h:8,4 s
Spalanie (dane producenta):
4,4 / 4,4 / 4,3 l/100 km
Miasto / trasa / średnie
Wydychanie CO2:99 g/km
Hamulce (przód/tył):tarczowe wentylowane
Struktura zawieszenia (przód/tył):podwójne wahacze/wielowahaczowe
Rozmiar opon:przód 225/40 R18; tył 255/35 R18
Gwarancja:mechaniczna: 3 lata/100 tysięcy kilometrów; perforacyjna: 12 lat; na lakier: 3 lata.

Jak duże?

Długi?4680 mm
Szeroki?1810 mm
Wysoki?1430 mm
Rozstaw osi:2800 mm
Ile drzwi?4
Ile miejsc?5
Ciężki?1720 kg
Ładowność:425 kg
Bagażnik:450 l
Średnica zawracania:10,4 m
Pojemność baku:66 l

A ile to kosztuje?

Cena bazowa:162 900 PLN (IS 200t Elegance)
Cena testowanej wersji:201 900 PLN
Cena testowanego egzemplarza:około 247 000 PLN

 
 
 
 
 
 
 

Co dostajemy w bazowej wersji?

Zewnątrz
- Lusterka zewnętrzne elektrycznie składane i podgrzewane
- Obręcze kół ze stopów lekkich 16”, 5 ramion, opony 205/55R16
- Przednie reflektory Bi-LED
- Wysokociśnieniowe spryskiwacze reflektorów
- Światła do jazdy dziennej LED
- Światła tylne LED z funkcją sygnalizacji awaryjnego hamowania

Wewnątrz
- 3-ramienna, skórzana kierownica z łopatkami do zmiany biegów
- Skórzana gałka dźwigni zmiany biegów
- Manualna regulacja przednich siedzeń (6 kierunków)
- Szyby regulowane elektrycznie (przód + tył)
- Tapicerka z tkaniny łączonej z materiałem Tahara
- Elementy wykończenia wnętrza Black Meta
- Konsola środkowa z podłokietnikiem przednim
- Dywaniki (4 szt.) w kolorze wykładziny podłogowej
- Standardowe nakładki progowe
- Składane oparcia tylnej kanapy (podział 60:40)
- Kanapa tylna z podłokietnikiem z dwoma uchwytami na kubek
- Zegar analogowy na desce rozdzielczej

Bezpieczeństwo i prowadzenie
- Standardowe zawieszenie Comfort
- Wspomaganie kierownicy uzależnione od prędkości jazdy (EPS)
- Selektor trybów jazdy: 3 tryby (Eco, Normal, Sport)
- System aktywnej kontroli dźwięku silnika
- Tryb samochodu elektrycznego EV
- Rozmrażacz wycieraczek szyby czołowej
- Zestaw naprawczy do kół
- Czujnik zmierzchu (tryb reflektorów AUTO)
- System zapobiegający blokowaniu się kół podczas hamowania (ABS)
- Systemy kontroli trakcji (TRC)
- System rozdzielający siłę hamowania (EBD)
- System wspomagania hamowania awaryjnego (BA)
- System stabilizacji toru jazdy (VSC)
- Zintegrowany system zarządzania dynamiką pojazdu (VDIM)
- System ostrzegania o niskim ciśnieniu w oponach (TPMS)
- System wspomagania ruszania na wzniesieniu (HAC3) z czujnikiem przechyłu
- Aktywna pokrywa silnika (PUH)
- Dwustopniowe poduszki powietrzne kierowcy i pasażera (przednie)
- Poduszki powietrzne boczne w oparciach foteli przednich (TAP)
- Boczne kurtyny powietrzne
- Poduszki powietrzne chroniące kolana kierowcy i pasażera
- Zaczepy do mocowania fotelika dziecięcego w systemie ISO FIX
- Centralny zamek z podwójną blokadą

Elektronika i bajery
- Jednostrefowa automatyczna klimatyzacja
- Sterowanie głosowe
- Uruchamianie silnika za pomocą przycisku
- Zaawansowany system audio Pioneer: radio AM/FM, odtwarzacz CD, 6 głośników
- Wyświetlacz multimedialny 7’’
- Kontroler multimediów w formie pokrętła
- Obsługa Bluetooth
- Wejścia USB i AUX dla zewnętrznych urządzeń audio
- Kolorowy wyświetlacz informacyjny na tablicy przyrządów

Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?

Zewnątrz
- Elektrochromatyczne lusterka zewnętrzne, automatycznie składane z zamknięciem
samochodu

- Obręcze kół ze stopów lekkich 18” F SPORT (przód 225/40R18; tył 255/35R18)
- Zewnętrzny pakiet stylizacyjny F SPORT (przedni zderzak, emblematy wersji na
nadkolach)
- Przednie reflektory Full LED

Wewnątrz
- 3-ramienna, skórzana kierownica F SPORT z łopatkami do zmiany biegów
- Sportowa skórzana gałka dźwigni zmiany biegów F SPORT
- Elektryczna regulacja wysokości i wysunięcia kierownicy
- Fotele sportowe F SPORT
- Elektryczna regulacja przednich siedzeń (fotel kierowcy: 8 kierunków z pamięcią, fotel
pasażera: 6 kierunków)
- Fotel kierowcy z regulowanym podparciem lędźwiowym
- Podgrzewane fotele przednie
- Wentylowane fotele przednie
- Lusterko wewnętrzne wsteczne elektrochromatyczne
- Tapicerka skórzana F SPORT z perforacją
- Elementy wykończenia wnętrza F SPORT Wedge Metal
- Ekskluzywna konsola środkowa z podłokietnikiem przednim
- Nakładki progowe F SPORT
-Roleta szyby tylnej regulowana elektrycznie3
- Kolorowy zegar zespolony inspirowany tablicą przyrządów Lexusa LFA
- Elektryczny szyberdach
- Pakiet stylizacyjny F SPORT (aluminiowe nakładki pedałów, metaliczne wstawki,
emblematy wersji)

Bezpieczeństwo i prowadzenie
- Zawieszenie o sportowej charakterystyce F SPORT
- Aktywny tempomat (ACC)
- Wycieraczki szyby czołowej sterowane czujnikiem deszczu
- Kamera cofania z asystentem parkowania (obraz na wyświetlaczu centralnym)
- Selektor trybów jazdy: 4 tryby (Eco, Normal, Sport S, Sport S+)
- System automatycznych świateł drogowych (AHB)
- System monitorowania „martwego pola” (BSM) z systemem ostrzegania o ruchu
poprzecznym z tyłu pojazdu (RCTA)
- Asystent utrzymywania pasa ruchu (LKA)
- System ostrzegający o zmęczeniu kierowcy (SWAY)
- Rozpoznawanie znaków drogowych (TSR)
- System ochrony przedzderzeniowej (PCS)

Elektronika i bajery
- Dwustrefowa automatyczna klimatyzacja z systemem S-flow
- Podgrzewanie kierownicy
- System inteligentny kluczyk: otwieranie i uruchamianie pojazdu bez użycia klucza
- System audio klasy premium Mark Levinson®:
radio AM/FM z DAB, odtwarzacz CD/DVD, 15 głośników, antena w kształcie płetwy
- System nawigacji GPS Lexus Premium Navigation z Connected Services, z mapami na
dysku wymiennym
- Wyświetlacz multimedialny 10,25’’

Kilometrówka

Ile przejechaliśmy?2900 km

Zobacz również:

Tagi: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Jeżeli chcesz posiedzieć na naszej stronie, niestety musisz zaakceptować nasze ciastka... Więcej info

Prawa EU wymagają od nas poproszenia żebyście akceptowali nasze ciastka... nie chcemy wam oddawać naszych ciastek, bo je bardzo lubimy. I są bardzo smaczne. Ale jak was nie poprosimy o ich akceptację, to jakiś student prawa znajdzie naszą stronę i potem nas wydoi na hajs za brak tej informacji...

Zamknij