Jeżeli na jakiś produkt jest duży popyt, warto rozważyć zwiększenie podaży. Tak też postąpiło Maserati, tworząc swojego pierwszego SUVa, model Levante. O kwestiach subiektywnych związanych z wyglądem tego auta i jego sensie mówiliśmy już na naszym fanpage’u, tutaj postaramy się przekazać to co trzeba wiedzieć na temat nowego modelu spod znaku trójzęba.
Przede wszystkim, wspomniana wcześniej podaż. Stworzenie przez Maserati małej limuzyny o nazwie Ghibli występującej w odmianie wysokoprężnej, pozwoliło marce na podwojenie swoich przychodów (wzrost z 1.66 mld € w 2013 do 2.77 mld € w 2014 roku), oraz znaczące zwiększenie mocy przerobowych (z 15 tysięcy aut w 2013 roku do 36 tysięcy aut w 2014). Teraz boloński producent postanowił walczyć o rynek SUVów za pomocą modelu Levante, który zapewne powyższe wskaźniki jeszcze bardziej podkręci.
Co wiemy obecnie o nowym Maserati? Dostępne będą 2 silniki w łącznie 3 wariantach mocowych: 3-litrowa V6tka napędzana ropą, o mocy w okolicach 300 koni mechanicznych (0-100: 6,9s, V-max: 230 km/h);
– 3-litrowa V6tka napędzana prawidłowym paliwem, z dodatkiem turbiny, o mocy 350 koni mechanicznych (0-100: 6,3s, V-max: 243 km/h) lub 430 koni (0-100: 5,2s, V-max: 264 km/h).
Więcej informacji poznamy przy okazji premiery na targach w Genewie.
Tagi: 2016, genewa, genewa16, levante, maserati, premiera, suv