MENU
2016-volvo-xc60-d3-test-wyroz

Volvo XC60 D3 Drive-E 150 KM Momentum – test

2016-renault-megane-1-2-test-wyroz

Renault Mégane Energy TCe 130 BOSE – test

30 sierpnia 2016 Testy, Wideo Autor:

Volkswagen Golf R – test

Volkswagen Golf, mimo że zazwyczaj nie kojarzy z czymś niezwykłym, okazuje się mieć mnóstwo twarzy. Są neutralne diesle, spokojne rodzinne kombiaki, ale także kilka edycji specjalnych – na czele z tą oznaczoną symbolem GTI, oraz jeszcze bardziej pikantną R.

Receptura na hot hatcha tutaj składa się z wyjątkowo wyrazistych składników – napędu na obie osie, silnika o mocy 300 KM i skrzyni DSG. O swoich doświadczeniach z najmocniejszym Golfem opowie Maciek.

 


2016-volkswagen-golf-r-test-1 2016-volkswagen-golf-r-test-2 2016-volkswagen-golf-r-test-3 2016-volkswagen-golf-r-test-4 2016-volkswagen-golf-r-test-5 2016-volkswagen-golf-r-test-6 2016-volkswagen-golf-r-test-7 2016-volkswagen-golf-r-test-8 2016-volkswagen-golf-r-test-9 2016-volkswagen-golf-r-test-10 2016-volkswagen-golf-r-test-11 2016-volkswagen-golf-r-test-12 2016-volkswagen-golf-r-test-13 2016-volkswagen-golf-r-test-14 2016-volkswagen-golf-r-test-15 2016-volkswagen-golf-r-test-16 2016-volkswagen-golf-r-test-17 2016-volkswagen-golf-r-test-18 2016-volkswagen-golf-r-test-19 2016-volkswagen-golf-r-test-20 2016-volkswagen-golf-r-test-21 2016-volkswagen-golf-r-test-22 2016-volkswagen-golf-r-test-23 2016-volkswagen-golf-r-test-24


Technikalia

Serce:2.0 TSI - benzynowy, turbodoładowany
Skrzynia biegów:DSG - 6-biegowa, automatyczna
Napęd:na cztery koła, 4MOTION
Liczba i układ cylindrów:4, rzędowy
Pojemność:1984 cm3
Moc:300 KM (221 kW) przy 5500-6200 obr./min
Moment obrotowy:380 Nm przy 1800-5500 obr./min
Do "setki":4,9 s
Prędkość maksymalna:250 km/h
Spalanie (dane producenta):
Spalanie (nasza średnia):
8,5 / 5,0 / 6,9 l/100 km
11,0 / 7,5 / 9 l/100km
Miasto / trasa / średnie
Wydychanie CO2159 g/km
Hamulce (przód/tył)tarczowe wentylowane/tarczowe
Struktura zawieszenia (przód/tył)kolumny McPhersona/wielowahaczowe
Rozmiar opon235/35 R19
Gwarancjamechaniczna: 2 lata; na lakier: 2 lata; perforacyjna: 12 lat

Jak duże?

Długi?4276 mm
Szeroki?1790 mm
Wysoki?1460 mm
Rozstaw osi:2630 mm
Ile drzwi?5
Ile miejsc?5
Ciężki?1495 kg
Ładowność:580 kg
Bagażnik:343 l (max. 1233 l)
Średnica zawracania:10,9 m
Pojemność baku:55 l

A ile to kosztuje?

Cena bazowa:63 090 PLN (3-drzwiowy, 1.2 TSI Start)
Cena bazowa testowanego egzemplarza:161 220 PLN
Testowany egzemplarz:204 040 PLN

 

Co dostajemy w bazowej wersji?

Zewnątrz
- Obudowy lusterek zewnętrznych w kolorze srebrnym matowym i klamki lakierowane w kolorze nadwozia
- Szyby termoizolacyjne
- Zderzaki sportowe, lakierowane w kolorze nadwozia
- Listwa na osłonie chłodnicy oraz reflektorach z przodu w kolorze srebrnym z logo R
- Osłona wlotu powietrza w kolorze czarnym z logo R
- Światła tylne wykonane w technologii LED, przyciemniane
- Chromowane emblematy R z przodu na osłonie chłodnicy, błotnikach oraz z tyłu na pokrywie bagażnika
- Chromowane końcówki układu wydechowego, podwójne (dwie po lewej i dwie po prawej stronie)
- Spojler dachowy powiększony, w kolorze nadwozia
- Lusterka boczne regulowane elektrycznie, podgrzewane, lusterko po stronie kierowcy asferyczne
- Reflektory bi-ksenonowe "Top" ze światłami do jazdy dziennej w technologii LED
- Obręcze ze stopu metali lekkich "Cadiz" 7,5J x 18

Wewnątrz
- Fotel kierowcy i pasażera z regulacja wysokości i z regulacją odcinka lędźwiowego, sportowy
- Kierownica 3-ramienna, multifunkcyjna, obszyta skórą z funkcją Tiptronic - dla samochodów z DSG
- dźwignia zmiany biegów obszyta skórą
- możliwość sterowania radiem, komputerem pokładowym lub telefonem
- łopatki do zmiany biegów przy kierownicy
- Oparcie kanapy tylnej z podłokietnikiem, składane i dzielone (1/3 do 2/3) z otworem do przewożenia długich przedmiotów
- Tapicerka siedzeń "Race"
- Wstawki wykończeniowe wnętrza "Piano Black"
- Podsufitka w kolorze czarnym
- Nakładki na pedały, aluminiowe
- Isofix - przygotowanie do montażu dwóch fotelików dziecięcych na zewnętrznych siedzeniach z tyłu
- Poduszki powietrzne (siedem): dwie czołowe, dwie boczne, dwie kurtynowe i kolanowa dla kierowcy
- Kolumna kierownicy z możliwością regulacji w dwóch płaszczyznach
- Szyby elektrycznie sterowane z przodu i z tyłu
- Gniazdo zasilające 12V w bagażniku
- Oświetlenie ambiente

Bezpieczeństwo i prowadzenie
- Zawieszenie sportowe, nadwozie obniżone o 20 mm
- Asystent podjazdu i zjazdu
- ESP - system stabilizacji toru jazdy wraz z ASR, ABS, EDS, MSR, asystentem siły hamowania
- Sygnalizacja spadku ciśnienia w oponach
- XDS - blokada mechanizmu różnicowego
- Zabezpieczenie antykradzieżowe /Immobiliser/
- Autoalarm z niezależnym zasilaniem (Back-up-Horn), funkcją dozoru wnętrza i czujnikiem przechyłu
- System rozpoznający zmęczenie kierowcy
- Centralny zamek, zdalnie sterowany
- Hamulec postojowy, elektromechaniczny z funkcją Auto-Hold
- Rekuperacja - odzyskiwanie energii podczas hamowania
- System Start-Stop - wyłączanie silnika na postoju
- Wspomaganie układu kierowniczego, elektromechaniczne, zależne od prędkości samochodu
- Tempomat
- Wybór profilu jazdy
- możliwość wyboru trybu jazdy: SPORT, NORMAL, ECO i INDIVIDUAL

Elektronika i bajery
- Klimatyzacja z regulacją automatyczną "Climatronic"
- System radiowy "Composition Colour" z 5 calowym, kolorowym i wielofunkcyjnym ekranem dotykowym, 8 głośnikami, czytnikiem kart SD, AUX-IN oraz
funkcją odtwarzania muzyki w formacie MP3.
- Komputer pokładowy "Premium" z kolorowym wyświetlaczem TFT - funkcja wyświetlania informacji z systemów asystujących, audio, nawigacji oraz telefonu
- Pakiet "Czujnik deszczu"
- czujnik deszczu
- automatycznie przyciemniane lusterko wsteczne
- funkcja świateł - Coming / Leaving Home
- czujnik zmierzchu
- funkcja automatycznego włączania świateł

Co dostajemy dodatkowo w testowanej wersji?

Zewnątrz
- Lusterka zewnętrzne, elektrycznie składane (+ 740 zł)
- Obręcze aluminiowe "Pretoria" 8J x 19 (+ 4400 zł)

Wewnątrz
- Tapicerka skórzana Nappa Carbon (+ 12 220 zł)
- Pakiet "Zimowy"
- Przednia szyba podgrzewana bezprzewodowo i odbijająca promienie podczerwone (+ 1210 zł)

Bezpieczeństwo i prowadzenie
- Zawieszenie z adaptacyjną regulacją DCC ( +3890 zł)
- Asystent toru jazdy "Lane Assist" z "Dynamic Light Assist" i rozpoznawaniem znaków
drogowych
(+ 2590 zł)
- System "Park Pilot" - czujniki parkowania z przodu i z tyłu z wizualizacją odległości na
ekranie radia
- Aktywny system ochrony pasażerów "PreCrash" (+ 560 zł)
- System "Rear Assist" - kamera cofania (+ 940 zł)

Elektronika i bajery
- Pakiet "Business"
- Car-Net - dostęp do mobilnych usług Online za pośrednictwem telefonu (bezpłatnie
przez trzy lata)
- System nawigacji satelitarnej "Discover Pro" (+ 6710 zł)
- System dźwięku - "Dynaudio Excite" sound system (400 Watt) (+ 2240 zł)
- System "Keyless Access" - bezkluczykowy dostęp i uruchamianie pojazdu dla
autoalarmu (+ 1650 zł)
- Instalacja telefoniczna "Premium" (+ 1750 zł)

Kilometrówka

Ile przejechaliśmy?1376 km

Zobacz również:

Tagi: , , , , , , , , , ,