Kwestią czasu było, aż francuski producent zaprezentuje zmodernizowaną odmianę modelu 301. Wszystko poszło zgodnie z oczekiwaniami.
Zaledwie kilka dni temu informowaliśmy na naszych łamach o faceliftingu jaki przeszedł Citroen C-Elysee – brat bliźniak Peugeota 301. Auto oprócz nowego wyglądu zyskało także kilka nowych rozwiązań we wnętrzu. Podobnie wygląda sytuacja w przypadku auta z drapieżnym kotem w logo. Design nadwozia stał się teraz bardziej dojrzały, całkowicie zmienił się przedni pas, gdzie najbardziej w oczy rzucają się nowe reflektory kształtem nawiązujące do modeli 308 i najnowszego 3008, na zderzaku znalazło się także miejsce na światła do jazdy dziennej LED. Zgodnie z przewidywaniami zmiany z tyłu są kosmetyczne, aczkolwiek widoczne. Nowy zderzak oraz światła wyszły zdecydowanie na plus francuskiemu autu.
We wnętrzu zmiany są dokładnie takie same jak w C-Elysee – to czysta kosmetyka. Podobnie jak w Citroenie zastosowanie znalazł tutaj nowy system info-rozrywki z nawigacją TomTom 3D. Całość wyświatlana jest na ekranie dotykowym o przekątnej 7 cali. Dodatkowo, ze względu na fakt, że 301 jest sprzedawane bez większych róznic na bardzo wielu rynkach, w tym w krajach o bardzo gorącym klimacie, we wnętrzu znajduje się przycisk, który automatycznie włącza klimatyzację do funkcji maksymalnego i jak najszybszego wychłodzenia wnętrza. Ciekawostką jest fakt, że egzemplarze sprzedawane w krajach o klimacie zimnym będa miały przycisk, który będzie ustawiał klimatyzację w funkcji maksymalnego ogrzania wnętrza.
Gama silnikowa jaką Peugeot przygotował dla swoich klientów zawiera dwie jednostki benzynowe: 1.2 o mocy 82 koni mechanicznych (skrzynia manualna 5-biegowa) oraz 1.6 o mocy 115 koni (skrzynia 5-biegowa manualna lub opcjonalnie 6-stopniowa automatyczna); a także dwa diesle: 1.6 HDi oraz 1.6 BlueHDi o mocach odpowiednio 92 oraz 100 koni mechanicznych – obie jednosti wysokoprężne są obsługiwane skrzyniami manualnymi o pięciu przełożeniach. Wszystkie silniki spełniają normy emisji spalin Euro6.
Produkowany w hiszpańskiej fabryce Peugeot trafi do salonów już za kilka tygodni. Ceny nie powinny ulec zmianie.
Tagi: 301, 308, c-elysee, citroen, facelifting, lifting, peugeot