Debiut nowego Peugeota 508 był jednym z większych zaskoczeń ostatnich lat w świecie motoryzacji. Z ładnego, ale dość konserwatywnego poprzednika, francuski gracz w segmencie D przerodził się w dynamiczny, drapieżny samochód o nowoczesnej sylwetce… i niestety kilku kompromisach.
Być może dla kręcących nosem receptą będzie wersja kombi, która nadaje Peugeotowi odrobinę użytecznego wymiaru – w końcu w poprzedniku to ten wariant nadwoziowy był bardziej popularny. Tutaj, podobnie jak w limuzynie, nadal pierwsze skrzypce odgrywa wygląd, ale sporej zmianie uległa choćby sytuacja w drugim rzędzie. Więcej dowiecie się z naszego najnowszego wideo – 508 SW w pięciu punktach przedstawi Maciek.
Technikalia
| Serce: | PureTech 180 - benzynowy, turbodoładowany |
| Skrzynia biegów: | EAT8 - 8-stopniowa, automatyczna |
| Napęd: | na przednie koła |
| Liczba i układ cylindrów: | 4, rzędowy |
| Pojemność: | 1598 cm3 |
| Moc: | 180 KM (133 kW) przy 5500 obr./min |
| Moment obrotowy: | 250 Nm przy 1650 obr./min |
| Prędkość maksymalna: | 225 km/h |
| Sprint 0-100km/h | 8,0 s |
| Spalanie (dane producenta): | 10,0-10,6 / 5,8-6,2 / 6,9-7,3 l/100 km Miasto / trasa / średnie |
| Wydychanie CO2 | 156-165 g/km |
| Hamulce (przód/tył) | tarczowe wentylowane/tarczowe |
| Struktura zawieszenia (przód/tył) | pseudo McPherson/wielowahaczowe |
| Rozmiar opon | 235/45 R18 |
| Gwarancja | mechaniczna: 2 lata; na lakier: 3 lata; perforacyjna: 12 lat |
Jak duże?
| Długi? | 4778 mm |
| Szeroki? | 1859 mm |
| Wysoki? | 1420 mm |
| Rozstaw osi: | 2793 mm |
| Ile drzwi? | 5 |
| Ile miejsc? | 5 |
| Ciężki? | 1505 kg |
| Ładowność: | 522 kg |
| Bagażnik: | 530 l |
| Średnica zawracania: | 10,8 m |
| Pojemność baku: | 62 l |
A ile to kosztuje?
| Cena bazowa: | 129 400 PLN (BlueHDi 130 S&S M6 Active) |
| Cena testowanej wersji: | 148 200 PLN |
| Cena testowanego egzemplarza: | 171 750 PLN |
Kilometrówka
| Ile przejechaliśmy? | 1253 km |
































