Project Automotive

jeździmy samochodami

Testy Wideo

Lexus NX 450h+ Prestige – test

Kontynuacja hitu – NX to najlepiej sprzedający się Lexus w Europie. Teraz dostępny w zupełnie nowej odsłonie – trochę większej, a także po raz pierwszy w historii marki oferowany jako hybryda typu plug-in.

Model 450h+ legitymuje się naprawdę pokaźną mocą oraz bardzo sensownym zasięgiem w trybie czysto elektrycznym. Japończycy zajęli się również tym, co było piętą achillesową, czyli multimediami. Jak to wszystko wypada? Na test zaprasza Maciek.

 



Technikalia

Serce:benzynowy, wolnossący + 2x motor elektryczny
Skrzynia biegów:e-CVT - bezstopniowa, automatyczna
Napęd:na cztery koła
Liczba i układ cylindrów:4, rzędowy
Pojemność:2487 cm3
Moc (systemowa):309 KM (227 kW)
Moment obrotowy:227 Nm przy 3200-3700 obr./min
Prędkość maksymalna:200 km/h
Sprint 0-100km/h6,3 s
Spalanie (dane producenta):
0,9-1,1 l/100 km
średnie
Wydychanie CO220-26 g/km
Hamulce (przód/tył)tarczowe wentylowane/tarczowe wentylowane
Struktura zawieszenia (przód/tył)kolumny McPhersona/wielowahaczowe
Rozmiar opon235/50 R20
Gwarancjamechaniczna: 3 lata/100 tysięcy km;
na lakier: 3 lata;
perforacyjna: 12 lat

Jak duże?

Długi?4660 mm
Szeroki?1865 mm
Wysoki?1660 mm
Rozstaw osi:2690 mm
Ile drzwi?5
Ile miejsc?5
Ciężki?1990-2050 kg
Ładowność:490-550 kg
Bagażnik:545 l
Średnica zawracania:11,6 m
Pojemność baku:55 l

A ile to kosztuje?

Cena bazowa:227 900 PLN (NX 350h)
Cena testowanej wersji:317 900 PLN
Cena testowanego egzemplarza:ok. 360 000 PLN

Kilometrówka

Ile przejechaliśmy?999 km

W życiu prowadził kilkaset aut... i ciągle mu mało.