Hot hatch niejedno ma imię. Są modele pobudzające wyobraźnie już na pierwszy rzut oka i stawiające przede wszystkim na fajerwerki na zewnątrz. Są też takie, które pozostają nieco bardziej zachowawcze, a wrażenie robią przede wszystkim liczbami. Do tej drugiej grupy zaliczamy Audi S3 .
To co prawda nawet nie najmocniejsze wydanie niemieckiego kompakta, znacznie ustępujące szalonemu modelowi RS3, ale nie myślcie ani przez chwilę, że to może być wolne auto. Audi ma w zanadrzu naprawdę mocne karty i skrzętnie je wykorzystuje. Czy jednak na tyle dobrze, by odwieść klientów od zakupu bliźniaczego Golfa R ? Sprawdził to dla Was Maciek w teście odmiany po liftingu.
Za udostępnienie auta do testu serdecznie dziękujemy dealerowi Audi Krotoski Cichy z Łodzi .
Technikalia
Serce: 2.0 TFSI - benzynowy, turbodoładowany
Skrzynia biegów: automatyczna, 7-biegowa S tronic
Napęd: na cztery koła quattro
Liczba cylindrów i układ cylindrów: 4, rzędowy
Pojemność: 1984 cm3
Moc: 310 KM (228 kW) przy 5500-6500 obr./min,
Moment obrotowy: 400 Nm przy 2000-5400 obr./min
Prędkość maksymalna: 250 km/h
Sprint 0-100km/h: 4,6 s
Spalanie (dane producenta):
8,2 / 5,5 / 6,5 l/100 km
Miasto / trasa / średnie
Wydychanie CO2: 149 g/km
Hamulce (przód/tył): tarczowe wentylowane
Struktura zawieszenia (przód/tył): kolumny McPhersona/wielowahaczowe
Rozmiar opon: 245/40 R18
Gwarancja mechaniczna: 3 lata/90 tysięcy km;
na lakier: 3 lata;
perforacyjna: 12 lat
Jak duże?
Długi? 4322 mm
Szeroki? 1785 mm
Wysoki? 1404 mm
Rozstaw osi: 2631 mm
Ile drzwi? 5
Ile miejsc? 5
Ciężki? 1505 kg
Ładowność: 540 kg
Bagażnik: 340 (max. 1180) l
Średnica zawracania: 10 m
Pojemność baku: 55 l
A ile to kosztuje?
Cena bazowa: 174 900 PLN (2.0 TFSI quattro 6 biegów)
Cena testowanej wersji: 184 000 PLN
Cena testowanego egzemplarza: 233 500 PLN
Co dostajemy w bazowej wersji?
Zewnątrz
- Obręcze kół ze stopu metali lekkich, 7,5Jx18", 5 - ramienne, częściowo
polerowane z oponami 225/40 R18
- Dysze spryskiwaczy przedniej szyby, ogrzewane
- Reflektory tylne w technice LED
- Reflektory w technice LED
- Statyczne światła skrętne i światła na złe warunki pogodowe
- Układ zmywania reflektorów
- Światła do jazdy dziennej
- Listwy wokół szyb w kolorze czarnym
- Lusterka zewnętrzne w optyce aluminium
- Spoiler dachowy S line
- Lusterka zewnętrzne elektrycznie ustawiane i ogrzewane
Wewnątrz
- Elektryczna regulacja szyb
- Dzielona i składana tylna kanapa
- Fotele sportowe z tłoczeniem S na oparciu siedzeń przednich
- Fotel kierowcy i pasażera z mechaniczną regulacją wysokości i wsparciem
przestrzeni pod udami
- ISOFIX
- Aplikacje dekoracyjne z aluminium szczotkowanego
- Dywaniki welurowe z przodu i z tyłu
- Listwy progowe z wkładką aluminiową, z emblematem S, podświetlane
- Pakiet optyczny wnętrza w tonacji aluminium
- Tapicerka skórzana/tkanina Trophy
- Kierownica 3-ramienna, skórzana, sportowa, wielofunkcyjna - z emblematem
S dla S3
- Nakładki na pedały ze stali szlachetnej
Bezpieczeństwo i prowadzenie
- Wskaźnik kontroli ciśnienia w oponach
- Czujnik zmierzchowy świateł i czujnik deszczu
- Asystent podjazdu
- Audi drive select
- Elektroniczny system stabilizacji toru jazdy (ESP)
- Funkcja start/stop z systemem rekuperacji
- Poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera z poduszką kolanową kierowcy
oraz funkcją deaktywacji poduszki powietrznej pasażera
- Zawieszenie sportowe
Elektronika i bajery
- Klimatyzacja automatyczna
- 8 głośników pasywnych
- Interfejs dla urządzeń zewnętrznych / AUX-IN
- Komputer pokładowy z kolorowym wyświetlaczem
- MMI Radio plus
- Złącze Bluetooth
Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?
Zewnątrz
- Lakier biały Gletscher metalik
- Obręcze kół ze stopu metali lekkich 7,5Jx18" , 5-ramienne, opony 225/40 R18
- Pakiet optyczny "Czerń"
- Zaciski hamulców w kolorze czerwonym (dla przednich kół z emblematem S3)
Wewnątrz
- Fotele sportowe typu "S" (dla pakietu Sportowego S line)
- Kierownica 3-ramienna, sportowa, wielofunkcyjna, spłaszczona u dołu z funkcją zmiany przełożeń, dla przekładni S tronic
- Lusterko wewnętrzne z automatyczną funkcją przeciwoślepieniową, czujnikiem deszczu i świateł mijania oraz szybą przednią z pasem przy górnej krawędzi
- Tapicerka skórzana Feinnappa
- Ogrzewanie foteli przednich
- Regulacja podparcia odcinka lędźwiowego kręgosłupa dla foteli przednich, elektryczna
Bezpieczeństwo i prowadzenie
- Asystent jazdy w korkach dla pakietu systemów asystujących
- Asystent świateł drogowych
- Audi Parking System plus - przód i tył z wizualizacją na ekranie MMI
- Kamera cofania
- Pakiet systemów asystujących
Elektronika i bajery
- MMI® Navigation plus z MMI touch®
- Audi virtual cockpit
- System nagłaśniający Audi Sound System
- Audi phone box
- Wzmocnienie odbioru LTE
Kilometrówka
Ile przejechaliśmy? 413 km
Tagi: 2017 , 8v , A3 , audi , audi a3 , audi s3 , audi-test , facelift , film , fl , golf r , hot hatch , krotoski cichy , opinia , prezentacja , recenzja , S3 , s3 sportback , sportback , Test , wideo