Porządek na najwyższym szczeblu rynkowej drabinki wydawał się dotąd niemal niemożliwy do naruszenia. Gdy chciałeś kupić reprezentacyjną limuzynę to najbardziej prawdopodobne było, że wylądujesz za kierownicą Audi A8, BMW 7 lub Mercedesa klasy S. Inne opcje były albo dla najbogatszych z bogatych, albo mało znaczącymi alternatywami. Czyżbyśmy poznali auto, które wyraźniej naruszy status quo?
Oto nowy Lexus LS 500h, czyli hybryda z tej najwyższej półki. I tak naprawdę poza napędem, łączącym w sobie dwie przeciwstawne natury, Japończycy zrezygnowali tutaj z kompromisów – zarówno w kwestii designu, wyposażenia, jak i komfortu. Nie ma wątpliwości, że twórcy tej limuzyny mierzą wysoko. Aspiracje nowego Lexusa LS zweryfikował Maciek i opowie Wam o tym w naszym teście.
Technikalia
Serce: | 500h - benzynowy turbodoładowany + elektryczny |
Skrzynia biegów: | Multistage Hybrid - automatyczna bezstopniowa + automatyczna 4-biegowa - 10 wirtualnych przełożeń |
Napęd: | na cztery koła (AWD) |
Liczba i układ cylindrów: | 6, widlasty |
Pojemność: | 3456 cm3 |
Moc: | silnik spalinowy: 299 KM (220 kW) przy 6600 obr./min silnik elektryczny: 179 KM moc systemowa: 359 KM (264 kW) |
Moment obrotowy: | silnik spalinowy: 360 Nm przy 5100 obr./min silnik elektryczny: 300 Nm |
Prędkość maksymalna: | 250 km/h |
Sprint 0-100km/h | 5,5 s |
Spalanie (dane producenta): | 8,3 / 6,7 / 7,1 l/100 km Miasto / trasa / średnie |
Wydychanie CO2 | 161 g/km |
Hamulce (przód/tył) | tarczowe wentylowane |
Struktura zawieszenia (przód/tył) | układ typu multi-link |
Rozmiar opon | 245/45 R20 |
Gwarancja | mechaniczna: 3 lata; perforacyjna: 12 lat; na lakier: 3 lata. |
Jak duże?
Długi? | 5235 mm |
Szeroki? | 1900 mm |
Wysoki? | 1460 mm |
Rozstaw osi: | 3125 mm |
Ile drzwi? | 4 |
Ile miejsc? | 5 |
Ciężki? | 2265-2425 kg |
Ładowność: | 375-535 kg |
Bagażnik: | 480 l |
Średnica zawracania: | 11,4 m |
Pojemność baku: | 82 l |
A ile to kosztuje?
Cena bazowa: | 490 000 PLN (LS 500h Elegance) |
Cena testowanej wersji: | 660 000 PLN |
Cena testowanego egzemplarza: | 672 800 PLN |
Kilometrówka
Ile przejechaliśmy? | 2659 km |
Tagi: 2018, 2018 lexus ls, 2018 lexus ls500h, 500h, film, hybrid, hybryda, Lexus, lexus, lexus ls, lexus ls 500h, lexus ls jazda próbna, lexus ls opinia, lexus ls recenzja, lexus ls500h lexus, lexus ls500h test, lexus polska, limuzyna, ls, ls 500h, ls500, ls500h dane techniczne, ls500h review, ls600h, omotenashi, Test, wideo