Polestar, który od niedawna stał się samodzielną marką, właśnie rozpoczął budowę centrum produkcyjnego w miejscowości Chengdu w Chinach.
„Dzieło sztuki”. Właśnie takimi słowami producent opisuje swoją fabrykę. To ma być jeden z najbardziej przyjaznych środowisku zakładów na świecie, ale prócz ekologii, liczyć będzie się też wydajność. I choć początkowo szefowie marki zakładają produkcję maksymalnie 500 samochodów rocznie, to liczba ta wzrośnie wraz z rozbudową gamy modelowej.
Projekt centrum powstał we współpracy z norweskimi architektami z firmy Snøhetta, których dzieła odznaczają się podobną filozofią do skandynawskiej marki. Bo choć Polestar oficjalnie oddzielił się od Volvo, to jego auta oczywiście w znacznym stopniu będą bazować na szwedzkich modelach.
Początkowo fabryka w Chengdu wytworzy samochód Polestar 1, czyli zaprezentowane niedawno dwudrzwiowe coupe. Spodziewane dane techniczne robią wrażenie – moc 600 koni mechanicznych i moment obrotowy na poziomie 1000 Nm to efekt połączenia 4-cylindrowego silnika spalinowego i dwóch motorów elektrycznych. „Na prądzie” auto przejedzie nawet 150 km, a jego całe nadwozie zostanie wykonane z włókna węglowego.
Oficjalnie potwierdzono też, że w połowie 2019 roku zostanie zaprezentowany Polestar 2, czyli niewielki sedan, który na celownik ma wziąć Teslę Model 3. Tuż po nim na rynku zadebiutuje SUV Polestar 3 mierzący z kolei w Teslę Model X.
Łączna inwestycja chińskiego Geely w rozwój Polestara wyniesie 640 mln Euro. Centrum produkcyjne będzie gotowe już za kilka miesięcy, a obok fabryki powstanie też dział obsługi klienta oraz tor testowy. Na pierwsze produkcyjne egzemplarze przyjdzie nam jednak zaczekać – Polestar 1 nie zjedzie z taśm wcześniej niż w połowie 2019 roku.
Tagi: budowa fabryki, chengdu, chiny, coupe, fabryka, fabryka polestara, fabryki, polestar, polestar 1, polestar 1 premiera, polestar fabryka, powstaje fabryka polestara