Chociaż aż trudno w to uwierzyć, to miejskie auto włoskiej marki było produkowane aż 13 lat i doczekało się kilku faceliftingów.
Punto trzeciej generacji stało się jednym z najdłużej produkowanych modeli włoskiej marki. Zaprezentowany w 2005 samochód roku był nowym krokiem w historii modelu, który dzięki nowej wtedy generacji urósł oraz stał się bardziej komfortowy. Pomimo to Fiat przez 5 lat sprzedawał drugą i trzecią generację Punto… jednocześnie. Co ciekawe, nawet teraz, pomimo wiekowej konstrukcji samochód nadal sprzedawał się całkiem nieźle na wielu rynkach. Klientów nie odstraszał nawet fakt, że w ostatnim przeprowadzonym na Punto teście zderzeniowym Euro NCAP przyznało autu… 0 gwiazdek.
Punto nie doczeka się na razie następcy. Rozwijająca się cały czas gama modelu 500 oraz niezła sprzedaż Tipo nie dają podstaw do inwestowania pieniędzy w miejskie Punto. Poza tym koncern FCA ma jeszcze jeden argument ku takiemu działaniu – rozwój innych marek. Miejsce Punto na linii produkcyjnej we włoskiej miejscowości Melfi zajmie mały SUV Maserati, poza tym FCA skupia teraz swoją uwagę na rozwoju Jeepa oraz Alfy Romeo.
Tagi: alfa romeo, FCA, fiat, fiat grande punto, fiat punto, fiat punto evo, grande punto, jeep, koniec fiata punto, koniec produkcji, maserati, pożegnanie, punto, punto evo