MENU

Lexus LC Convertible Concept – zmysłowy i szybki

Lexus RC F po liftingu i RC F Track...

12 stycznia 2019 Great news! Autor:

Ford Explorer – atrakcyjnie wyglądający SUV z jednym „ale”

Za Oceanem zadebiutował nowy Ford Explorer, kolejny z SUVów w gamie marki. Ze swoją stylistyką równie dobrzy przyjąłby się w Europie, ale… na razie Ford nie planuje go niestety sprzedawać poza Ameryką.

Samochód jest bardzo masywny i sprawia wrażenie gotowego na wszelkie warunki. Stylistyka jest iście amerykańska – przód terenówki wyróżnia masywny grill, boczne przetłoczenie lekko wznosi się ku górze, a tył jest „pudełkowaty”.

W środku znajdziemy dwa wielkie ekrany. Jeden jest umieszczony przed kierowcą i ma 12,3 cala, a drugi, na konsoli środkowej, mierzy 10 cali. Sposób umieszczenia tego centralnego możemy określić jako… kontrowersyjny. Mianowicie, umieszczony on jest pionowo i wystaje sporo nad konsolę środkową (trochę jak w Tesli), ale dla tych, którym nie podoba się to rozwiązanie mamy dobre wieści – jest to opcja. W standardzie dostaniemy za to 8-calowy ekran, który jest zamontowany poziomo. Wśród nowinek technologicznych wyróżnić warto również system aktywnego parkowania i Co-Pilot360 – zestaw systemów bezpieczeństwa składający się ze wszystkich dobrze nam już znanych aplikacji monitorujących i ograniczających skutki kolizji. Explorer dysponuje również trzecim rzędem foteli, a wygodniejszy dostęp do niego mają zapewnić dwa niezależne fotele w drugim rzędzie.

Nowe wcielenie dużego SUVa poważnie zmieniło także pod spodem – od teraz mamy do czynienia z platformą przystosowaną do tylnego napędu i wzdłużnie mocowanym silnikiem, kiedy poprzednik oparty był na architekturze przednionapędowej. Potencjalni kupujący mogą się zdecydować na jeden z dwóch motorów benzynowych: 4-cylindrowy 2.3 EcoBoost (300 KM) lub 6-cylindrowy 3.0 EcoBoost (365 KM). Obie jednostki współpracują z nowym, 10-biegowym automatem i opcjonalnie mogą przenosić moc na obie osie. W Explorerze znajdziemy Terrain Management System, który w zależności od wybranego trybu (o wyboru pięć: śnieg, piasek, śliska nawierzchnia, sport i eco) ustala ile mocy przekazać na dane koło.

Podstawowy Explorer kosztuje 30 000 USD (ok. 112 000 zł), a za wersję Platinum zapłacimy ponad 60 000 USD (ok. 224 000 zł). Sprzedaż SUV-a rozpocznie się latem tego roku.


Zobacz również:

Tagi: , , , , , , , , ,

Jeżeli chcesz posiedzieć na naszej stronie, niestety musisz zaakceptować nasze ciastka... Więcej info

Prawa EU wymagają od nas poproszenia żebyście akceptowali nasze ciastka... nie chcemy wam oddawać naszych ciastek, bo je bardzo lubimy. I są bardzo smaczne. Ale jak was nie poprosimy o ich akceptację, to jakiś student prawa znajdzie naszą stronę i potem nas wydoi na hajs za brak tej informacji...

Zamknij