Na większości motoryzacyjnych list marzeń Audi pojawia się z modelami RS i S, ale w rzeczywistości najbardziej kompletny samochód tej marki będzie prezentował się inaczej. Być może właśnie tak, jak przedstawiane dziś przez nas Audi A7.
Mamy tu bowiem funkcjonalne, pięciodrzwiowe nadwozie z duchem sportowego coupe, pomalowane w słynny lakier Nardo Grey i stojące na wielkich czarnych kołach. Pod nim skrywa się co prawda silnik wysokoprężny, ale nie jest to byle jaka jednostka, a do tego okraszona jest podnoszącym ciśnienie pakietem Competition . Czego chcieć więcej? Z Audi A7, na sam koniec jego produkcji, spotkał się Marcin.
Za udostępnienie auta do testu serdecznie dziękujemy dealerowi Audi Krotoski-Cichy z Łodzi !
Technikalia
Serce: 3.0 TDI competition - wysokoprężny, turbodoładowany
Skrzynia biegów: Tiptronic - 8-stopniowa, automatyczna
Napęd: na cztery koła quattro
Liczba cylindrów i układ cylindrów: V6
Pojemność: 2967 cm3
Moc: 326 KM (240 kW) przy 4000-4500 obr./min
Moment obrotowy: 650 Nm przy 1400-2800 obr./min
Prędkość maksymalna: 250 km/h
Sprint 0-100km/h: 5,1 s
Spalanie (dane producenta):
7,6 / 5,6 / 6,3 l/100 km
Miasto / trasa / średnie
Wydychanie CO2: 167 g/km
Hamulce (przód/tył): tarczowe wentylowane
Struktura zawieszenia (przód/tył): wielowahaczowe/zawieszenie pneumatyczne
Rozmiar opon: 265/35 R20
Gwarancja mechaniczna: 3 lata/90 tysięcy km;
na lakier: 3 lata;
perforacyjna: 12 lat
Jak duże?
Długi? 4974 mm
Szeroki? 1911 mm
Wysoki? 1420 mm
Rozstaw osi: 2914 mm
Ile drzwi? 5
Ile miejsc? 4
Ciężki? 2000 kg
Ładowność: 535 kg
Bagażnik: 535 l
Średnica zawracania: 11 m
Pojemność baku: 75 l
A ile to kosztuje?
Cena bazowa: 229 700 PLN (2.0 TFSI)
Cena testowanej wersji: 365 000 PLN
Cena testowanego egzemplarza: około 440 000 PLN
Co dostajemy w bazowej wersji?
Zewnątrz
- Światła LED Pure Vision
- Stalowe obręcze kół 17" VORTEX
- Obudowa lusterek bocznych w kolorze lśniącej czerni
- Lusterka zewnętrzne elektrycznie regulowane i ogrzewane
- Sportowa stylistyka przednich i tylnych zderzaków
- Spoiler dachowy
- Listwy ozdobne wokół szyb w kolorze srebrnym
- Reflektory przednie w technologii LED
- Reflektory tylne w technologii LED
- Obręcze kół ze stopu metali lekkich 8Jx17", 6 - ramienne o wymiarach z
oponami 235/55 R17
Wewnątrz
- Lusterko wewnętrzne z automatyczną funkcją przeciwoślepieniową
- Regulacja kolumny kierowniczej w układzie poziomym i pionowym
- Kierownica 4-ramienna, wielofunkcyjna, obszyta skórą
- Tapicerka tkaninowa Horizon
- Listwy progowe aluminiowe
- Deska rozdzielcza i wyłożenie drzwi dwuczęściowe, jedno- lub dwubarwne
- Tylna kanapa 2 - miejscowa, z dzielonym oparciem
- Regulacja wysokości foteli przednich, manualna
- Podłokietnik z przodu
- ISOFIX - mocowanie fotelika dziecięcego dla skrajnych siedzeń z tyłu (z funkcją
Top Tether)
- Fotele standardowe z przodu
- Szyby boczne z przodu i z tyłu regulowane elektrycznie
Bezpieczeństwo i prowadzenie
- Elektroniczny system stabilizacji toru jazdy (ESP)
- Elektroniczna blokada prędkości maksymalnej
- Tempomat
- Audi pre sense basic
- Asystent podjazdu z funkcją Auto Hold
- Centralny zamek sterowany falami radiowymi
- Asystent świateł drogowych
- Wskaźnik kontroli ciśnienia w oponach
- Koło zapasowe dojazdowe
Elektronika i bajery
- Złącze multimedialne
- Złącze Bluetooth
- System nagłaśniający Audi Sound System
- MMI Radio plus
- Komputer pokładowy z funkcją optymalizacji zużycia paliwa z kolorowym
wyświetlaczem
- Audi music interface
- Klimatyzacja automatyczna
- Elektryczne wspomaganie otwarcia i zamknięcia bagażnika
Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?
Zewnątrz
- Reflektory w technologii LED Matrix-Beam
- Obręcze kół ze stopu metali lekkich Audi exclusive 9Jx20", 5 - ramienne, w
odcieniu tytanu z oponami 265/30 R 20
- Lusterka zewnętrzne z funkcją pamięci, składane, z automatyczną funkcją
przeciwoślepieniową z lewej i prawej strony
- Pakiet "Czerń"
Wewnątrz
- Indywidualizacja Audi exclusive
- Podparcia w drzwiach obszyte skórą
- Pakiet oświetlenia zewnętrznego i wnętrza Ambiente
- Ogrzewanie foteli przednich i siedzeń tylnych
- Kierownica 3-ramienna, wielofunkcyjna, sportowa, obszyta skórą, ze
spłaszczonym wieńcem i funkcją zmiany przełożeń
- Kanapa tylna z fotelami typu "S"
- Fotele przednie z elektryczną regulacją
- Fotele przednie typu "S"
- Dach szklany przesuwny
- Tapicerka skórzana Valcona z tłoczeniem S line na oparciach foteli
przednich
Bezpieczeństwo i prowadzenie
- Napęd quattro®
- System Start-Stop z systemem rekuperacji
- Kurtyny powietrzne chroniące głowy pasażerów z przodu i z tyłu
- Edycja competition
- Kamera cofania
- Asystent parkowania
- Adaptive air suspension
Elektronika i bajery
- System nagłaśniający Bose Surround Sound
- MMI® Navigation plus z MMI touch®
- LTE support for Audi phone box
- Klimatyzacja automatyczna, 4-strefowa
- Audi connect plus Audi phone box
Kilometrówka
Ile przejechaliśmy? 812 km
Tagi: 2017 , 3.0 tdi , 326 km , a7 , a7 competition , audi , audi a7 , audi-test , competition , diesel , film , galeria , krotoski cichy , opinia , quattro , sportback , TDI , Test , tiptronic , wideo , zdjęcia