Do tej pory szukając SUVa z dynamiczną linią nadwozia, klienci kierowali się do salonów BMW oraz Mercedesa. Teraz część z nich może odwiedzić dealerów Porsche.
Cayenne Coupe było zapowiadane już od dłuższego czasu. Charakteryzująca się opadającą linią dachu odmiana modelu Cayenne z pewnością nie jest praktyczniejsza, ale widząc sukces BMW X6 oraz Mercedesa GLE oraz GLC Coupe, Porsche nie mogło stać obojętnie i obserwować, jak konkurencja zabiera im pieniądze. Tak zwany „SUV Coupe” otwiera kolejny nowy rozdział w historii marki.
Cayenne Coupe technologicznie bazuje na standardowej odmianie Cayenne, jest od niej jednak niższe o blisko 20 centymetrów! Co więcej, przemodelowane zostały: słupek A, tylne drzwi oraz tylna część nadwozia. Klienci oglądając auto od tyłu zobaczą zmieniony zderzak, tablicę rejestracyjną w nowym miejscu oraz aktywny spojler, który wysuwa się z tylnej klapy przy prędkości 90 km/h.
Nowością w gamie Cayenne będzie także opcjonalny dach wykonany z włókna węglowego oraz aż trzy pakiety, które będą odchudzać samochód i czynić go bardziej sportowym. Będą one także wpływać na wygląd samochodu, przykładowo: w ramach pakietu GT Design klient otrzyma opcjonalne 22-calowe felgi oraz wnętrze obite alcantarą. W odmianie Turbo w skład omawianego pakietu wejdzie też sportowy układ wydechowy.
Na początek Cayenne Coupe będzie dostępne w dwóch wariantach mocy. Pierwszy z nich korzysta z silnika V6 o pojemności 3 litrów i mocy 340 koni mechanicznych, pozwoli to na rozpędzenie samochodu do „setki” w 5,7 sekundy a prędkość maksymalna wyniesie 243 km/h. Drugi będzie oznaczany jako Cayenne Coupe Turbo, korzystać będzie z silnika V8 o pojemności 4 litrów generującego moc niemal 550 koni mechanicznych. W przypadku tego motoru możemy już mówić o superSUVie, bowiem pierwsza „setka” na liczniku pojawi się po 3,7 sekundy a prędkość maksymalna sięgnie niemal 290 km/h.












