Często producenci chwalą się postępowym charakterem, prześcigają się w wyścigu zbrojeń i wręcz napastują klientów nowoczesnością i technologią. Od czasu do czasu zdarzy się jednak auto, które idzie nieco pod prąd i próbuje przekonać do siebie zupełnie inną atmosferą. Taką alternatywą jest Infiniti Q70.
To jednak niekoniecznie przestarzałe auto, choć na pierwszy rzut oka może wydawać się nieco staroświeckie. Mimo, że trudno szukać tu innowacyjnego klimatu, to w tej wersji nie brakuje technologicznych ciekawostek. To bowiem limuzyna z napędem hybrydowym, gdzie silnik elektryczny wspiera mocne V6. Czy taki miszmasz może do siebie przekonać? Z Infiniti Q70 trochę czasu spędził Wiktor, o czym opowie Wam w teście.
Technikalia
Serce: | 3.5 Hybrid - benzynowy wolnossący + elektryczny |
Skrzynia biegów: | automatyczna, 7-biegowa |
Napęd: | na tylne koła |
Liczba cylindrów i układ cylindrów: | V6 |
Pojemność: | 3498 cm3 |
Moc: | moc układu: 364 KM (268 kW) silnik spalinowy: 306 KM (225 kW) przy 6800 obr./min silnik elektryczny: 68 KM (50 kW) przy 1646-2000 obr./min |
Moment obrotowy: | silnik spalinowy: 350 Nm przy 5000 obr./min silnik elektryczny: 290 Nm przy 1646 obr./min |
Prędkość maksymalna: | 250 km/h |
Sprint 0-100km/h: | 5,3 s |
Spalanie (dane producenta): | 8,7 / 5,3 / 6,2 l/100 km 11,0/7,5/9,0 l/100 km Miasto / trasa / średnie |
Wydychanie CO2: | 145 g/km |
Hamulce (przód/tył): | tarczowe wentylowane |
Struktura zawieszenia (przód/tył): | dwuwahaczowe/wielowahaczowe |
Rozmiar opon: | 245/50 R18 |
Gwarancja | mechaniczna: 3 lata/100 tysięcy kilometrów, perforacyjna: 12 lat, na lakier: 3 lata |
Jak duże?
Długi? | 4980 mm |
Szeroki? | 1845 mm |
Wysoki? | 1493 mm |
Rozstaw osi: | 2900 mm |
Ile drzwi? | 5 |
Ile miejsc? | 5 |
Ciężki? | 1920 kg |
Ładowność: | 480 kg |
Bagażnik: | 350 l |
Średnica zawracania: | 11,4 m |
Pojemność baku: | 70 l |
A ile to kosztuje?
Cena bazowa: | 202 340 PLN (Q70 2.2d) |
Cena testowanej wersji: | 288 040 PLN |
Cena testowanego egzemplarza: | około 297 000 PLN |
Co dostajemy w bazowej wersji?
- Podgrzewane, elektrycznie regulowane i składane lusterka zewnętrzne - Reflektory w technologii LED z automatyczną regulacją wysokości i światłem do jazdy dziennej - Przednie światła przeciwmgielne w technologii LED - Podwójne rury wydechowe z chromowym wykończeniem - Płynne, automatyczne zamykanie bagażnika | - Elektryczne szyby we wszystkich drzwiach, opuszczane jednym naciśnięciem przycisku, z funkcją zamykania inteligentnym kluczykiem (I-Key) i systemem zapobiegającym przycięciu palców - Analogowy zegar INFINITI - Podwójne szyby w przednich i tylnych drzwiach - Wielofunkcyjna kierownica - Kierownica i dźwignia zmiany biegów obszyte skórą - Kolumna kierownicy z elektryczną regulacją wysokości i oddalenia - Wykończenie wnętrza – japońskie drewno jesionowe - Tapicerka welurowa - Elektryczna regulacja fotela kierowcy w dziesięciu kierunkach - Elektryczna regulacja fotela pasażera w dziesięciu kierunkach - Elektryczna regulacja podparcia odcinka lędźwiowego w fotelu kierowcy - Elektryczna regulacja podparcia odcinka lędźwiowego w fotelu pasażera z przodu - Podgrzewane i wentylowane przednie fotele - System ISOFIX na tylnych siedzeniach umożliwiający montowanie fotelików dziecięcych | - System start-stop - System monitorujący i pokazujący na wyświetlaczu poziom ciśnienia w oponach (TPMS – Tyre Pressure Monitoring System) - Układ ułatwiający ruszanie pod górę - 6 poduszek powietrznych (przednie poduszki powietrzne kierowcy i pasażera; boczne poduszki powietrzne dwukomorowe, chroniące osobno biodra i klatkę piersiową z przodu; kurtyny powietrzne przednie i tylne) - Aktywne zagłówki przednich foteli - Czujnik deszczu i czujnik zmierzchu - Układ zapobiegający blokowaniu się kół podczas hamowania (ABS – Anti-lock Braking System) na cztery koła, elektroniczny rozdział siły hamowania (EBD – Electronic Brake force Distribution), system kontroli trakcji (TCS - Traction Control System) oraz system kontroli dynamiki pojazdu (VDC – Vehicle Dynamic Control) - Ogranicznik prędkości - Wspomaganie hamowania (BA – Brake Assist) - Przednie pasy bezpieczeństwa z systemem Pre-Crash - Tempomat (Cruise Control) - Odszraniacz wycieraczek przedniej szyby - Przełącznik trybu jazdy INFINITI - Kontrolka jazdy ekologicznej - Kamera cofania |
- Kolorowy wyświetlacz centralny z wielofunkcyjnym sterownikiem INFINITI (INFINITI Controller) - System oświetlenia sekwencyjnego - Adaptacyjna klimatyzacja dwustrefowa z automatyczną recyrkulacją powietrza - Nawiew klimatyzacji na tył - Gniazdko 12 V w konsoli centralnej - System nagłośnieniowy z 6 głośnikami - Odtwarzacz płyt CD, obsługujący formaty MP3 i WMA, z INFINITI Music Boxem o pojemności 2 GB - Technologia Bluetooth® do komunikacji z telefonami komórkowymi i korzystania z poleceń głosowych - Bezprzewodowy transfer muzyki – Bluetooth® audio streaming - Połączenie USB/iPod i wejście AUX-RCA |
Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?
- Lusterka zewnętrzne z synchronizacją składania | - Tapicerka skórzana - Podgrzewane i wentylowane przednie fotele - Wykończenie wnętrza – drewno jesionowe powlekane proszkowanym srebrem - Tapicerka z delikatnej skóry typu semi anilina - Zapamiętywanie ustawienia fotela kierowcy, kolumny kierownicy i lusterek bocznych, połączone z pamięcią inteligentnego kluczyka (I-Key) - Podgrzewana kierownica | - System imitujący odgłosy nadjeżdżającego samochodu (VSP – Approaching Vehicle Sound for Pedestrians) - Dojazdowe koło zapasowe - Przednie i tylne czujniki parkowania z wyświetlaczem - Panoramiczna kamera 360° (AVM – Around View Monitor) z czujnikami, funkcją wykrywania ruchomych obiektów (MOD – Moving Object Detection) i asystentem parkowania - Aktywna kontrola trakcji (ATC — Active Trace Control) - Inteligentny tempomat z pełnym zakresem prędkości - Systemy ostrzegania o niekontrolowanej zmianie pasa ruchu (LDW – Lane Departure Warning) oraz zapobiegania niekontrolowanej zmianie pasa ruchu (LDP – Lane Departure Prevention) - Systemy ostrzegania przed martwym polem (BSW – Blind Spot Warning) i eliminacji martwego pola (Blind Spot Intervention™) - Prewencyjny system hamowania awaryjnego (Forward Emergency Braking) - System ostrzegania przewidujący kolizję z przodu (Predictive Forward Collision Warning) - Wspomaganie kontroli dystansu (DCA – Distance Control Assist) - System zapobiegania kolizjom z tyłu (BCI – Back-up Collision Intervention) - System doświetlania zakrętów (AFS – Adaptive Front-lighting System) ze spryskiwaczami |
z automatyczną recyrkulacją powietrza, trybem „Bryza”, jonizatorem powietrza Plasmacluster i filtrem impregnowanym polifenolem z winogron - System Connectiviti+ 1 - System nagłośnieniowy Bose® Premium Surround Sound z 16 głośnikami, cyfrowym dekoderem dźwięku wielokanałowego Dolby Digitial 5.1 i technologią harmonicznej redukcji hałasu silnika (EHC – Engine Harmonic Cancellation) |
Kilometrówka
Ile przejechaliśmy? | 612 km |
Tagi: 2017, 3.5, dane techniczne, film, galeria, hybrid, hybryda, infiniti, infiniti hybrid, infiniti m, infiniti polska, infiniti q70, infiniti-test, opinia, premium, premium tech, prezentacja, q 70, q70, q70 hybrid, q70 test, q70 test pl, recenzja, review, spalanie, Test, V6, wideo, zdjęcia