MENU

Renault Scenic dCi 130 BOSE – minivan po nowemu

Renault Mégane Grandtour GT 1.6 dCi 160 EDC –...

8 stycznia 2018 Testy, Wideo Autor:

Peugeot 5008 1.6 BlueHDI 120 KM Allure – test

Chyba już wszyscy zdążyli się nauczyć, że nie ma co przywiązywać się do rodzinnych vanów w takiej postaci jak przed kilkoma laty. Dziś ten segment zyskuje nowe oblicze próbując zaadaptować się do rynkowych trendów. Zapomnijcie o przestrzeni – teraz liczy się wygląd i podniesione zawieszenie. To filozofia, w którą wpisuje się Peugeot 5008.

Świeżo po teście chwalonego przez wielu 3008 przyglądamy się jego większej wersji. Nie ma wątpliwości, że to auta niemal bliźniacze, z podobnymi założeniami i charakterystyczną stylistyką, różniące się tak naprawdę dodatkowymi fotelami w większym bagażniku. Z tą różnicą, że 5008 rzuca wyzwanie zupełnie innym konkurentom i wśród dużych crossoverów liczą się inne argumenty. Czy i tu Peugeot skrywa asa w rękawie? Poszukał go dla Was Wiktor.

 


2017-peugeot-5008-16-bluehdi-120km-allure-test-2 2017-peugeot-5008-16-bluehdi-120km-allure-test-6 2017-peugeot-5008-16-bluehdi-120km-allure-test-1 2017-peugeot-5008-16-bluehdi-120km-allure-test-7 2017-peugeot-5008-16-bluehdi-120km-allure-test-4 2017-peugeot-5008-16-bluehdi-120km-allure-test-5 2017-peugeot-5008-16-bluehdi-120km-allure-test-3 2017-peugeot-5008-16-bluehdi-120km-allure-test-8 2017-peugeot-5008-16-bluehdi-120km-allure-test-15 2017-peugeot-5008-16-bluehdi-120km-allure-test-18 2017-peugeot-5008-16-bluehdi-120km-allure-test-21 2017-peugeot-5008-16-bluehdi-120km-allure-test-14 2017-peugeot-5008-16-bluehdi-120km-allure-test-13 2017-peugeot-5008-16-bluehdi-120km-allure-test-19 2017-peugeot-5008-16-bluehdi-120km-allure-test-11 2017-peugeot-5008-16-bluehdi-120km-allure-test-12 2017-peugeot-5008-16-bluehdi-120km-allure-test-22 2017-peugeot-5008-16-bluehdi-120km-allure-test-17 2017-peugeot-5008-16-bluehdi-120km-allure-test-16 2017-peugeot-5008-16-bluehdi-120km-allure-test-20 2017-peugeot-5008-16-bluehdi-120km-allure-test-23 2017-peugeot-5008-16-bluehdi-120km-allure-test-24 2017-peugeot-5008-16-bluehdi-120km-allure-test-29 2017-peugeot-5008-16-bluehdi-120km-allure-test-32 2017-peugeot-5008-16-bluehdi-120km-allure-test-26 2017-peugeot-5008-16-bluehdi-120km-allure-test-25 2017-peugeot-5008-16-bluehdi-120km-allure-test-27 2017-peugeot-5008-16-bluehdi-120km-allure-test-28 2017-peugeot-5008-16-bluehdi-120km-allure-test-31 2017-peugeot-5008-16-bluehdi-120km-allure-test-30 2017-peugeot-5008-16-bluehdi-120km-allure-test-34 2017-peugeot-5008-16-bluehdi-120km-allure-test-33 2017-peugeot-5008-16-bluehdi-120km-allure-test-10 2017-peugeot-5008-16-bluehdi-120km-allure-test-9


Technikalia

Serce:1.6 BlueHDi - wysokoprężny, turbodoładowany
Skrzynia biegów:manualna, 6-biegowa
Napęd:na przednie koła
Liczba i układ cylindrów:4, rzędowy
Pojemność:1560 cm3
Moc:120 KM (88 kW) przy 3500 obr./min
Moment obrotowy:300 Nm przy 1750 obr./min
Prędkość maksymalna:189 km/h
Sprint 0-100km/h11,2 s
Spalanie (dane producenta):
4,8 / 4,2 / 4,4 l/100 km
Miasto / trasa / średnie
Wydychanie CO2115 g/km
Hamulce (przód/tył)tarczowe wentylowane/tarczowe
Struktura zawieszenia (przód/tył)kolumny McPhersona/belka skrętna
Rozmiar opon205/50 R19
Gwarancjamechaniczna: 2 lata; na lakier: 3 lata; perforacyjna: 12 lat

Jak duże?

Długi?4641 mm
Szeroki?1844 mm
Wysoki?1640 mm (1646 mm z relingami dachowymi)
Rozstaw osi:2840 mm
Ile drzwi?5
Ile miejsc?7
Ciężki?1380 kg
Ładowność:820 kg
Bagażnik:345 l / 1 153 l ze złożonymi fotelami trzeciego rzędu
Średnica zawracania:11,2 m
Pojemność baku:56 l

A ile to kosztuje?

Cena bazowa:99 900 PLN (Access 1.2 PureTech 130 S&S M6)
Cena testowanej wersji:136 400 PLN
Cena testowanego egzemplarza:171 150 PLN

 

Co dostajemy w bazowej wersji?

Zewnątrz
- Felgi stalowe 17'' + kołpaki Miami
- Wlot powietrza do chłodnicy chromowany z pionowym żebrowaniem
- Nadkola z listwami ochronnymi
- Chromowana listwa dachowa
- Lusterka zewnętrzne w kolorze nadwozia
- Lakier niemetalizowany
- Reflektory przednie halogenowe ze światłami do jazdy dziennej LED

Wewnątrz
- Tapicerka tkaninowa Meco Mistral
- Peugeot i-Cockpit®: wirtualne zegary, 8" ekran dotykowy (od poziomu Active) i kompaktowa wielofunkcyjna kierownica
- Wykończenie elementów wnętrza chromem
- Deska rozdzielcza i panele drzwiowe wykończone w stylu Carbon
- Kierownica pokryta skórą
- Flokowany i podświetlany schowek przed pasażerem
- Klimatyzacja manualna z nawiewami w drugim rzędzie siedzeń
- Przedni podłokietnik z klimatyzowanym schowkiem
- Elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka
- Elektryczne szyby przednie i tylne, sekwencyjne, z funkcją kontroli przycięcia
- Wycieraczki przedniej szyby z systemem Magic Wash (spryskiwacze w ramionach wycieraczek)
- Wycieraczka tylna uruchamiana automatycznie podczas cofania
- Ogrzewana tylna szyba
- Konsola centralna z dwoma uchwytami na kubki
- Kieszenie w oparciach przednich foteli
- Uchwyty (x4) i wieszaki w drugim rzędzie siedzeń
- Lampki do czytania LED w przedniej części podsufitki, oświetlenie LED w drugim rzędzie siedzeń
- Gniazda 12V (przednia część kabiny, tylnej części konsoli centralnej i bagażniku)
- Trzy niezależne fotele w II rzędzie: regulacja wzdłużna siedziska i regulacja pochylenia oparcia
- Manualna regulacja fotela kierowcy na wysokość
- Przednie i tylne zagłówki z możliwością regulacji
- Pasy bezpieczeństwa trzypunktowe, z regulacją wysokości, napinaczami i ogranicznikami siły napięcia
- Pasy bezpieczeństwa trzypunktowe, z napinaczami i ogranicznikami napięcia na bocznych tylnych siedzeniach
- 3 mocowania ISOFIX na fotelach w drugim rzędzie siedzeń
- Szyby tylne sterowane elektrycznie z zabezpieczeniem przed dziećmi + mechaniczna blokada drzwi

Bezpieczeństwo i prowadzenie
- ABS + EBFD + EBA + ESP + ASR
- Elektryczny hamulec postojowy z funkcją Hill Assist
- Poduszki powietrzne kierowcy i pasażera (z możliwością deaktywacji), boczne poduszki powietrzne dla pierwszego rzędu siedzeń, kurtyny powietrzne dla
pierwszego i drugiego rzędu siedzeń
- Wskaźnik zmiany biegów (GSI)
- Elektryczne wspomaganie układu kierowniczego z regulacją kierownicy w dwóch płaszczyznach
- Tempomat z ogranicznikiem prędkości
- System monitorowania czasu jazdy (DAA1)
- System monitorowania pasa ruchu (LDW)
- System monitorowania ograniczeń prędkości (SLI/ISA)
- Automatyczne ryglowanie drzwi przy ruszaniu
- Zestaw naprawczy koła
- Pośredni czujnik ciśnienia w oponach

Elektronika i bajery
- Radio z MP3, 6 głośników, Bluetooth (streaming audio, zestaw głośnomówiący), z przyciskami na kierownicy
- Superzamek (z dwoma pilotami)
- Gniazdo USB (w przedniej części kabiny)

Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?

Zewnątrz
- Felgi aluminiowe 18" dwukolorowe Detroit
- Reflektory przeciwmgłowe halogenowe z chromowanym wykończeniem
- Aluminiowe relingi dachowe
- Osłona przedniego zderzaka w kolorze szarym
- Chromowana listwa na tylnym zderzaku
- Chromowana listwa nad przednimi nadkolami
- Chromowana listwa ochronna na drzwiach
- Elektrycznie składane lusterka boczne z podświetleniem podłoża diodami LED
- Przyciemniane szyby boczne tylne i szyba w klapie bagażnika

Wewnątrz
- Tapicerka półskórzana Piedimonte Mistral lub Evron Guerande
- Deska rozdzielcza i panele drzwiowe wykończone tkaniną w kolorze Brumeo
- Kierownica pokryta skórą licową
- Chromowane przełączniki typu 'Toggle Switch' do obsługi podstawowych funkcji ekranu dotykowego
- Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa z nawiewami w drugim rzędzie siedzeń
- Stoliki lotnicze i rolety przeciwsłoneczne w II rzędzie siedzeń
- Manualna regulacja podparcia lędźwiowego fotela kierowcy
- Manualna regulacja fotela pasażera na wysokość
- Manualne składanie fotela pasażera do pozycji stolika
- Oświetlenie wewnętrzne LED: przednie i tylne oświetlenie LED z 2 lampkami do czytania, oświetlenie schowka przed pasażerem diodami LED, oświetlenie bagażnika diodami LED, oświetlenie schowka centralnego diodami LED
- Pakiet oświetlenia Ambient: oświetlenie dyskretne LED w przedniej części kabiny: podsufitki, miejsca na nogi oraz kieszeni w drzwiach, konsoli środkowej i paneli
drzwiowych, uchwytów na napoje
- Podświetlane lusterka w osłonach przeciwsłonecznych
- Pakiet Widoczność: czujnik zmierzchu, czujnik deszczu, funkcja follow-me-home, elektrochromatyczne lusterko wsteczne

Bezpieczeństwo i prowadzenie
- Czujniki parkowania z przodu
- Czujniki parkowania z tyłu

Elektronika i bajery
- Mirror Screen - umożliwia wyświetlanie aplikacji telefonu na Multimedialnym Ekranie Dotykowym (Apple CarplayTM / Android Auto* / MirrorLink®)

Wyposażenie dodatkowe egzemplarza
- Felgi aluminiowe 19" Washington
- Tapicerka skórzana Claudia Mistral
- Alarm i centralny zamek
- Reflektory przednie Peugeot Full LED Technology
- System bezkluczykowego dostępu i uruchomienia auta ADML
- Otwierany panoramiczny szklany dach z roletą i podświetleniem LED
- Pakiet Elektryczny i funkcja masażu
- Pakiet Drive Assist + Pakiet Safety Plus
- Lakier metalizowany Zielony Emerald

Kilometrówka

Ile przejechaliśmy?1203 km

Tagi: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Comments are closed.

Jeżeli chcesz posiedzieć na naszej stronie, niestety musisz zaakceptować nasze ciastka... Więcej info

Prawa EU wymagają od nas poproszenia żebyście akceptowali nasze ciastka... nie chcemy wam oddawać naszych ciastek, bo je bardzo lubimy. I są bardzo smaczne. Ale jak was nie poprosimy o ich akceptację, to jakiś student prawa znajdzie naszą stronę i potem nas wydoi na hajs za brak tej informacji...

Zamknij