Lexus już nieraz pokazał nam, że potrafi łamać schematy. Opiera się silnikom wysokoprężnym, a do swoich samochodów wstawia staroświecie, wolnossące V8 . Taka konfiguracja pasuje jak ulał do szykownego coupe , ale mamy też propozycję o zupełnie innym charakterze.
To piękne i stylowe auto nazywa się RC 300h i pod maską kryje… napęd hybrydowy. Czy filozofia sportowego coupe może iść w parze z ekologią? To nietypowe połączenie na własnej skórze sprawdził Janek.
Technikalia
Serce: 2.5 - benzynowy + elektryczny
Skrzynia biegów: bezstopniowa, automatyczna
Napęd: na tylne koła
Liczba i układ cylindrów: 4, rzędowy
Pojemność: 2494 cm3
Moc: benzyna: 181 KM (133 kW) przy 6000 obr./min, elektryczny: 143 KM (105 kW), razem: 223 KM (164 kW)
Moment obrotowy: benzyna: 221 Nm przy 4200-5400 obr./min, elektryczny: 300 Nm
Prędkość maksymalna: 190 km/h
Sprint 0-100km/h 8,6 s
Spalanie (dane producenta):
Spalanie (nasza średnia): 4,9 / 4,9 / 4,9 l/100 km
7,5 / 6,0 / 6,7 l/100 km
Miasto / trasa / średnie
Wydychanie CO2 116 g/km
Hamulce (przód/tył) tarczowe wentylowane/tarczowe wentylowane
Struktura zawieszenia (przód/tył) dwuwahaczowe/wielowahaczowe
Rozmiar opon przód: 235/40 R19
tył: 265/35 R19
Gwarancja mechaniczna: 3 lata/100 tysięcy kilometrów; perforacyjna: 12 lat; na lakier: 3 lata.
Jak duże?
Długi? 4695 mm
Szeroki? 1840 mm
Wysoki? 1395 mm
Rozstaw osi: 2730 mm
Ile drzwi? 2
Ile miejsc? 4
Ciężki? 1775 kg
Ładowność: 470 kg
Bagażnik: 374 litrów
Średnica zawracania: 10,8 m
Pojemność baku: 66 l
A ile to kosztuje?
Cena bazowa: 189 900 PLN (RC 200t Elegance)
Cena bazowa testowanego egzemplarza: 242 900 PLN (RC 300h Elegance)
Testowany egzemplarz: 290 100 PLN
Co dostajemy w bazowej wersji?
Zewnątrz
- Lusterka zewnętrze elektrycznie składane i podgrzewane
- Powłoka lakieru chroniąca przed drobnymi zarysowaniami
- Przednie reflektory LED ze standardowymi kierunkowskazami
- Światła do jazdy dziennej LED
- Światła do jazdy dziennej LED
- Wysokociśnieniowe spryskiwacze reflektorów
- Dwutonowe obręcze kół ze stopów lekkich 18", 235/45 R18
Wewnątrz
- 3-ramienna, skórzana kierownica z łopatkami do zmiany biegów
- Elektryczna regulacja przednich foteli
- Fotele przednie podgrzewane
- Kierownica regulowana ręcznie w wielu płaszczyznach
- Nakładki pedałów klasyczne
- Nakładki progowe z aluminium
- Oświetlenie wnętrza w technologii LED, włączane dotykowo
- Podnóżek
- Podparcie lędźwiowe regulowane w 2 kierunkach (kierowca)
- Składane oparcia tylnej kanapy (dzielone w stosunku 60:40)
- Skórzana dźwignia zmiany biegów
- System ułatwionego wsiadania i wysiadania z pojazdu
- Wykończenia Piano Black
Bezpieczeństwo i prowadzenie
- Aktywne światła stop
- Elektroniczny system rozdziału siły hamowania
- Selektor trybów jazdy: 3 tryby
- System kontroli trakcji
- System przeciwdziałający blokowaniu się kół przy hamowaniu
- System stabilizacji toru jazdy
- System wspomagania hamowania awaryjnego
- Układ wspomagania ruszania na wzniesieniu
- Aktywna pokrywa silnika
- Tempomat (Cruise Control)
- Zestaw naprawczy do kół
- Hamulce tarczowe (wentylowane) wszystkich kół
- Zaawansowany system antykradzieżowy (alarm z syreną, czujnik wtargnięcia, czujnik stłuczenia szyb, czujnik przechyłu)
Elektronika i bajery
- 2 złącza USB i 1 AUX z VTR
- Bluetooth
- Wskaźnik jazdy ekonomicznej
- Wyświetlacz multimedialny 7''
- Zaawansowany system audio Pioneer: radio AM/FM, odtwarzacz CD, 6 głośników
- Dwustrefowa automatyczna klimatyzacja z dotykową regulacją i z systemem S-Flow
Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?
Zewnątrz
- Emblematy F Sport
- Kierunkowskazy LED
-Lusterka zewnętrze fotochromatyczne z pamięcią, elektrycznie składane i podgrzewane z systemem BSM i RCTA
- Trójprojektorowe przednie reflektory LED
- Obręcze kół ze stopów lekkich 19" F Sport (przód 235/40 R19; tył 265/35 R19)
Wewnątrz
- 3-ramienna, skórzana kierownica F Sport z łopatkami do zmiany biegów
- Aluminiowe nakładki pedałów
- Elektryczna regulacja przednich foteli (8 kierunków) + pamięć kierowcy
- Elektryczna regulacja wysokości i wysunięcia kierownicy
- Fotele przednie regulowane elektrycznie (8 kierunków) z pamięcią fotela kierowcy
- Fotele sportowe F Sport
- Nakładki progowe F Sport
- Podnóżek F Sport
- Przednie fotele wentylowane i ogrzewane
- Tapicerka ze skóry naturalnej
- Wykończenia metaliczne
Bezpieczeństwo i prowadzenie
- Aktywne zawieszenie o zmiennej charakterystyce (AVS)
- Selektor trybów jazdy: 4 tryby
Elektronika i bajery
- Kamera cofania (obraz na wyświetlaczu 7")
Kilometrówka
Ile przejechaliśmy? 1395 km
Tagi: 2016 , f sport , hybrid , hybryda , lex , lexus , Lexus , lexus rc , rc , rc 300h , rc300h , Test , wideo