Volkswagen Golf, mimo że zazwyczaj nie kojarzy z czymś niezwykłym, okazuje się mieć mnóstwo twarzy. Są neutralne diesle, spokojne rodzinne kombiaki, ale także kilka edycji specjalnych – na czele z tą oznaczoną symbolem GTI, oraz jeszcze bardziej pikantną R.
Receptura na hot hatcha tutaj składa się z wyjątkowo wyrazistych składników – napędu na obie osie, silnika o mocy 300 KM i skrzyni DSG. O swoich doświadczeniach z najmocniejszym Golfem opowie Maciek.
Technikalia
Serce: | 2.0 TSI - benzynowy, turbodoładowany |
Skrzynia biegów: | DSG - 6-biegowa, automatyczna |
Napęd: | na cztery koła, 4MOTION |
Liczba i układ cylindrów: | 4, rzędowy |
Pojemność: | 1984 cm3 |
Moc: | 300 KM (221 kW) przy 5500-6200 obr./min |
Moment obrotowy: | 380 Nm przy 1800-5500 obr./min |
Do "setki": | 4,9 s |
Prędkość maksymalna: | 250 km/h |
Spalanie (dane producenta): Spalanie (nasza średnia): | 8,5 / 5,0 / 6,9 l/100 km 11,0 / 7,5 / 9 l/100km Miasto / trasa / średnie |
Wydychanie CO2 | 159 g/km |
Hamulce (przód/tył) | tarczowe wentylowane/tarczowe |
Struktura zawieszenia (przód/tył) | kolumny McPhersona/wielowahaczowe |
Rozmiar opon | 235/35 R19 |
Gwarancja | mechaniczna: 2 lata; na lakier: 2 lata; perforacyjna: 12 lat |
Jak duże?
Długi? | 4276 mm |
Szeroki? | 1790 mm |
Wysoki? | 1460 mm |
Rozstaw osi: | 2630 mm |
Ile drzwi? | 5 |
Ile miejsc? | 5 |
Ciężki? | 1495 kg |
Ładowność: | 580 kg |
Bagażnik: | 343 l (max. 1233 l) |
Średnica zawracania: | 10,9 m |
Pojemność baku: | 55 l |
A ile to kosztuje?
Cena bazowa: | 63 090 PLN (3-drzwiowy, 1.2 TSI Start) |
Cena bazowa testowanego egzemplarza: | 161 220 PLN |
Testowany egzemplarz: | 204 040 PLN |
Co dostajemy w bazowej wersji?
- Szyby termoizolacyjne - Zderzaki sportowe, lakierowane w kolorze nadwozia - Listwa na osłonie chłodnicy oraz reflektorach z przodu w kolorze srebrnym z logo R - Osłona wlotu powietrza w kolorze czarnym z logo R - Światła tylne wykonane w technologii LED, przyciemniane - Chromowane emblematy R z przodu na osłonie chłodnicy, błotnikach oraz z tyłu na pokrywie bagażnika - Chromowane końcówki układu wydechowego, podwójne (dwie po lewej i dwie po prawej stronie) - Spojler dachowy powiększony, w kolorze nadwozia - Lusterka boczne regulowane elektrycznie, podgrzewane, lusterko po stronie kierowcy asferyczne - Reflektory bi-ksenonowe "Top" ze światłami do jazdy dziennej w technologii LED - Obręcze ze stopu metali lekkich "Cadiz" 7,5J x 18 | - Kierownica 3-ramienna, multifunkcyjna, obszyta skórą z funkcją Tiptronic - dla samochodów z DSG - dźwignia zmiany biegów obszyta skórą - możliwość sterowania radiem, komputerem pokładowym lub telefonem - łopatki do zmiany biegów przy kierownicy - Oparcie kanapy tylnej z podłokietnikiem, składane i dzielone (1/3 do 2/3) z otworem do przewożenia długich przedmiotów - Tapicerka siedzeń "Race" - Wstawki wykończeniowe wnętrza "Piano Black" - Podsufitka w kolorze czarnym - Nakładki na pedały, aluminiowe - Isofix - przygotowanie do montażu dwóch fotelików dziecięcych na zewnętrznych siedzeniach z tyłu - Poduszki powietrzne (siedem): dwie czołowe, dwie boczne, dwie kurtynowe i kolanowa dla kierowcy - Kolumna kierownicy z możliwością regulacji w dwóch płaszczyznach - Szyby elektrycznie sterowane z przodu i z tyłu - Gniazdo zasilające 12V w bagażniku - Oświetlenie ambiente | - Asystent podjazdu i zjazdu - ESP - system stabilizacji toru jazdy wraz z ASR, ABS, EDS, MSR, asystentem siły hamowania - Sygnalizacja spadku ciśnienia w oponach - XDS - blokada mechanizmu różnicowego - Zabezpieczenie antykradzieżowe /Immobiliser/ - Autoalarm z niezależnym zasilaniem (Back-up-Horn), funkcją dozoru wnętrza i czujnikiem przechyłu - System rozpoznający zmęczenie kierowcy - Centralny zamek, zdalnie sterowany - Hamulec postojowy, elektromechaniczny z funkcją Auto-Hold - Rekuperacja - odzyskiwanie energii podczas hamowania - System Start-Stop - wyłączanie silnika na postoju - Wspomaganie układu kierowniczego, elektromechaniczne, zależne od prędkości samochodu - Tempomat - Wybór profilu jazdy - możliwość wyboru trybu jazdy: SPORT, NORMAL, ECO i INDIVIDUAL |
- System radiowy "Composition Colour" z 5 calowym, kolorowym i wielofunkcyjnym ekranem dotykowym, 8 głośnikami, czytnikiem kart SD, AUX-IN oraz funkcją odtwarzania muzyki w formacie MP3. - Komputer pokładowy "Premium" z kolorowym wyświetlaczem TFT - funkcja wyświetlania informacji z systemów asystujących, audio, nawigacji oraz telefonu - Pakiet "Czujnik deszczu" - czujnik deszczu - automatycznie przyciemniane lusterko wsteczne - funkcja świateł - Coming / Leaving Home - czujnik zmierzchu - funkcja automatycznego włączania świateł |
Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?
- Obręcze aluminiowe "Pretoria" 8J x 19 (+ 4400 zł) | - Pakiet "Zimowy" - Przednia szyba podgrzewana bezprzewodowo i odbijająca promienie podczerwone (+ 1210 zł) | - Asystent toru jazdy "Lane Assist" z "Dynamic Light Assist" i rozpoznawaniem znaków drogowych (+ 2590 zł) - System "Park Pilot" - czujniki parkowania z przodu i z tyłu z wizualizacją odległości na ekranie radia - Aktywny system ochrony pasażerów "PreCrash" (+ 560 zł) - System "Rear Assist" - kamera cofania (+ 940 zł) |
- Car-Net - dostęp do mobilnych usług Online za pośrednictwem telefonu (bezpłatnie przez trzy lata) - System nawigacji satelitarnej "Discover Pro" (+ 6710 zł) - System dźwięku - "Dynaudio Excite" sound system (400 Watt) (+ 2240 zł) - System "Keyless Access" - bezkluczykowy dostęp i uruchamianie pojazdu dla autoalarmu (+ 1650 zł) - Instalacja telefoniczna "Premium" (+ 1750 zł) |
Kilometrówka
Ile przejechaliśmy? | 1376 km |
Tagi: 2016, golf, golf r, hot hatch, hothatch, r, Test, volkswagen, Volkswagen, vw, wideo