Nowe kombi klasy średniej? Kilka lat temu taka premiera pewnie przeszłaby bez większego echa. Takich aut była cała masa. Dzisiaj natomiast trzeba traktować to jako wydarzenie.
To wszystko sprawia, że Škoda Superb numer cztery to jeden z ciekawszych debiutów tego roku. Z zewnątrz – rewolucji nie ma. W środku? W sumie jest. Konkurencja? Bliźniaczy Volkswagen Passat i – trochę naciągając – Peugeot 508 SW. Nie za wiele… żeby jednak nie było, nawet Skoda podąża za trendami, bo przedstawiamy Wam dzisiaj auto w odmianie Plug-in Hybrid, które realnie przejedzie około 100 km na samym prądzie. Na test zaprasza Maciek.
Technikalia
| Serce: | 1.5 TSI Plug-in Hybrid - benzynowy, turbodoładowany i elektryczny |
| Skrzynia biegów: | DSG - 6-stopniowa, automatyczna, dwusprzęgłowa |
| Napęd: | na przednie koła |
| Liczba i układ cylindrów: | 4, rzędowy |
| Pojemność: | 1498 cm3 |
| Moc (systemowa): | 204 KM (150 kW) |
| Moment obrotowy: | 350 Nm |
| Prędkość maksymalna: | 220 km/h |
| Sprint 0-100km/h | 8,1 s |
| Spalanie (dane producenta): | 0,4-0,5 l/100 km średnie |
| Wydychanie CO2 | 8-11 g/km |
| Hamulce (przód/tył) | tarczowe wentylowane/tarczowe |
| Struktura zawieszenia (przód/tył) | kolumny MacPhersona/wielowahaczowe |
| Rozmiar opon | 235/45 R18 |
| Gwarancja | mechaniczna: 3 lata/60 000 km; na lakier: 3 lata; perforacyjna: 12 lat |
Jak duże?
| Długi? | 4902 mm |
| Szeroki? | 1849 mm |
| Wysoki? | 1482 mm |
| Rozstaw osi: | 2841 mm |
| Ile drzwi? | 5 |
| Ile miejsc? | 5 |
| Ciężki? | 1778 kg |
| Ładowność: | 572 kg |
| Bagażnik: | 510 l |
| Średnica zawracania: | 11,1 m |
| Pojemność baku: | 45 l |
A ile to kosztuje?
| Cena bazowa: | 149 900 PLN (1.5 TSI mHEV 150 KM Essence) |
| Cena testowanej wersji: | 208 700 PLN |
| Cena testowanego egzemplarza: | 233 500 PLN |
Kilometrówka
| Ile przejechaliśmy? | 1214 km |




















