Jaki jest na przepis na idealnego hot hatcha? Ostatnio producenci coraz dalej przesuwają granice mocy i osiągów w tego typu autach, ale ważniejsze są przecież doznania z jazdy. Często najlepsze efekty daje bardziej staroświeckie podejście do tematu.
Takim oldskulowym szybkim hatchbackiem jest na pewno Ford Fiesta ST200, czyli jeszcze bardziej rasowa odmiana popularnego miejskiego auta stworzona na sam koniec dystrybucji siódmej generacji tego modelu. I trudno pomyśleć o lepszym ukoronowaniu produkcji tego wydania Fiesty ST niż to kipiący adrenaliną i autentyczną frajdą mały rozrabiaka. Zmierzył się z nim Maciek – posłuchajcie jego opinii.
Technikalia
Serce: | 1.6 EcoBoost - benzynowy, turbodoładowany |
Skrzynia biegów: | 6-stopniowa, manualna |
Napęd: | na przednie koła |
Liczba cylindrów i układ cylindrów: | 4, rzędowy |
Pojemność: | 1596 cm3 |
Moc: | 200 KM (147 kW) przy 5700 obr./min |
Moment obrotowy: | 290 Nm przy 3000 obr./min |
Prędkość maksymalna: | 230 km/h |
Sprint 0-100km/h: | 6,7 s |
Spalanie (dane producenta): (nasze pomiary): | 8,2 / 4,9 / 6,1 l/100 km 9,4 / 7,5 / 8,5 l/100km Miasto / trasa / średnie |
Wydychanie CO2: | 140 g/km |
Hamulce (przód/tył): | tarczowe wentylowane/tarczowe |
Struktura zawieszenia (przód/tył): | kolumny MacPhersona/belka skrętna |
Rozmiar opon: | P: 205/40 R17, T: 205/40 R17 |
Gwarancja | mechaniczna: 2 lata; na lakier: 2 lata; perforacyjna: 12 lat |
Jak duże?
Długi? | 3982 mm |
Szeroki? | 1978 mm |
Wysoki? | 1495 mm |
Rozstaw osi: | 2489 mm |
Ile drzwi? | 3 |
Ile miejsc? | 5 |
Ciężki? | 1163 kg |
Ładowność: | 412 kg |
Bagażnik: | 276 l |
Średnica zawracania: | 10,1 m |
Pojemność baku: | 48 l |
A ile to kosztuje?
Cena bazowa: | 75 850 PLN (ST, 1.6 182 KM) |
Cena testowanej wersji: | 94 350 PLN |
Cena testowanego egzemplarza: | 103 500 PLN |
Co dostajemy w bazowej wersji?
- Pełny pakiet stylizacyjny nadwozia ST - Tylny, duży spojler dachowy - Halogenowe reflektory projekcyjne ze światłami do jazdy dziennej w technologii LED - Przednie światła przeciwmgielne z obudowami w stylizacji ST - Podwójna chromowana końcówka rury wydechowej | - Radioodtwarzacz CD/MP3 z Ford SYNC i AppLink (ICFAM) - Klimatyzacja manualna - Skórzana 3-ramienna kierownica oraz uchwyt dźwigni zmiany biegów z czerwonymi przeszyciami, w stylizacji ST - Podsufitka w ciemnym kolorze - Nakładki na progi przednich drzwi oraz nakładki na pedały w stylizacji ST - Dywaniki welurowe z przodu i z tyłu, w stylizacji ST | - 7 poduszek powietrznych - Inteligentny System Bezpieczeństwa (IPS) - System ABS z elektronicznym układem podziału siły hamowania (EBD) oraz układem wspomagania awaryjnego hamowania (EBA) - Elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy (ESC) z wyłącznikiem oraz możliwością wyboru jednego z 3 trybów pracy - Układ ułatwiający ruszanie na wzniesieniach (HSA) - Poduszki powietrzne - czołowe oraz boczne dla kierowcy i pasażera z przodu - Boczne kurtyny powietrzne - chroniące osoby w 1. i 2. rzędzie siedzeń - Poduszka kolanowa dla kierowcy - Wskaźnik sugerujący optymalny moment zmiany biegu |
- System monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS) |
Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?
- Unikalny lakier Storm Grey - Emblemat ST200 na klapie bagaznika i konsoli centralnej | - Przednie fotele RECARO częściowo pokryte skórą z podgrzewanymi siedziskami - Radioodtwarzacz SONY CD/MP3 z Ford SYNC i AppLink (ICFAJ) - Nakładki na progi drzwi z podświetlanym logo ST |
Kilometrówka
Ile przejechaliśmy? | 1909 km |
Tagi: 2017, fiesta, fiesta st, fiesta st200, Ford, ford, ford fiesta, hot hatch, st, st 200, st200, Test, wideo