Oto kolejna premiera Lexusa na targach w amerykańskim Detroit. Po modelu LC Convertible debiutuje zmodernizowany RC F i jego hardkorowa odmiana.
Lexus RC po liftingu pokazany zostałjuż podczas jesiennych targów w Paryżu. Dopiero teraz jednak Lexus prezentuje jego najmocniejszą odmianę po kuracji odmładzającej, w ramach której samochód dostał przemodelowany przedni pas, nowe tylne światła LED oraz nieco powiększony grill. Najważniejsze jest jednak to, ze Lexus popracował nad największą bolączką RC F – jego wagą. Chociaż nie ma oficjalnych informacji ile kilogramów RC F zrzucił, to w połączeniu z większą o 5 koni mechanicznych mocą oraz zwiększonym momentem obrotowym, pozwala to na osiągnięcie pierwszej „setki” jeszcze szybciej – bo już w około 4,3 sekundy.
Ciekawszą informacją wydaje się być jednak premiera wersji Track Edition, która trafi do limitowanej produkcji. Taki RC F został jeszcze bardziej odchudzony poprzez zastosowanie jeszcze większej ilości elementów z włókna węglowego oraz zlikwidowaniu drugiego rzędu foteli. Poza tym ulepszono jego aerodynamikę, tylny wysuwany spojler zastąpiło zamontowane na stałe karbonowe skrzydło a kryjące się za felgami BBS hamulce są ceramiczne. Lexus zmienił także ustawienia skrzyni biegów, dzięki czemu samochód ma dawać lepsze wyczucie podczas sportowej jazdy.
Zarówno RC F oraz RC F Track Edition wejdą do produkcji mniej więcej w połowie tego roku.
Tagi: lexus, lexus rc, lexus rc f, lexus rc f track edition, nowość, premiera, rc f, rc f track edition, track edition, v8