MENU
2017-audi-s3-sportback-wyroz

Audi S3 Sportback (8V FL) 310 KM – test

2017-kia-cee'd-1-6-gdi-test-wyroz

KIA Cee’d 1.6 GDi 135 KM Business Line –...

13 października 2017 Testy, Wideo Autor:

Infiniti Q70 3.5 Hybrid Premium Tech – test

Często producenci chwalą się postępowym charakterem, prześcigają się w wyścigu zbrojeń i wręcz napastują klientów nowoczesnością i technologią. Od czasu do czasu zdarzy się jednak auto, które idzie nieco pod prąd i próbuje przekonać do siebie zupełnie inną atmosferą. Taką alternatywą jest Infiniti Q70.

To jednak niekoniecznie przestarzałe auto, choć na pierwszy rzut oka może wydawać się nieco staroświeckie. Mimo, że trudno szukać tu innowacyjnego klimatu, to w tej wersji nie brakuje technologicznych ciekawostek. To bowiem limuzyna z napędem hybrydowym, gdzie silnik elektryczny wspiera mocne V6. Czy taki miszmasz może do siebie przekonać? Z Infiniti Q70 trochę czasu spędził Wiktor, o czym opowie Wam w teście.

 


2015-infiniti-q70-hybrid-premium-tech-test-1 2015-infiniti-q70-hybrid-premium-tech-test-2 2015-infiniti-q70-hybrid-premium-tech-test-3 2015-infiniti-q70-hybrid-premium-tech-test-4 2015-infiniti-q70-hybrid-premium-tech-test-5 2015-infiniti-q70-hybrid-premium-tech-test-6 2015-infiniti-q70-hybrid-premium-tech-test-7 2015-infiniti-q70-hybrid-premium-tech-test-8 2015-infiniti-q70-hybrid-premium-tech-test-9 2015-infiniti-q70-hybrid-premium-tech-test-10 2015-infiniti-q70-hybrid-premium-tech-test-11 2015-infiniti-q70-hybrid-premium-tech-test-12 2015-infiniti-q70-hybrid-premium-tech-test-13 2015-infiniti-q70-hybrid-premium-tech-test-14 2015-infiniti-q70-hybrid-premium-tech-test-15 2015-infiniti-q70-hybrid-premium-tech-test-16 2015-infiniti-q70-hybrid-premium-tech-test-17 2015-infiniti-q70-hybrid-premium-tech-test-18 2015-infiniti-q70-hybrid-premium-tech-test-19 2015-infiniti-q70-hybrid-premium-tech-test-20 2015-infiniti-q70-hybrid-premium-tech-test-21 2015-infiniti-q70-hybrid-premium-tech-test-22 2015-infiniti-q70-hybrid-premium-tech-test-23 2015-infiniti-q70-hybrid-premium-tech-test-24 2015-infiniti-q70-hybrid-premium-tech-test-25 2015-infiniti-q70-hybrid-premium-tech-test-26


Technikalia

Serce:3.5 Hybrid - benzynowy wolnossący + elektryczny
Skrzynia biegów:automatyczna, 7-biegowa
Napęd:na tylne koła
Liczba cylindrów i układ cylindrów:V6
Pojemność:3498 cm3
Moc:moc układu: 364 KM (268 kW)
silnik spalinowy: 306 KM (225 kW) przy 6800 obr./min
silnik elektryczny: 68 KM (50 kW) przy 1646-2000 obr./min
Moment obrotowy:silnik spalinowy: 350 Nm przy 5000 obr./min
silnik elektryczny: 290 Nm przy 1646 obr./min
Prędkość maksymalna:250 km/h
Sprint 0-100km/h:5,3 s
Spalanie (dane producenta):
8,7 / 5,3 / 6,2 l/100 km
11,0/7,5/9,0 l/100 km
Miasto / trasa / średnie
Wydychanie CO2:145 g/km
Hamulce (przód/tył):tarczowe wentylowane
Struktura zawieszenia (przód/tył):dwuwahaczowe/wielowahaczowe
Rozmiar opon:245/50 R18
Gwarancjamechaniczna: 3 lata/100 tysięcy kilometrów, perforacyjna: 12 lat, na lakier: 3 lata

Jak duże?

Długi?4980 mm
Szeroki?1845 mm
Wysoki?1493 mm
Rozstaw osi:2900 mm
Ile drzwi?5
Ile miejsc?5
Ciężki?1920 kg
Ładowność:480 kg
Bagażnik:350 l
Średnica zawracania:11,4 m
Pojemność baku:70 l

A ile to kosztuje?

Cena bazowa:202 340 PLN (Q70 2.2d)
Cena testowanej wersji:288 040 PLN
Cena testowanego egzemplarza:około 297 000 PLN

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Co dostajemy w bazowej wersji?

Zewnątrz
- 18-calowe, dziesięcioramienne felgi aluminiowe
- Podgrzewane, elektrycznie regulowane i składane lusterka zewnętrzne
- Reflektory w technologii LED z automatyczną regulacją wysokości i światłem do jazdy dziennej
- Przednie światła przeciwmgielne w technologii LED
- Podwójne rury wydechowe z chromowym wykończeniem
- Płynne, automatyczne zamykanie bagażnika

Wewnątrz
- Lusterko wsteczne z funkcją automatycznego przyciemniania
- Elektryczne szyby we wszystkich drzwiach, opuszczane jednym naciśnięciem przycisku, z funkcją zamykania
inteligentnym kluczykiem (I-Key) i systemem zapobiegającym przycięciu palców
- Analogowy zegar INFINITI
- Podwójne szyby w przednich i tylnych drzwiach
- Wielofunkcyjna kierownica
- Kierownica i dźwignia zmiany biegów obszyte skórą
- Kolumna kierownicy z elektryczną regulacją wysokości i oddalenia
- Wykończenie wnętrza – japońskie drewno jesionowe
- Tapicerka welurowa
- Elektryczna regulacja fotela kierowcy w dziesięciu kierunkach
- Elektryczna regulacja fotela pasażera w dziesięciu kierunkach
- Elektryczna regulacja podparcia odcinka lędźwiowego w fotelu kierowcy
- Elektryczna regulacja podparcia odcinka lędźwiowego w fotelu pasażera z przodu
- Podgrzewane i wentylowane przednie fotele
- System ISOFIX na tylnych siedzeniach umożliwiający montowanie fotelików dziecięcych

Bezpieczeństwo i prowadzenie
- Inteligentne wspomaganie kierownicy uzależnione od prędkości pojazdu
- System start-stop
- System monitorujący i pokazujący na wyświetlaczu poziom ciśnienia w oponach
(TPMS – Tyre Pressure Monitoring System)
- Układ ułatwiający ruszanie pod górę
- 6 poduszek powietrznych (przednie poduszki powietrzne kierowcy i pasażera; boczne poduszki powietrzne dwukomorowe, chroniące osobno biodra i klatkę piersiową z przodu; kurtyny powietrzne przednie i tylne)
- Aktywne zagłówki przednich foteli
- Czujnik deszczu i czujnik zmierzchu
- Układ zapobiegający blokowaniu się kół podczas hamowania (ABS – Anti-lock Braking System) na cztery koła,
elektroniczny rozdział siły hamowania (EBD – Electronic Brake force Distribution), system kontroli trakcji (TCS -
Traction Control System) oraz system kontroli dynamiki pojazdu (VDC – Vehicle Dynamic Control)
- Ogranicznik prędkości
- Wspomaganie hamowania (BA – Brake Assist)
- Przednie pasy bezpieczeństwa z systemem Pre-Crash
- Tempomat (Cruise Control)
- Odszraniacz wycieraczek przedniej szyby
- Przełącznik trybu jazdy INFINITI
- Kontrolka jazdy ekologicznej
- Kamera cofania

Elektronika i bajery
- Inteligentny kluczyk ( I-Key) z funkcją inteligentnego zapłonu i otwierania bagażnika oraz poszerzoną pamięcią
- Kolorowy wyświetlacz centralny z wielofunkcyjnym sterownikiem INFINITI (INFINITI Controller)
- System oświetlenia sekwencyjnego
- Adaptacyjna klimatyzacja dwustrefowa z automatyczną recyrkulacją powietrza
- Nawiew klimatyzacji na tył
- Gniazdko 12 V w konsoli centralnej
- System nagłośnieniowy z 6 głośnikami
- Odtwarzacz płyt CD, obsługujący formaty MP3 i WMA, z INFINITI Music Boxem o pojemności 2 GB
- Technologia Bluetooth® do komunikacji z telefonami komórkowymi i korzystania z poleceń głosowych
- Bezprzewodowy transfer muzyki – Bluetooth® audio streaming
- Połączenie USB/iPod i wejście AUX-RCA

Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?

Zewnątrz
- Lakier metalizowany
- Lusterka zewnętrzne z synchronizacją składania

Wewnątrz
- Okno dachowe otwierane elektrycznie
- Tapicerka skórzana
- Podgrzewane i wentylowane przednie fotele
- Wykończenie wnętrza – drewno jesionowe powlekane
proszkowanym srebrem
- Tapicerka z delikatnej skóry typu semi anilina
- Zapamiętywanie ustawienia fotela kierowcy, kolumny
kierownicy i lusterek bocznych, połączone z pamięcią inteligentnego kluczyka (I-Key)
- Podgrzewana kierownica

Bezpieczeństwo i prowadzenie
- System odzyskiwania energii z hamowania
- System imitujący odgłosy nadjeżdżającego samochodu
(VSP – Approaching Vehicle Sound for Pedestrians)
- Dojazdowe koło zapasowe
- Przednie i tylne czujniki parkowania z wyświetlaczem
- Panoramiczna kamera 360° (AVM – Around View Monitor)
z czujnikami, funkcją wykrywania ruchomych obiektów
(MOD – Moving Object Detection) i asystentem parkowania
- Aktywna kontrola trakcji (ATC — Active Trace Control)
- Inteligentny tempomat z pełnym zakresem prędkości
- Systemy ostrzegania o niekontrolowanej zmianie pasa
ruchu (LDW – Lane Departure Warning) oraz
zapobiegania niekontrolowanej zmianie pasa ruchu
(LDP – Lane Departure Prevention)
- Systemy ostrzegania przed martwym polem
(BSW – Blind Spot Warning) i eliminacji martwego pola
(Blind Spot Intervention™)
- Prewencyjny system hamowania awaryjnego
(Forward Emergency Braking)
- System ostrzegania przewidujący kolizję z przodu
(Predictive Forward Collision Warning)
- Wspomaganie kontroli dystansu
(DCA – Distance Control Assist)
- System zapobiegania kolizjom z tyłu
(BCI – Back-up Collision Intervention)
- System doświetlania zakrętów
(AFS – Adaptive Front-lighting System) ze spryskiwaczami

Elektronika i bajery
- Klimatyzacja „Leśne powietrze” (Forest Air® )
z automatyczną recyrkulacją powietrza, trybem „Bryza”,
jonizatorem powietrza Plasmacluster i filtrem
impregnowanym polifenolem z winogron
- System Connectiviti+ 1
- System nagłośnieniowy Bose® Premium Surround Sound
z 16 głośnikami, cyfrowym dekoderem dźwięku
wielokanałowego Dolby Digitial 5.1 i technologią
harmonicznej redukcji hałasu silnika (EHC – Engine
Harmonic Cancellation)

Kilometrówka

Ile przejechaliśmy?612 km

Zobacz również:

Tagi: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,