MENU

Suzuki Ignis 1.2 DualJet 4WD Elegance – test

Mitsubishi Eclipse Cross 1.5T MIVEC 163 KM 4WD CVT...

26 listopada 2018 Testy, Versus, Wideo Autor:

Infiniti Q30 | Lexus CT 200h – versus

Sposobów na kompakta segmentu premium jest mnóstwo i już prawie każdy producent o większych aspiracjach ma swojego przedstawiciela w tej klasie, zazwyczaj będącego najmniejszym modelem w gamie. Jest w czym wybierać, ale dość łatwo wyróżnić cechę, która łączy wszystkie te auta – dążenie do oryginalności.

Gdy więc mamy odpowiednie zasoby w portfelu i chcemy wyróżnić się z tłumu, niekoniecznie powinniśmy zawędrować do salonów niemieckich marek. Owszem, trójca Audi, BMW i Mercedes ma już w ofercie po kilka interpretacji modelu kompaktowego, ale to opcja aż nadto oczywista. Alternatywa? Daleki wschód. Japończycy bowiem też śmiało poczynają sobie w tych rynkowych rewirach i nie chcą odpuszczać kolejnych szans na zwiększenie sprzedaży. Tyle, że nawet oni podchodzą do tematu w mocno zróżnicowany sposób.

Podobieństwa Infiniti Q30 i Lexusa CT 200h kończą się na rodowodzie i bliskim powiązaniu z innymi modelami – odpowiednio – Mercedesem GLA i… Toyotą Auris. Oznacza to, że z jednej strony mamy do czynienia z mocno niemieckim charakterem ukrytym w nadwozie romansujące z modą na crossovery, a z drugiej dobrze sprawdzoną technologię będącą wizytówką niemal całego koncernu. Choć trudno te auta ze sobą jednoznacznie porównać, to przecież celują w niemal dokładnie to samo grono klientów – tych, którzy dla znaczka, odpowiedniej technologii i wykończenia wnętrza są skłonni zapłacić sporo nawet za stosunkowo niewielkie auto. Która propozycja wydała nam się ciekawsza? Oba auta zestawili ze sobą Maciek i Wiktor.

 


Infiniti Q30 2.0t DCT AWD Luxe TechLexus CT 200h F Sport
Silnik:2.0t - benzynowy, turbodoładowany, R4200h - benzynowy, wolnossący R4 + elektryczny
Skrzynia:DCT - 7-biegowa, dwusprzęgłowa, automatycznaCVT - bezstopniowa, automatyczna
Napęd:na cztery kołana przednie koła
Moc:211 KM (155 kW) przy 5500 obr./min136 KM (100 kW) przy 5200 obr./min (99 KM + 82 KM elektr.)
Moment obrotowy:350 Nm przy 1200-4000 obr./min142 Nm przy 2800-4400 obr./min + 207 Nm (elektr.)
0-100 km/h:7,3 s10,3 s
Prędkość maksymalna:230 km/h180 km/h
Spalanie:
(miasto/trasa/średnie)
9,4/6,3/7,4 l/100km3,8/3,8/3,8 l/100km
Wymiary:
(dł./sz./wys.)
4425/1805/1495 mm4350/1765/1455 mm
Rozstaw osi:2700 mm2600 mm
Masa:1644 kg1465 kg
Pojemność bagażnika:430 l 375 l
Pojemność baku:50 l45 l
Cena podstawowa:101 649 PLN (1.6t 6MT Pure)119 800 PLN (200h Elegance)
Cena testowanego egz.:192 109 PLN190 600 PLN


Tagi: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Comments are closed.

Jeżeli chcesz posiedzieć na naszej stronie, niestety musisz zaakceptować nasze ciastka... Więcej info

Prawa EU wymagają od nas poproszenia żebyście akceptowali nasze ciastka... nie chcemy wam oddawać naszych ciastek, bo je bardzo lubimy. I są bardzo smaczne. Ale jak was nie poprosimy o ich akceptację, to jakiś student prawa znajdzie naszą stronę i potem nas wydoi na hajs za brak tej informacji...

Zamknij