Kontynuacja hitu – NX to najlepiej sprzedający się Lexus w Europie. Teraz dostępny w zupełnie nowej odsłonie – trochę większej, a także po raz pierwszy w historii marki oferowany jako hybryda typu plug-in.
Model 450h+ legitymuje się naprawdę pokaźną mocą oraz bardzo sensownym zasięgiem w trybie czysto elektrycznym. Japończycy zajęli się również tym, co było piętą achillesową, czyli multimediami. Jak to wszystko wypada? Na test zaprasza Maciek.
Technikalia
| Serce: | benzynowy, wolnossący + 2x motor elektryczny |
| Skrzynia biegów: | e-CVT - bezstopniowa, automatyczna |
| Napęd: | na cztery koła |
| Liczba i układ cylindrów: | 4, rzędowy |
| Pojemność: | 2487 cm3 |
| Moc (systemowa): | 309 KM (227 kW) |
| Moment obrotowy: | 227 Nm przy 3200-3700 obr./min |
| Prędkość maksymalna: | 200 km/h |
| Sprint 0-100km/h | 6,3 s |
| Spalanie (dane producenta): | 0,9-1,1 l/100 km średnie |
| Wydychanie CO2 | 20-26 g/km |
| Hamulce (przód/tył) | tarczowe wentylowane/tarczowe wentylowane |
| Struktura zawieszenia (przód/tył) | kolumny McPhersona/wielowahaczowe |
| Rozmiar opon | 235/50 R20 |
| Gwarancja | mechaniczna: 3 lata/100 tysięcy km; na lakier: 3 lata; perforacyjna: 12 lat |
Jak duże?
| Długi? | 4660 mm |
| Szeroki? | 1865 mm |
| Wysoki? | 1660 mm |
| Rozstaw osi: | 2690 mm |
| Ile drzwi? | 5 |
| Ile miejsc? | 5 |
| Ciężki? | 1990-2050 kg |
| Ładowność: | 490-550 kg |
| Bagażnik: | 545 l |
| Średnica zawracania: | 11,6 m |
| Pojemność baku: | 55 l |
A ile to kosztuje?
| Cena bazowa: | 227 900 PLN (NX 350h) |
| Cena testowanej wersji: | 317 900 PLN |
| Cena testowanego egzemplarza: | ok. 360 000 PLN |
Kilometrówka
| Ile przejechaliśmy? | 999 km |




























