MENU

Polestar zapowiada model 2 EV

Hyundai i30 N Line – sportowy wygląd, standardowe osiągi

19 lipca 2018 Great news! Autor:

Renault Megane R.S. Trophy – francuska artyleria

Sportowy oddział Renault nie zwalnia tempa i kilkanaście tygodni po premierze standardowej odmiany Megane R.S. prezentuje jeszcze mocniejszą odmianę.

Chociaż zadanie nie będzie proste, a konkurencja także nie śpi, to cel jest najprawdopodobniej tylko jeden. Nowy rekord czasu okrążenia północnej pętli Nurburgringu w wykonaniu przednionapędowego samochodu produkowanego seryjnie. Renault ten zaszczyt będzie próbowało wyrwać z rąk Hondy. Civic Type-R pokonał tor w czasie 7 minut i 43 sekund. Czy Megane R.S. Trophy będzie w stanie przebić ten wyczyn?

renault-megane-rs-trophy-02 renault-megane-rs-trophy-03

Z pomocą ma przyjść kilka elementów, które zostały zmienione w stosunku do standardowej odmiany. Co prawda zakres modyfikacji jest nieco mniejszy niż przewidywało wiele osób, ale nie można też powiedzieć, że dzieje się tu mało. Moc w Trophy osiągnęła pułap 300 koni mechanicznych, moment obrotowy zaś w zależności od skrzyni biegów będzie wynosić 400 Nm (skrzynia manualna, sześciobiegowa) lub 420 Nm (automatyczna dwusprzęgłowa, siedmiobiegowa). To daje wzrost mocy o 20 koni mechanicznych i 30 Nm w stosunku do standardowej odmiany. Megane R.S. Trophy będzie także szybciej przyspieszać – o 0,1 sekundy. Wszystko zostało osiągnięte dzięki zmienionej charakterystyce pracy turbosprężarki oraz nowemu układowi wydechowemu.

renault-megane-rs-trophy-04 renault-megane-rs-trophy-05

Moc nie pokona rekordu Nurburgringu sama. Z pomocą w opanowaniu wszystkich koni mechanicznych kierowcy przyjdą dwa systemy. Pierwszym z nich jest 4CONTROL, który odpowiada za skrętność wszystkich kół samochodu. W zależności od prędkości tylna oś zostaje skierowana w kierunku przeciwnym (do 70 km/h) lub tym samym (powyżej 70 km/h) w stosunku do osi przedniej. Drugim systemem, który może okazać się kluczowy z punktu widzenia bicia rekord, jest mechaniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (tzw. szpera) firmy Torsen. Dodatkowe zmiany w odmianie Trophy to inaczej zestrojone zawieszenie, nowy przedni zderzak, dedykowane 19-calowe lżejsze felgi oraz opcjonalne fotele kubełkowe Recaro obite Alcantarą.

renault-megane-rs-trophy-07 renault-megane-rs-trophy-06
renault-megane-rs-trophy-08 renault-megane-rs-trophy-09

Zamówienia na Megane R.S. Trophy będzie można składać u dealerów dopiero jesienią, pierwsze egzemplarze mają natomiast dojechać do klientów zimą. Na razie nie wiemy jaka będzie różnica w cenie pomiędzy standardową odmianą a wersją Trophy.

Tagi: , , , , , , , , , , , , , , ,

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Jeżeli chcesz posiedzieć na naszej stronie, niestety musisz zaakceptować nasze ciastka... Więcej info

Prawa EU wymagają od nas poproszenia żebyście akceptowali nasze ciastka... nie chcemy wam oddawać naszych ciastek, bo je bardzo lubimy. I są bardzo smaczne. Ale jak was nie poprosimy o ich akceptację, to jakiś student prawa znajdzie naszą stronę i potem nas wydoi na hajs za brak tej informacji...

Zamknij